Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Κάτω από τις 1000 μονάδες ο γενικός δείκτης ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με νέα υποχώρηση συνεχίστηκε η πορεία του γενικού δείκτη ξηρού φορτίου, με τη μεγαλύτερη πτώση να σημειώνεται στα Supramaxes και στα Panamaxes και ακολούθησαν τα Capes. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 14,1%, τα Kamsarmaxes -17,7%, τα Supramaxes -18,26%, και τα Handies -9,4%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 16,28% (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 946 μονάδες την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ήταν υπό πίεση καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας, καθώς οι μεταλλωρύχοι της Αυστραλίας ήταν ανενεργοί και μόνο προς το τέλος εβδομάδας είδαμε κάποια δραστηριότητα διατηρώντας τους ναύλους στην περιοχή των 7 δολαρίων ανά τόνο. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 7,18 $/tn.
Ο Ατλαντικός παρουσίασε πτωτικές τάσεις αφού οι διαπραγματεύσεις από τη Βραζιλία ήταν περιορισμένες, κυρίως λόγω των καιρικών συνθηκών, ενώ και η νότια Αφρική δεν προσέφερε ικανοποιητική στήριξη. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 17,7 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 30,28 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 14,86Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η εβδομάδα ξεκίνησε με αρκετή πίεση στον Ατλαντικό κυρίως στο βορρά που τα νέα φορτία ήταν περιορισμένα. Νοτιότερα η ζήτηση ήταν καλύτερη, ωστόσο ήταν αυξημένη και η προσφορά χωρητικότητας. Η συνέχεια της εβδομάδας ήταν κάπως καλύτερη, καθώς είδαμε περισσότερα φορτία, κυρίως από το βορρά, ενώ και στο Νότο άρχισαν να σταθεροποιούνται τα νούμερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 9-11Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 17-19 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8-10 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με αρκετά πλοία να αναζητούν κάποια απασχόληση, κυρίως στην περιοχή καθώς η κακή εικόνα της λατινικής Αμερικής δεν προσέφερε ιδιαίτερες εναλλακτικές. Θετικό σημείο αποτέλεσαν τα φορτία σιτηρών από την Αυστραλία. Στο τέλος εβδομάδας υπήρξε βελτίωση της δραστηριότητας με κάποια κλεισίματα καθώς οι πλοιοκτήτες δέχτηκαν να περιορίσουν τις ιδέες τους. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 5-7Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία επικράτησε ηρεμία στο μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας, ωστόσο προς το τέλος παρατηρήθηκε κάποια βελτίωση της δραστηριότητας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής υποχώρησαν στα 6,5-8Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή έδειξε να σταθεροποιείται στα ήδη πολύ χαμηλά επίπεδα των προηγούμενων εβδομάδων. Τα φορτία της περιοχής είναι μειωμένα και οι πλοιοκτήτες ψάχνουν με κάθε τρόπο να μετακινηθούν δυτικότερα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 5,5-7Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5,5-7Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 5,5-7Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε περισσότερη δραστηριότητα με αποτέλεσμα κάποια πλοία να βρουν απασχόληση. Ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό προκειμένου να δούμε κάποιες βελτιώσεις στους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 5,5-7Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρέμεινε πτωτική, λόγω της συνεχώς αυξανόμενης διαθέσιμης χωρητικότητας. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14,5-16Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε να είναι ήρεμη με υποτονική δραστηριότητα. Οι επιλογές για τους πλοιοκτήτες ήταν εξαιρετικά περιορισμένες και ο στόχος ήταν απλά να κλείσουν τα βαπόρια τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη η αγορά παρουσίασε μικρές βελτιώσεις, καθώς είδαμε περισσότερα φορτία scrap, ενώ ο αριθμός των πλοίων παρέμεινε σταθερός. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 8-9Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 15-16Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος έχασε έδαφος και αυτή τη βδομάδα. Μπορεί να υπήρξαν περισσότερα φορτία ορυκτών και σιτηρών ωστόσο τα πλοία στην περιοχή είναι τόσα που δεν άφησαν περιθώρια ανόδου. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 14-15,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 9-10,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά υποχώρησε λόγω της έλλειψης νέων φορτίων. Επιπλέον βρισκόμαστε στη μέση της περιόδου των πάγων, οι οποίοι προκαλούν επιπλέον προβλήματα στη λειτουργία της αγοράς. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 7,5-8,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6-7Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο είδαμε περισσότερα φορτία να βγαίνουν στην επιφάνεια, αλλά ακόμα υπάρχουν πολλά πλοία στην περιοχή και ο ανταγωνισμός των πλοιοκτητών είναι έντονος. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 7,5-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 7-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6,5-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 10,5-11,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο οι ναύλοι συνέχισαν τη φθίνουσα πορεία τους, αφού τα λίγα φορτία που είναι στην αγορά αναμένεται να καλυφθούν από πλοία των ναυλωτών. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά κινήθηκε σε πρωτόγνωρα χαμηλά επίπεδα. Επιπλέον, όσο τα βυθίσματα στο Upriver είναι χαμηλά, οι επιλογές των πλοιοκτητών παραμένουν περιορισμένες. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά κινήθηκε στα πολύ χαμηλά επίπεδα των προηγούμενων εβδομάδων. Ναυλωτές έδειξαν να ελέγχουν Το ρυθμό της αγοράς καθώς τα λίγα φορτία από Βορρά και νότο τους έδιναν το πάνω χέρι. Δυτικότερα, στην Ινδία και στον κόλπο της Μέσης Ανατολής είδαμε περισσότερη κινητικότητα, ωστόσο η συγκέντρωση χωρητικότητας των προηγούμενων εβδομάδων δεν επέτρεψε βελτίωση των ναύλων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7-8,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6,5-8Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter