Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Στα ίδια επίπεδα έμεινε η αγορά Ξηρού Φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου με μικρές αυξομειώσεις στα διάφορα μεγέθη να καταγράφονται σε όλα τα μεγέθη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 3%, τα Kamsarmaxes -6,6%, τα Supramaxes +0,85% και τα Handies -2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έμεινε σταθερός (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1558 μονάδες την Παρασκευή 12 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία οι μεγαλύτεροι ναυλωτές ήταν ενεργοί στην αρχή της εβδομάδας, με αποτέλεσμα να υπάρχει όγκος φορτίων από την Αυστραλία προς την Κίνα. Ωστόσο από τα μέσα της εβδομάδας και μετά στον Ειρηνικό η ζήτηση υποχώρησε με αποτέλεσμα να αλλάξει το κλίμα. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,95 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά η εικόνα ήταν καλύτερη τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο. Στο βορρά η χωρητικότητα ήταν περιορισμένη ενώ στο Νότο είδαμε περισσότερη δραστηριότητα κυρίως στην αρχή της εβδομάδας. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 22,19 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 38,19 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 25,86Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η έλλειψη ζήτησης ήταν εμφανής και η προσφορά πλοίων ενισχύθηκε με πλοία που μετακινούνται από την Ασία. Έτσι οι ναυλωτές βρήκαν την ευκαιρία να επιβάλουν τις ιδέες τους και πολλά κλεισίματα σημειώθηκαν με παράδοση στη Νότια Αμερική. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 28-30Κ/ημέρα (παράδοση Ν. Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 21,5-23,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10,5-12,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά η εβδομάδα ξεκίνησε με αρκετές απαιτήσεις για φορτία κάρβουνου από την Αυστραλία προς την Ινδία. Στα μέσα της εβδομάδας η ζήτηση υποχώρησε σε όλες τις περιοχές με αποτέλεσμα να μειωθούν και τα ναύλα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11,5-13,5Κ /ημέρα (παράδοση Ασία).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes η νοτιοανατολική Ασία προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Στην αρχή της εβδομάδας η αγορά κινήθηκε θετικά, ωστόσο στη συνέχεια της εβδομάδας οι ναυλωτές κατάφεραν να επιβάλουν τον ρυθμό τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 10-11,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα καθώς υπήρξε αρκετή κινητικότητα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 8-9,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά στις περισσότερες διαδρομές έμεινε σταθερή και μόνο για τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό παρουσίασε πτώση. Μπαίνοντας στην περίοδο των μουσώνων περιμένουμε να παρουσιαστούν αρκετά προβλήματα στη λειτουργία των λιμανιών. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος δεν είχε σαφή εικόνα για την πορεία του. Υπήρξαν αυξομειώσεις στα νούμερα ωστόσο η γενικότερη τάση ήταν ελαφρώς ανοδική. Θετικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η χωρητικότητα δείχνει να φθίνει κατά τη διάρκεια του μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 22-23,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά με αρκετά κλεισίματα. Ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη με αποτέλεσμα να υποχωρήσουν οι ναύλοι. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 22-23,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 21-22,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη υποχώρησε καθώς μία ξαφνική αύξηση των πλοίων στην περιοχή σε συνδυασμό με την μειωμένη ζήτηση παρέσυρε τους ναύλους σε πτώση. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 12,5-14Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος υποχώρησε περαιτέρω αν και υπήρξαν αρκετές συζητήσεις για φορτία, οι οποίες όμως δεν υλοποιήθηκαν. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 17,5-19Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12,5-13Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 11,5-13 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε να ενεργοποιήσει λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας, ενώ παράλληλα και η ζήτηση ήταν μειωμένη. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ήταν ήρεμη. Υπήρξαν αρκετές συζητήσεις για φορτία τα οποία όμως φαίνεται πως δεν ήταν κλεισμένα. Έτσι παρατηρήθηκε πτώση στην αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά με ικανοποιητική ροή φορτίων, ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη καθώς υπήρξε πληθώρα διαθέσιμων πλοίων τα οποία πίεσαν τους ναύλους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα με πολλά υπερατλαντικά και παράκτια ταξίδια. Ωστόσο φάνηκε να μην είναι αρκετό αυτό για την άνοδο των ναύλων. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία Άπω Ανατολική και νοτιοανατολική Ασία παρουσίασαν βελτιώσεις χάρη στη βελτιωμένη ζήτηση από την Ινδονησία. Στον αραβικό κόλπο και Δυτική Ινδία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Μπαίνοντας στην περίοδο των μουσώνων περιμένουμε καθυστερήσεις και επιχειρησιακά προβλήματα στα λιμάνια της Ινδίας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8-9,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter