Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Η Ασία επέστρεψε δυναμικά

0bulk carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου παρουσίασε νέα άνοδο που άγγιξε το 20%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με βασικό οδηγό την επιστροφή της Ασίας στη δράση. Capes και Handies εμφάνισαν 2ψήφια ποσοστιαία εβδομαδιαία αύξηση και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη. Αναλυτικότερα, τα Capes αυξήθηκαν κατά 26,46%, τα Kamsarmaxes +8%, τα Supramaxes +6,6% και τα Handies +15%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 337 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 2203 μονάδες την Παρασκευή 1η Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. H Ασία ξεκίνησε με αρκετή δραστηριότητα και βελτιώσεις στους ναύλους. Στα μέσα της εβδομάδας η ζήτηση ενισχύθηκε περαιτέρω με περισσότερα φορτία και κλεισίματα από την Αυστραλία προς την Κίνα. Έτσι η εβδομάδα έκλεισε στους ίδιους ανοδικούς ρυθμούς. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 13,65 $/tn.
Στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα που οδήγησε σε άνοδο της προσφοράς πλοίων. Στη συνέχεια η ροή φορτίων βελτιώθηκε με αυξημένη ζήτηση για υπερατλαντικά και προς την Ασία ταξίδια. Ιδιαιτέρως στο νότο το μεγάλο χάσμα μεταξύ ιδεών ναυλωτών και πλοιοκτητών οδήγησε σε περιορισμένο αριθμό κλεισιμάτων. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 28,77 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 55,13 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 32,75Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στον βορρά η αγορά δέχτηκε πιέσεις από τον μειωμένο αριθμό ζητήσεων και μόνο κάποια φορτία προς την άλλη πλευρά το ατλαντικού έδωσαν κάποιες εναλλακτικές τους πλοιοκτήτες. Στο νότο η εικόνα ήταν καλύτερη με περισσότερα φορτία από τη Βραζιλία για τις αρχές Απριλίου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 16-18Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 22,5-24,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11-13 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία πολλά πλοία βρήκαν κάποια απασχόληση και στο βορρά και στο νότο καθώς υπήρχαν αρκετά φορτία ενισχύοντας έτσι την αγορά. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 16,5-18,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε νέα άνοδο καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων μειώθηκε και η ροή των φορτίων ήταν σταθερή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 16,5-18Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά κινήθηκε ανοδικά με περισσότερα φορτία χάλυβα από την Κίνα και φορτία από το βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά με τους πλοιοκτήτες να ζητούν υψηλότερα νούμερα και τη ζήτηση να δικαιολογεί τις απαιτήσεις τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 19,5-21Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 16,5-18 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-8 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε ύφεση σε όλες τις διαδρομές με σημαντικότερες απώλειες στις διαδρομές προς την Ασία. Η έλλειψη φορτίων οδήγησε σε υψηλή συγκέντρωση χωρητικότητας και στην πτώση των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 20-21,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA υποχώρησε καθώς δέχτηκε έντονο ανταγωνισμό από τα μεγαλύτερα πλοία. Επιπλέον πολλά πλοία από τη Δυτική Αφρική αποφάσισαν να μεταφερθούν στην περιοχή προσθέτοντας πίεση. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας με τη ζήτηση να είναι σταθερή και την προσφορά πλοίων να αυξάνεται σταδιακά. Στους ίδιους αριθμός προχώρησε και τις υπόλοιπες μέρες. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος περιβαλλόταν από καλό κλίμα καθώς η λίστα των φορτίων ήταν ανανεωμένη και ο αριθμός των πλοίων παρέμεινε αμετάβλητος. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 24-25,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά διατήρησε τη δυναμική της με τη βαλτική να τροφοδοτεί με νέα φορτία λιπασμάτων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές στους ναύλους παρά το γεγονός ότι ο όγκος των πλοίων αυξήθηκε. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $12,5-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 19,5-21 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα χάρη στα υπερατλαντικά ταξίδια αφού στις υπόλοιπες διαδρομές η ζήτηση ήταν περιορισμένη και οι περισσότεροι ναυλωτές χρησιμοποίησαν δικά τους πλοία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) επηρεάστηκε από το ποτάμι στην Αργεντινή. Το μικρό βύθισμα ευνόησε τα μεγαλύτερα πλοία του τομέα τα οποία μπορούσα να βρουν πιο εύκολα κάποια απασχόληση ενώ τα μικρότερα δυσκολεύτηκαν αρκετά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά φαίνεται να έχει γυρίσει για τα καλά στην ενεργό δράση με την αύξηση των δεικτών για ταξίδια από βορρά και νότο να ξεπερνάει τα 20% κατά μέσο όρο. Οι πλοιοκτήτες μπορούσαν να επιλέξουν εύκολα κάποιο φορτίο κερδίζοντας υψηλότερα νούμερα. Δυτικότερα ο κόλπος και η Ινδία συνέχισαν ανοδικά με αρκετή δραστηριότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 14-15,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 15-16,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter