Τα Capes βούλιαξαν την αγορά Ξηρού Φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2023 06:06
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε με πτώση με τα Capes να εμφανίζουν σημαντικές απώλειες και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη. Αναλυτικότερα, τα Capes βούτηξαν κατά 37,4%, τα Kamsarmaxes -2%, τα Supramaxes -8% και τα Handies -2,2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 483 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1563 μονάδες την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία μπορεί οι δύο από τους τρεις βασικούς ναυλωτές να ήταν στην αγορά ωστόσο οι ναύλοι υποχώρησαν. Μπορεί να υπήρξαν περισσότερα φορτία κάρβουνο από την Ινδονησία και την Αυστραλία αλλά η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας μεγάλωσε την πίεση στην αγορά. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,5 $/tn.
Στον Ατλαντικό και κυρίως το Νότο, επικράτησε ηρεμία με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες ειδήσεις να αναγκαστούν να περιορίσουν τις ιδέες τους προκειμένου να κλείσουν κάποιο ταξίδι. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 21,43 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 37,56 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 26,69Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία στο βορρά όπου παρατηρήθηκε μειωμένη κινητικότητα και από την άλλη πλευρά στο Νότο όπου είδαμε μία μικρή άνοδο στη δραστηριότητα κατά τα μέσα της εβδομάδας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 13-15Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 22-24 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14,5-16,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά με αρκετά φορτία σιτηρών. Όμως η υψηλή συγκέντρωση χωρητικότητας εμπόδισε την άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12-14Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά έχασε έδαφος καθώς τα φορτία κάρβουνου δεν ήταν αρκετά για να στηρίξουν τα επίπεδα των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 10,5-12Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά υποχώρησε περαιτέρω, αφού τα νέα φορτία ήταν λίγα και αυξήθηκε ο αριθμός των πλοίων στην περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 8-9,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6,5-8Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Ωστόσο σημειώθηκε μικρή αύξηση της χωρητικότητας για τις επόμενες μέρες. Τα φορτία προς την Ανατολική Ακτή και το Μπαγκλαντές συγκράτησαν την πτώση της αγοράς. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-8 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος ξεκίνησε θετικά την εβδομάδα, με αρκετή δραστηριότητα, και συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς μέχρι τα μέσα. Ωστόσο στο τέλος εβδομάδας παρουσίασε διορθώσεις. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 25-26,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA δέχθηκε πιέσεις καθώς ο όγκος των νέων φορτίων ήταν περιορισμένος ενώ και οι καιρικές συνθήκες προκάλεσαν καθυστερήσεις στο operation των πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη υποχώρησε ελαφρώς, καθώς επικράτησε ηρεμία. Το γεγονός ότι η προσφορά πλοίων παρέμεινε σταθερή συγκράτησε την πτώση. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 14,5-16Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15-16,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19,5-21Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα λόγω της έλλειψης φορτίων κυρίως από την Ανατολική Μεσόγειο και τη μαύρη θάλασσα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 20,5-22Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά υποχώρησε καθώς οι επιλογές των πλοιοκτητών ήταν περιορισμένες πέρα από τα λιπάσματα από τη βαλτική. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12,5-14Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος δέχθηκε πιέσεις καθώς η ζήτηση για πλοία ήταν περιορισμένη και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνει να συνεχίζεται αυτή η τάση και για τις αρχές Νοεμβρίου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 16-17,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά κινήθηκε ελαφρώς ανοδικά. Οδηγός ήταν για ακόμα μία εβδομάδα η Ανατολική Ακτή που ενίσχυσε την αγορά με πολλά φορτία σκραπ. Έτσι αρκετά πλοία βρήκαν κάποια απασχόληση μειώνοντας την προσφορά χωρητικότητας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ο βορράς κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα από το Νότο ο οποίος υποχώρησε λόγω της αύξησης του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά έχασε έδαφος και στο Βορρά και στο Νότο αφού τα λίγα φορτία που ήταν υπό διαπραγμάτευση δεν μπορούσαν να καλύψουν την υπερπροσφορά πλοίων. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας η αγορά κινήθηκε σε χαμηλές ταχύτητες αφού ελάχιστα από τα φορτία της αγοράς ήταν προς υλοποίηση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute a constitute investment advice.