Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Συνεχίζει ανοδικά η Αγορά Ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Με άνοδο προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου καθώς κέρδη παρουσίασαν όλα τα μεγέθη, με μεγαλύτερη να σημειώνεται στα Capes. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 24,9%, τα Kamsarmaxes +0,76%, τα Supramaxes +10,11% και τα Handies +5,7 , σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI αυξήθηκε κατά 121 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1186 μονάδες την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία παρατηρήθηκε αρκετή κινητικότητα στην αρχή της εβδομάδας με τους τρεις μεγαλύτερους ναυλωτές να είναι ενεργοί. Στη συνέχεια της εβδομάδας οι ρυθμοί υποχώρησαν, διατηρώντας όμως οι ναύλοι πάντα τις ανοδικές τάσεις τους. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,3 $/tn.
Στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα, με τους πλοιοκτήτες να μην δείχνουν διατεθειμένοι να κλείσουν στα επίπεδα των ναυλωτών. Στη συνέχεια της εβδομάδας στη βελτίωση της ζήτησης στο Βορρά επηρέασε τη συνολική εικόνα του Ατλαντικού οδηγώντας σε γενικότερη άνοδο των ναύλων. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,48 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 29,375 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 9,2Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και ιδιαίτερα στο βορρά η εβδομάδα ξεκίνησε με αρκετή νευρικότητα αφού τα φορτία υπερατλαντικά ταξίδια δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν τον αυξανόμενο αριθμό πλοίων. Στο Νότο η εικόνα ήταν κάπως καλύτερη αφού η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 13-15Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 21,5-23,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12,5-14,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε όπως τελείωσε η προηγούμενη, δηλαδή με ανοδικές τάσεις. Στους ίδιους ρυθμούς συνέχισε και η υπόλοιπη εβδομάδα με πολλά φορτία από το βόρειο Ειρηνικό, την Ινδονησία και την Αυστραλία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11-13Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας, ωστόσο στη συνέχεια η δραστηριότητα βελτιώθηκε. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 11,5-13Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα καθώς η προσφορά χωρητικότητας δεν εμφάνισε ιδιαίτερες αλλαγές ενώ και τα νέα φορτία ήταν περιορισμένα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 7-8,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 7-8,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά διατήρησε τη δυναμική της χάρη στον όγκο των φορτίων προς το Μπαγκλαντές. Επίσης υπήρχε έντονο ενδιαφέρον από τους ναυλωτές για ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε να παρουσιάζει βελτιώσεις, ωστόσο παρατηρείται μία επιβράδυνση στην άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς με σταθερή ροή φορτίων, ενώ και ο αριθμός των πλοίων παρέμεινε περιορισμένος. Επιπλέον ενίσχυση της αγοράς ήρθε από τη Δυτική και Νότια Αφρική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 19,5-21Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 21,5-23Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη συνέχισε την ανοδική της πορεία, καθώς η σχέση προσφοράς και ζήτησης γέρνει υπέρ των πλοιοκτητών. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 14,5-16Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19,5-21Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος κέρδισε έδαφος και αυτή τη βδομάδα, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να εμφανίζουν τα ταξίδια προς την Ασία και να ακολουθούν οι υπόλοιπες διαδρομές. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 22,5-24Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 15,5-17 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά σημείωσε νέα κέρδη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα καθώς οι πλοιοκτήτες δυσκολεύονταν να βρουν κάποια απασχόληση για το πλοίο τους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ενισχύθηκε με φορτία από τη Μαύρη θάλασσα, ενώ και η Δυτική Μεσόγειος ήταν ενεργή. Οι ναύλοι των μεγαλύτε3,5ρων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12,5-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 16,5-18 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε βελτίωση και αυτή τη βδομάδα, με αύξηση στους ναύλους προς όλες τις κατευθύνσεις. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 14,5-16Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά προχώρησε ανοδικά, με αρκετά νέα φορτία να κάνουν την εμφάνισή τους. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία τόσο ο βορράς όσο και ο νότος εμφάνισαν αρκετή δραστηριότητα, όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για να οδηγήσουν τους ναύλους σε μεγάλες αυξήσεις, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Παραταύτα, εβδομαδιαίες μεταβολές των ναύλων ήταν θετικές. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία, η αγορά έδειξε κινητικότητα με αρκετές συζητήσεις να πραγματοποιούνται. Ωστόσο, η αύξηση των διαθέσιμων πλοίων αναμένεται να ασκήσει πίεση το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7,5-9Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9,5-11Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter