Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Αγορά Ξηρού Φορτίου: Ξεχώρισαν τα Capes

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Με οριακές απώλειες προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου με πτώση να καταγράφεται σε όλα τα μεγέθη εκτός από τα Capes, που εμφάνισαν μικρή άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 4,75%, τα Kamsarmaxes -6,9%, τα Supramaxes -7,5% και τα Handies -3%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI μειώθηκε κατά 1,45% (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1558 μονάδες την Παρασκευή 5 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά κινήθηκε σε χαμηλούς ρυθμούς λόγω των διαφόρων εορτών. Όγκος φορτίων από τη Δυτική Αυστραλία ήταν μειωμένος με αποτέλεσμα οι ναύλοι να οδηγηθούν σε χαμηλότερα νούμερα. Κάποια φορτία από την Ανατολική Ακτή ανέκοψαν την πτώση. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,91 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε με αρκετές υποσχέσεις καθώς υπήρξαν νέα φορτία ενώ ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν περιορισμένος. Η συνέχεια της εβδομάδας δεν ήταν ανάλογη με αποτέλεσμα τα οποία κλεισίματα να είναι σε χαμηλότερα νούμερα τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 22,32 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 38,84 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 22,58Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό είδαμε λίγα νέα φορτία Τα οποία όμως δεν βοήθησαν την αγορά ιδιαίτερα, καθώς καθώς πολλοί operators χρησιμοποίησαν δικά τους πλοία. Στα μέσα της εβδομάδας κάποια φορτία από τη βόρεια Ακτή της Νοτίου Αμερικής βοήθησαν την αγορά, ενώ παράλληλα υπήρξαν και κάποια φορτία με φορτώσεις μέσα στον Ιούνιο. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14,5-16,5Κ/ημέρα (παράδοση Ν.Α. Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 21,5-23,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11-13 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά πήρε μπρος στο τέλος εβδομάδας, ωστόσο συνεχίστηκε η πτωτική τάση καθώς οι περισσότεροι φορείς φάνηκε να μην έχουν διάθεση να κάνουν κάποια κίνηση αυτή τη βδομάδα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 13,5-15,5Κ /ημέρα (παράδοση Ασία).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes η νοτιοανατολική Ασία προχώρησε στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας με τα φορτία κάρβουνου να συγκρατούν την αγορά από πτώση. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 10-11,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε να υποχωρεί παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι φορείς φαίνεται ότι επέστρεψαν στην εργασία τους από τις διακοπές. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 8-9,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά δέχθηκε πιέσεις με πολλές διακοπές σε διάφορες περιοχές, αν και οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 9,5-11Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος ξεκίνησε την εβδομάδα με μειωμένη ζήτηση. Όσο η εβδομάδα προχωρούσε παρουσιάστηκαν περισσότερα φορτία για την Ασία και τη Δυτική Ακτή με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η εικόνα της αγοράς προς το τέλος της εβδομάδας. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές με σταθερή ροή φορτίου κυρίως για το δεύτερο μισό του μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 23,5-25Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 21,5-23Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη ήταν λιγότερο δραστήρια με περιορισμένο αριθμό φορτίων κυρίως σκραπ. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 14-15,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος ήταν υπέρ των ναυλωτών, καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των πλοιοκτητών των έντονος προκειμένου να βρουν μία από τις λίγες ευκαιρίες απασχόλησης για τα πλοία τους. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 17,5-19Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά χαρακτηρίστηκε από έλλειψη νέων φορτίων. Έτσι οι πλοιοκτήτες που είχαν άμεσα διαθέσιμα πλοία ήταν διατεθειμένοι να μειώσουν τις ιδέες τους προκειμένου να καλύψουν τα πλοία τους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-11Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος δέχθηκε πιέσεις καθώς η ροή των φορτίων ήταν περιορισμένη και παρατηρήθηκε συγκέντρωση χωρητικότητας. Αναμένουμε να δούμε πως θα ανταποκριθεί η αγορά στη συμφωνία που φαίνεται να υπήρξε για τα ουκρανικά σιτηρά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9,5-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 14,5-16 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος πραγματοποίησε βουτιά εξαιτίας της έλλειψης φορτίων τόσο από τον κόλπο όσο και από την Ανατολική Ακτή. Πολλοί πλοιοκτήτες εξετάζουν το ενδεχόμενο να μετακινηθούν νοτιότερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά κινήθηκε σε χαμηλούς ρυθμούς λόγω των διάφορων διακοπών. Ο αριθμός των πλοίων ήταν σταθερός, ωστόσο η ζήτηση δεν ήταν αρκετή ώστε να ανεβάσει τους ναύλους. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 19,5-21Κ/ημέρα.
Στην Ασία η δραστηριότητα σε διάφορες περιοχές κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα, ιδίως στην αρχή της εβδομάδας. Η κινητικότητα στην άπω Ανατολή, νοτιοανατολική Ασία και Αυστραλία ήταν περιορισμένη, ενώ επικράτησε ησυχία και στον κόλπο και την Ινδία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7-8,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter