Τα Capes έσπρωξαν την αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου 2024 08:26
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε θετικά χάρη στην άνοδο των Capes, ενώ και στα Supramaxes και Handies η ποσοστιαία εβδομαδιαία αύξηση ήταν 2ψήφια. Αντιθέτως τα Panamaxes σημείωσαν μικρές απώλειες. Αναλυτικότερα, τα Capes αυξήθηκαν κατά 28,45%, τα Kamsarmaxes -3,1%, τα Supramaxes +11% και τα Handies +9,82%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 256 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1866 μονάδες την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. H Ασία ξεκίνησε την εβδομάδα με κακές καιρικές συνθήκες που προκάλεσαν πολλά λειτουργικά προβλήματα στα λιμάνια της Κίνας και της Δυτικής Αυστραλίας δημιουργώντας έτσι καθυστερήσεις στα πλοία. Ωστόσο στα μέσα της εβδομάδας η δραστηριότητα βελτιώθηκε ενισχύοντας τους ναύλους. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,2 $/tn.
Στον Ατλαντικό το δεύτερο μισό της εβδομάδας ήταν ιδιαιτέρως ενεργό ιδίως στη νότια Βραζιλία και τη Δυτική Αφρική με τους ναύλους να κερδίζουν πάνω από δύο δολάρια ανά τόνο. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 26,18 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 49,72 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 28,57Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά δέχθηκε μεγάλες πιέσεις από τα πλοία που μετακινούνται από την Ασία, αφού η ζήτηση δεν ήταν αρκετή προκειμένου να καλύψει τα ήδη υπάρχοντα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 13,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 22-24 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11,5-13,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα, ωστόσο σημειώθηκε αύξηση της δραστηριότητας στα μέσα. Έτσι αρκετά κλεισίματα πραγματοποιήθηκαν σε υψηλότερα νούμερα. Στο τέλος της εβδομάδας είδαμε κάποιες διορθώσεις καθώς αρκετές διαπραγματεύσεις δεν υλοποιήθηκαν. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 14-16Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά εμφάνισε βελτιώσεις αφού όλα τα εμπλεκόμενα μέρη έχουν επιστρέψει από τις διακοπές και τις εορτές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 10,5-12Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά εμφάνισε ανοδικές τάσεις με σαφώς περισσότερη κινητικότητα η οποία είχε ως αποτέλεσμα την μείωση του αριθμού διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5-6,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 5,5-7Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές ωστόσο επικρατούσε αισιοδοξία ότι θα υπάρξουν περαιτέρω βελτιώσεις. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 18,5-20Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 15,5-17 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος πιέστηκε λόγω της αυξανόμενης χωρητικότητας ενώ η ζήτηση ήταν χαμηλή. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μεγαλύτερα μεγέθη έπαιρναν ένα μπόνους για τα ταξίδια προς την Ασία σε σχέση με τα μικρότερα πλοία του τομέα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 29-30,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ήταν ήρεμη χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα. Οι ναύλοι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα χάρη στην περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 18-19,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη έκλεισε την εβδομάδα θετικά αφού αριθμός των πλοίων σταδιακά μειώθηκε ενώ η ζήτηση παρέμεινε σταθερή. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 17-18,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5-19Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 24,5-26Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος υποχώρησε για ακόμα μία εβδομάδα αφού η ροή των φορτίων παρέμεινε χαμηλή αποτέλεσμα να αυξηθούν τα διαθέσιμα πλοία. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 22-23,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά προχώρησε θετικά αφού η ροή των φορτίων ήταν σταθερή, ιδίως από την Βαλτική. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος βοηθήθηκε από την κινητικότητα των ναυλωτών οι οποίοι έσπευσαν να καλύψουν τα φορτία τους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 18,5-20 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε πτώση κυρίως για τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία ότι η δραστηριότητα θα βελτιωθεί μπαίνοντας στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) προχώρησε προχώρησε χωρίς αξιοσημείωτες μεταβολές. Η ζήτηση και η προσφορά ουσιαστικά ήταν αμετάβλητες και οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά εμφάνισε σημαντικές βελτιώσεις με τους τοπικούς δείκτες να παρουσιάζουν εβδομαδιαίες βελτιώσεις που άγγιξαν το 20%. Σημαντική βοήθεια ήρθε στην αγορά από τα φορτία του Βορείου Ειρηνικού και την Αυστραλία. Δυτικότερα η εικόνα ήταν παρόμοια με αρκετή δραστηριότητα και άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 10-11,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11-12,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice