Τρι04302024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Οριακά αλλά στα πράσινα παρέμεινε ο BDI

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου έκλεισε με οριακή άνοδο με όλα τα μεγέθη να καταγράφουν μικρές εβδομαδιαίες μεταβολές. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 0,54%, τα Kamsarmaxes -0,33%, τα Supramaxes +2,86% και τα Handies +1,79%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI αυξήθηκε κατά 16 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1945 μονάδες την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με πολλές υποσχέσεις οι οποίες όμως διαψεύστηκαν από τα μέσα της εβδομάδας και μετά καθώς η ζήτηση δεν ήταν αρκετή για να ενισχύσει τους ναύλους. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10,41 $/tn.
Στον Ατλαντικό ξεχώρισε ο βορράς όπου η ροή των φορτίων ήταν ικανοποιητική ενώ ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν περιορισμένος. Αντιθέτως ο νότος σημείωσε απώλειες καθώς δέχθηκε μεγάλες πιέσεις προς το τέλος της εβδομάδας. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 25,73 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 46,53 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 38,17Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και ιδίως στο βορρά παρατηρήθηκε πτωτική τάση στους ναύλους για τα υπερατλαντικά ταξίδια και τα ταξίδια προς την Ασία παρά το γεγονός ότι υπήρχε μείωση και στην προσφορά χωρητικότητας. Παρόμοια εικόνα και στην Νότια Αμερική, με τους ναύλους να χάνουν έδαφος λόγω της μειωμένης ζήτησης. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14-16Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 22-24 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-16 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά ενισχύθηκε με πολλά νέα φορτία, και από την Ινδονησία και από την Αυστραλία ενώ ήταν σταθερή και η ροή των φορτίων από το βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 14-16Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία κάρβουνο από την Ινδία προς την Κίνα, ενώ και τα ταξίδια από την Αυστραλία φαίνονται να βρίσκονται σε ισορροπία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 13-14,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά δείχνει ότι επέστρεψε από τις διακοπές με αρκετή δραστηριότητα. Έτσι ξεκίνησε η εβδομάδα δυναμικά όμως αυτό δεν κράτησε πολύ καθώς οι ρυθμοί έπεσαν στο υπόλοιπο της εβδομάδας. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά συνέχισε να υποχωρεί καθώς η ζήτηση ήταν πτωτική, με αποτέλεσμα οι ναυλωτές να επιβάλουν τις ιδέες τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος ήταν κάπως νευρικός. Από τη μία πλευρά τα ταξίδια προς την Ασία βοήθησαν την αγορά ενώ από την άλλη θα υπερατλαντικά ταξίδια δεν παρουσίασαν κάποια βελτίωση. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24,5-26Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα. Μπορεί να υπήρξε βελτίωση στη ζήτηση τα υπερατλαντικά ταξίδια και προς την Ασία, όμως η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας απέτρεψε κάποια άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 23,5-25Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Η ζήτηση παραμένει περιορισμένη ενώ αυξήθηκε ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16,5-18Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 22-23,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος προχώρησε στα ίδια επίπεδα λόγω της βελτιωμένης ζήτησης. Έτσι υπήρχε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 24-25,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με τους πλοιοκτήτες να αναζητούν κάποια δουλειά. Στο ίδιο μοτίβο προχώρησε η εβδομάδα με τους ναύλους να υποχωρούν. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13,5-15Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος δέχθηκε πιέσεις, αφού η έλλειψη φορτίων οδήγησε όλο και περισσότερους πλοιοκτήτες να ρισκάρουν και να αναζητήσουν κάποιο φορτίο από την Ουκρανία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12,5-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 17,5-19 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά συνέχισε ανοδικά κυρίως λόγω της μείωσης της προσφερόμενης χωρητικότητας, αφού πολλά πλοία προτίμησαν να μετακινηθούν νοτιότερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά βελτιώθηκε περαιτέρω χάρη στη συνεχή ροή φορτίων και στον περιορισμένο αριθμό πλοίων. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία όλο το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη νοτιοανατολική αγορά, καθώς η ζήτηση ήταν βελτιωμένη κυρίως για μεγαλύτερα πλοία. Επίσης υπήρχε και η εναλλακτική της Αυστραλίας. Στην Ινδία η αγορά παρέμεινε ήρεμη και μόνο κάποια φορτία από τον κόλπο προς την Αφρική προκάλεσαν κάποιο ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 10,5-12Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9,5-11Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter