Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τρέχουν τα Capes και ακολουθούν στην κούρσα τα υπόλοιπα μεγέθη

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Σαφώς βελτιωμένη ήταν η εικόνα της αγοράς ξηρού φορτίου, καθώς όλα τα μεγέθη κινήθηκαν θετικά, με εντυπωσιακή άνοδο να σημειώνεται στα Capes και τα Panamaxes και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη.

Αναλυτικότερα, τα Capes εκτινάχθηκαν κατά 134,7%, τα Kamsarmaxes +56,7%, τα Supramaxes +43,35%, και τα Handies +15,35%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI βελτιώθηκε κατά 64,13% (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 883 μονάδες την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ήταν ενεργή καθώς ενισχύθηκε με αρκετά φορτία ορυκτών και κάρβουνου από την Αυστραλία. Έτσι η εβδομάδα έκλεισε με ανεβασμένους τους δείκτες, παρά το γεγονός ότι η Παρασκευή ήταν πιο ήρεμη σε σχέση με την υπόλοιπη εβδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης τον κυκλικών ταξιδίων στον Ειρηνικό σχεδόν τριπλασιάστηκε από την προηγούμενη εβδομάδα. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 6,8 $/tn.
Στον Ατλαντικό όλες οι περιοχές σημείωσαν άνοδο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισαν τα κυκλικά ταξίδια από την Ασία μέσω της Βραζιλίας όπου και εκεί οι ναύλοι διπλασιάστηκαν, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αυτή τη θετική εικόνα ενίσχυσε και η νότια Αφρική εμπλουτίζοντας την αγορά με φορτία. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 17,1 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 16,63 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 4,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε άνοδος στους ναύλους και στο Βορρά και στο Νότο, χάρη στη σαφώς βελτιωμένη ζήτηση. Πρωταγωνιστής στην άνοδο αυτήν ήταν τα υπερατλαντικά ταξίδια όπου σχετικός δείκτης υπερδιπλασιάστηκε, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει προβληματισμός, καθώς πλησιάζει προς το τέλος η συμφωνία για το διάδρομο ασφαλείας προς και από τα ουκρανικά λιμάνια. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 28-30Κ/ημέρα (παράδοση ECSA), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 20-22 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11-13 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία οι ναύλοι σημείωσαν σημαντική άνοδο, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα κυκλικά ταξίδια από την Ινδονησία και την Αυστραλία τα οποία παρουσίασαν αύξηση έως και 40%. Στα μέσα της εβδομάδας παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων σιτηρών και ορυκτών από την Αυστραλία, ενώ και τα φορτία κάρβουνου ενίσχυσαν την αγορά. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 9-11Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά σημείωσε νέα άνοδο των ναύλων. οδηγός αυτής της πορείας είναι τα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 14,5-16Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά παρουσίασε νέα άνοδο στους ναύλους, με αρκετά νέα φορτία για τις αρχές Μαρτίου. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά είχε ένα δυνατό ξεκίνημα της εβδομάδας και συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς. Η ζήτηση για τα άμεσα διαθέσιμα πλοία ήταν ενισχυμένη, απορροφώντας αρκετή από την προσφερόμενη χωρητικότητα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-8Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε ενισχυμένος, με πολλά ταξίδια προς την Ασία. Ωστόσο και ο όγκος φορτίων για τα υπερατλαντικά ταξίδια ήταν ικανοποιητικός. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κινήθηκε ανοδικά, λόγω της αυξημένης ζήτησης φορτίων σιτηρών, τόσο προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού όσο και προς την Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 13-14,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε βελτιώσεις, μετά από μία περίοδο πίεσης. Κύριος λόγος αυτής της θετικής μεταβολής ήταν η περιορισμένη προσφορά πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 7-8,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14,5-16Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος κέρδισε έδαφος με αρκετές νέες δουλειές, ενώ άρχισε να μειώνεται και ο αριθμός των πλοίων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε ανοδικές τάσεις, όχι τόσο λόγω της βελτιωμένης ζήτησης αλλά κυρίως εξαιτίας της καλής εικόνας των μεγαλύτερων "αδελφών" που παρέσυραν ανοδικά και τα μικρότερα μεγέθη. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6-7Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ξεκίνησε ήρεμα την εβδομάδα. Ωστόσο αυτό άλλαξε σύντομα καθώς νέα φορτία μπήκαν στην αγορά, οδηγώντας τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα. Όλοι οι παράγοντες αναμένουν τις εξελίξεις για το διάδρομο από και προς την Ουκρανία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 9-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7,5-9Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 11,5-13 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε σημάδια βελτίωσης, με τη ζήτηση να είναι αυξημένη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 10-11,5Κ /ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ο περιορισμένος αριθμός πλοίων έκανε αρκετούς ναυλωτές να δεχτούν τα νούμερα των πλοιοκτητών, ανεβάζοντας γενικότερα τα επίπεδα των ναύλων, προς όλες τις διαδρομές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά εμφάνισε βελτιώσεις τόσο στο Νότο όσο και στο βορρά, χάρη στα φορτία από την Ινδονησία και την Αυστραλία που απορρόφησαν μεγάλο μέρος της χωρητικότητας. Δυτικότερα, ο κόλπος της Μέσης Ανατολής και Ινδία συνέχισαν στους ίδιους θετικούς ρυθμούς της προηγούμενης εβδομάδας, με τη δραστηριότητα στην περιοχή να είναι ικανοποιητική. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9,5-11Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10-11,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.

“Extending our sincere condolences to the families of the earthquake victims in Syria and Turkey and wish a speedy recovery to the injured.”

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter