Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Πτώση σε όλα τα μεγέθη, άνοδος για τα Handies

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου υποχώρησε εξαιτίας των μεγαλύτερων ενώ μόνο τα Handies σημείωσαν εβδομαδιαία κέρδη. Αναλυτικότερα, τα Capes μειώθηκαν κατά 3,43%, τα Kamsarmaxes -9,7%, τα Supramaxes -6,25% και τα Handies +4,1%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 135 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 2348 μονάδες την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά. Από τη μία πλευρά οι κυριότεροι ναυλωτές από τη δυτική Αυστραλία προς την κίνα ήταν ενεργοί και από την άλλη τα επιχειρησιακά προβλήματα που προκλήθηκαν στα λιμάνια της βόρειας Κίνας συγκράτησαν περιορισμένη την προσφορά χωρητικότητας. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 14,89 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε σε χαμηλές ταχύτητες αφού δεν υπήρχε ιδιαίτερη δράση. Έτσι τα λίγα κλεισίματα που σημειώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα ήταν σε χαμηλότερα επίπεδο. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 24,5 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 49,75 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 41,84Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε με μικρές διορθώσεις καθώς η προσφορά πλοίων ενισχύθηκε παρατηρήθηκε πτώση της ζήτησης. Στο βόρειο ατλαντικό η εβδομάδα συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς καθώς δεν βελτιώθηκε η ροή των φορτίων. Αντιθέτως στο νότο η ζήτηση ήταν κάπως καλύτερη συγκρατώντας την περαιτέρω πτώση. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 13,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση Ινδιά), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 26-28 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 21-23 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αυξημένη ζήτηση από την Ινδονησία και το βόρειο Ειρηνικό κράτησε ζεστή την αγορά, αλλά χωρίς ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 13-15Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά εμφάνισε βελτιωμένη ζήτηση, όμως τα μετακινούμενα πλοία από το βορρά διέκοψαν κάθε άνοδο του ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 11,5-13Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε ποιοτικά αφού δεν υπήρχε υποστήριξη με νέα φορτία από την Κίνα και το βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 8-9,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6-7,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα καθώς υπήρξε ισορροπία μεταξύ προσφοράς πλοίων και φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 13-14,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος προχώρησε με αρκετές αυξομειώσεις ως προς τους ναύλους, καθώς απουσίαζαν τα φορτία σιτηρών αλλά υπήρχαν περισσότερα μεταλλεύματα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 42,5-44Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 38,5-40Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Από τη μία πλευρά τα άμεσα διαθέσιμα πλοία μπορούσαν να κλείσουν στα ίδια επίπεδα ή και λίγο ψηλότερα, αλλά τα πλοία με ημερομηνίες τέλη Δεκεμβρίου αρχές Ιανουαρίου βρίσκονταν υπό πίεση. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 26,5-28Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 27,5-29Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη χαρακτηρίστηκε από περισσότερο ανταγωνισμό των πλοιοκτητών κυρίως για τα φορτία του πρώτου μισού του Ιανουαρίου. Έτσι υποχώρησαν οι ναύλοι. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 26-27,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 28,5-30Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 33,5-35Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία δυτική μεσόγειο που είχε αυξημένη ζήτηση, και από την άλλη η ανατολική που ήταν ήρεμη. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 26,5-28Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17,5-19 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά προχώρησε με άνοδο, αφού η ροή φορτίων ήταν σταθερή και περιορίστηκε ο αριθμός των πλοίων. Το επόμενο διάστημα αναμένεται περισσότερη ηρεμία λόγω εορτών. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 22-23,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $18,5-20Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε όμοια εικόνα με τα μεγαλύτερα μεγέθη. Συγκεκριμένα η δυτική μεσόγειος βοηθήθηκε από τη ζήτηση της λατινικής Αμερικής, ενώ η μαύρη θάλασσα κινήθηκε σε ήρεμα νερά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $16,5-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15,5-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 20-21,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ενισχύθηκε στην αρχή της εβδομάδας από την έλλειψη άμεσα διαθέσιμων πλοίων. Έτσι οι ναύλοι κινήθηκαν θετικά, ωστόσο μπαίνοντας στην περίοδο των εορτών περιμένουμε πτώση της δραστηριότητας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 27,5-29Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 29,5-30Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε ελαφρώς πτωτικές τάσεις λόγω της αύξησης της προσφερόμενης χωρητικότητα στην περιοχή. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 27,5-29Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 31,5-33Κ/ημέρα.
Στην Ασία ο βορράς ήταν πιο ενεργός από το νότο, με περισσότερα φορτία από το βόρειο ειρηνικό. Αντιθέτως, στη νοτιοανατολική Ασία και Αυστραλία επικράτησε ηρεμία. Δυτικότερα, παρατηρήθηκε εισροή φορτίων από τον κόλπο της Μέσης Ανατολής, βοηθώντας τους ναύλους να αυξηθούν. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8,5-10Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter