Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Μεγάλες απώλειες για Capes και Supramaxes

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Συνέχισε η πτωτική πορεία της αγοράς ξηρού φορτίου με ύφεση να σημειώνεται σε όλα τα μεγέθη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Τα Capes και Supramaxes σημείωσαν τις μεγαλύτερες απώλειες και ακολούθησαν Panamaxes και Handies. Αναλυτικότερα, τα Capes μειώθηκαν κατά 20%, τα Kamsarmaxes -8,43%, τα Supramaxes -12,17% και τα Handies -3,93%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI μειώθηκε κατά 212 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1172 μονάδες την Παρασκευή 26 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε υποτονικά, ωστόσο όσο περνούσαν οι μέρες είδαμε περισσότερη κινητικότητα από τους τρεις βασικούς ναυλωτές στη διαδρομή Δυτική Αυστραλία προς Κίνα, όμως οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,36 $/tn.
Στον Ατλαντικό η εικόνα ήταν παρόμοια με της Ασίας καθώς στην αρχή της εβδομάδας η αγορά ήταν ήσυχη και ζωήρεψε προς το τέλος εβδομάδας χωρίς όμως να αλλάξει η πτωτική τάση των ναύλων. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,49 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 28,35 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 15,86Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η έλλειψη φορτίων ήταν εμφανής και η δραστηριότητα περιορισμένη με αποτέλεσμα η αγορά να κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα σε όλες τις περιοχές. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 22,5-24,5Κ/ημέρα (παράδοση Ν. Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 17-19 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7,5-9,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία είδαμε άλλη μία ήσυχη εβδομάδα με τη ροή φορτίων να είναι περιορισμένη και να υπάρχει μία πλειάδα ανοιχτών πλοίων. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στους ναυλωτές να επιβάλουν τις ιδέες τους. Μόνο η Ινδονησία ήταν ενεργή αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αλλάξει τη γενική εικόνα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 7-9Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes η νοτιοανατολική Ασία συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές καθώς υπήρχε ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 10-11,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα ζωηρά με αρκετά φορτία χάλυβα από την Κίνα. Όμως η συνέχεια της εβδομάδας δεν ήταν ανάλογη με αποτέλεσμα η εβδομάδα να κλείσει στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές ωστόσο επικρατεί αρνητικό κλίμα καθώς η ζήτηση ήταν υποτονική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 7,5-9Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε έντονη πτώση σε όλες τις διαδρομές λόγω της μεγάλης αύξησης των διαθέσιμων πλοίων. Έτσι τα κλεισίματα που σημειώθηκαν στο τέλος εβδομάδας ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά που πραγματοποιήθηκαν στην αρχή. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε να υποχωρεί, καθώς η ζήτηση στις δύο πλευρές του ατλαντικού δεν ήταν αρκετή για να καλύψει την υπάρχουσα προσφερόμενη χωρητικότητα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 19,5-21Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε την πτωτική πορεία των τελευταίων εβδομάδων αφού Η λίστα των φορτίων στην περιοχή είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 10-11,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 9,5-11Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14,5-16Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος συνέχισε να χάνει έδαφος. Η μόνη περιοχή που έδειξε σημάδια ζωής ήταν η Δυτική Μεσόγειος με κάποια φορτία Τα οποία όμως καλύφθηκαν γρήγορα από τα πλοία του βορρά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 16,5-18Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά υποχώρησε περαιτέρω, παρά το γεγονός ότι υπήρξε σταθερή ροή φορτίων, όμως η προσφορά πλοίων ήταν μεγάλη. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7-8,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε να υποχωρεί λόγω της έλλειψης νέων φορτίων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην αρχή της εβδομάδας είδαμε κάποια φορτία στη δυτική Μεσόγειο, Τα οποία όμως κλείστηκαν γρήγορα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 10,5-12 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε έλλειψη φορτίων με αποτέλεσμα αρκετά πλοία να μετακινούνται προς το Νότο προκειμένου να βρουν κάποια απασχόληση. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά παρουσίασε κάποια κινητικότητα η οποία όμως δεν ήταν αρκετή προκειμένου να αλλάξει το αρνητικό κλίμα. Επίσης σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία φαίνεται ότι αυτή η πίεση θα συνεχιστεί. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο, καθώς σε γενικές γραμμές επικράτησε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και στη δυτική Ινδία η εικόνα είναι ελαφρώς χειρότερη καθώς στις περισσότερες διαδρομές σημειώθηκαν μικρές απώλειες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8-9,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 9,5-11Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter