Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Άνοδο στην Αγορά Ξηρού φορτίου λόγω Capes

cape 43433

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Με μεγάλη άνοδο προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου χάρη στην αύξηση που εμφάνισαν τα Capes ενώ τα μικρότερα μεγέθη παρουσίασαν μικρές απώλειες σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αναλυτικότερα, τα Capes αυξήθηκαν κατά 36,13%, τα Kamsarmaxes -5,55%, τα Supramaxes -0,65% και τα Handies -1,9%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI αυξήθηκε κατά 164 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1240 μονάδες την Παρασκευή 23 Ιουνίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερη δράση, καθώς οι κυριότεροι ναυλωτές ήταν απόντες. Στα μέσα της εβδομάδας η εικόνα βελτιώθηκε με περισσότερα φορτία από τη Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,795 $/tn.
Στον Ατλαντικό μπορεί να είδαμε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας όμως η συνέχεια ήταν καλύτερη λόγω του βελτιωμένου όγκου φορτίων από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αφρική προς την Ασία. Και στο βορρά η εικόνα ήταν καλή καθώς υπήρξαν πολλά νέα φορτία. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 21,73 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 38,13 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 17,03Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και ιδίως στο βορρά επικράτησε ηρεμία και σημειώθηκαν πτωτικές τάσεις παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των πλοίων ήταν περιορισμένος, αλλά η ζήτηση δεν ήταν αρκετή. Ομοίως και στο Νότο που οι ναύλοι, τόσο για τα υπερατλαντικά ταξίδια όσο και προς την Ασία σημείωσαν απώλειες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 26-28Κ/ημέρα (παράδοση Ν. Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 17,5-19,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7,5-9,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά υποχώρησε λόγω της έλλειψης νέων φορτίων και του μικρού όγκου κλεισιμάτων. Οι χαμηλές ιδέες των ναυλωτών οδήγησαν τους πλοιοκτήτες σε στάση αναμονής με την ελπίδα να βελτιωθεί η εικόνα της αγοράς σύντομα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 9,5-11,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes η νοτιοανατολική Ασία παρουσίασε όμοια εικόνα με το Βορρά, με τους ναύλους να διατηρούνται στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 8,5-10Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά ήταν ήρεμη λόγω των διακοπών στην Κίνα στο τέλος της εβδομάδας. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 6,5-8Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 5,5-7Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές αφού δεν σημειώθηκε ιδιαίτερη δράση λόγω των διακοπών και των μουσώνων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 4,5-6Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος υποχώρησε περαιτέρω. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των πλοιοκτητών ήταν έντονος με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε τις βελτιώσεις καθώς η ζήτηση αυξήθηκε απορροφώντας μεγάλο μέρος της προσφερόμενης χωρητικότητας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.
Στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε ανοδικές τάσεις χάρη καθώς ενισχύθηκε με αρκετά νέα φορτία. Οι πλοιοκτήτες βλέποντας αυτή την τάση προτίμησα να περιμένουν επιδιώκοντας να κλείσουν σε υψηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 8-9,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος δέχτηκε πιέσεις καθώς η ροή νέων φορτίων ήταν περιορισμένη. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 6,5-8 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά έδειξε σταθεροποιητικές τάσεις με αρκετές συζητήσεις και κλεισίματα. Έτσι υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι σύντομα θα δούμε άνοδο στην αγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6-7,5Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο η εβδομάδα ξεκίνησε χωρίς ιδιαίτερη δράση αλλά στο ενδιάμεσο αυτό άλλαξε κυρίως για τα μεγαλύτερα μεγέθη. Ωστόσο οι ναύλοι συνέχισαν να υποχωρούν. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 5,5-7Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 9-10,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά συνέχισε την πτωτική πορεία με ελάχιστα νέα φορτία, ενώ κάποιοι πλοιοκτήτες δέχονται να κλείσουν τα πλοία του σε δουλειές με αρκετές μέρες αναμονή. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 6-7,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 9,5-11Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά κινήθηκε ανοδικά καθώς ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία κυρίως για τις αρχές Ιουλίου. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.
Στην Ασία είδαμε δύο διαφορετικές εικόνες. Από τη μία ο βορράς που λόγω διακοπών στην Κίνα κινήθηκε σε χαμηλές στροφές και από την άλλη στο νοτιοανατολική Ασία που η Αυστραλία πρόσφερε αρκετές εναλλακτικές στους πλοιοκτήτες. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά υποχώρησε καθώς οι διακοπές και οι μουσώνες δεν άφησαν περιθώρια για βελτιώσεις. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7-8,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 7-8,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter