新年快樂 (Καλή Χρονιά)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου 2024 06:05
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε θετικά με τα μεγαλύτερα κέρδη να καταγράφονται στα Capes και όσο μίκραιναν τα μεγέθη, μίκραιναν και οι θετικές εβδομαδιαίες διαφορές. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα Handies έκλεισαν την εβδομάδα με μικρές απώλειες. Αναλυτικότερα, τα Capes αυξήθηκαν κατά 17,29%, τα Kamsarmaxes +4,5%, τα Supramaxes +1,17% και τα Handies -2,85%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 138 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1545 μονάδες την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετή αισιοδοξία. Από τη μία οι διακοπές στην κίνα και από την άλλη η καλύτερη εικόνα από εμφάνιση ατλαντικός βοήθησαν και αυτή την πλευρά του πλανήτη. Επιπλέον στα μέσα της εβδομάδας και οι τρεις μεγαλύτεροι μεταλλωρύχοι ήταν παρόντες στην αγορά με νέα φορτία. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,46 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε ανοδικά με έντονη κινητικότητα στο Νότο, αφού πολλοί ναυλωτές ξεκίνησα να ψάχνουν πλοία για τα τέλη Φεβρουαρίου αρχές Μαρτίου. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 24,11 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 42,125 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 22,29Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό τα φορτία σιτηρών προς την Ασία ενίσχυσαν την αγορά ανοδικά καθώς τα υπερατλαντικά ταξίδια ήταν λιγότερα. Ενεργή ήταν και η Ανατολική ακτή της νότιας Αμερικής κυρίως για τα φορτία με ημερομηνίες φόρτωσης το Μάρτιο. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 12,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 22-24 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-15 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία δεν παρατηρήθηκαν πολλές μεταβολές αφού η εβδομάδα κύλησε ήρεμα πριν την Πρωτοχρονιά στην Κίνα. Με χαμηλές ταχύτητες κινήθηκαν επίσης Αυστραλία και βόρειος Ειρηνικός. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 9-11Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, τόσο προς τη ζήτηση όσο και προς την προσφορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 10,5-12Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα ήρεμα ωστόσο στα μέσα της εβδομάδας εμφανίστηκαν κάποια φορτία και σε συνδυασμό με τη μείωση των διαθέσιμων πλοίων ανέβασαν τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5-6,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 5-6,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε αρκετή δραστηριότητα που οδήγησε σε υψηλότερα επίπεδα τη ναυλαγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 19,5-21Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 17-18,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος ενισχύθηκε με φορτία σιτηρών προς την Ασία. Έτσι πλοιοκτήτες βρήκαν ευκαιρία να πιέσουν τους ναύλους προς τα πάνω. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 27-28,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε με αρκετά φορτία προς την Ασία, ενισχύοντας τους ναύλους. Ωστόσο όσο περνούσαν οι μέρες η ζήτηση περιορίστηκε με αποτέλεσμα οι ναύλοι να χάσουν έδαφος. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε βελτιώσεις καθώς κάποια νέα φορτία βοήθησαν τους ναύλους να σταθεροποιηθούν. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος είχε σταθερή ροή φορτίων και η προσφορά χωρητικότητας υποχώρησε ελαφρώς. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά κινήθηκε θετικά χάρη στα φορτία που εμφανίστηκαν στο μέσο της εβδομάδας. Έτσι οι πλοιοκτήτες αναθάρρησαν ζητώντας υψηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατήρησε τη δυναμική της λόγω του θετικού κλίματος που επικρατεί από την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι στις περισσότερες διαδρομές οι ναύλοι διατηρήθηκαν σε πενταψήφια επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 17,5-19 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά δέχτηκε πιέσεις καθώς ο αριθμός των πλοίων που είναι διαθέσιμος αυξάνεται σταδιακά. Ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία ότι θα δούμε περισσότερα φορτία στο δεύτερο μισό του μήνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 16-17,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) έχασε έδαφος λόγω της αύξησης των μετακινούμενων πλοίων στην περιοχή προσθέτοντας πίεση στους ναύλους. Φαίνεται ότι θα συνεχιστεί αυτή η τάση αφού υπάρχει ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα θετικά χάρη σε κάποια φορτία από την Αυστραλία απορροφώντας μικρό μέρος από τα διαθέσιμα πλοία της Νοτιοανατολικής Ασίας. Στο βορρά η εβδομάδα κύλησε ήρεμα όπως αναμενόταν πριν την πρωτοχρονιά της Κίνας. Δυτικότερα, δεν υπήρχε σαφής τάση της αγοράς αφού από τη μία η λίστα των πλοίων ήταν περιορισμένη και από την άλλη πλευρά τα φορτία που είναι στην αγορά δεν ήταν έτοιμα προς υλοποίηση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7,5-9Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice