Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Με πτώση ξεκίνησε η χρονιά για το γενικό δείκτη ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με πτώση μπήκε η νέα χρονιά για το γενικό δείκτη ξηρού φορτίου, με τη μεγαλύτερη πτώση να σημειώνεται στα μικρότερα μεγέθη και ακολούθησαν τα μεγαλύτερα. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 7,5%, τα Kamsarmaxes -9,67%, τα Supramaxes -13,3%, και τα Handies -10,1%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 9,6% (σε σχέση με την αρχή της εβδομάδας) και έκλεισε στις 1130 μονάδες την Παρασκευή 6 Ιανουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Η Ασία έχασε έδαφος, ωστόσο υπήρξε κάποια δραστηριότητα μεταξύ Δυτ. Αυστραλίας και Κίνας. Την επόμενη εβδομάδα περιμένουμε περισσότερη κινητικότητα ελπίζοντας ότι ναυλωτές θα κινηθούν λίγο περισσότερο πριν από την κινεζική Πρωτοχρονιά. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 7,14 $/tn.
Ο Ατλαντικός ήταν ήρεμος τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο, καθώς η αγορά δεν έχει επιστρέψει σε πλήρη ρυθμό από τις γιορτές. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 18,34 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 31,3 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 18Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στο βόρειο Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε με αργούς ρυθμούς. Προς το τέλος εβδομάδας είδαμε κάποια νέα φορτία στην αγορά βελτιώνοντας λίγο το κλίμα αλλά όχι τους ναύλους. Στο Νότο παρατηρήθηκε περισσότερη κινητικότητα τις πρώτες μέρες της εβδομάδας, αν και οι συναλλαγές με την Κίνα ήταν περιορισμένες. Στη συνέχεια η εικόνα της αγοράς δεν ήταν ανάλογη με τη ζήτηση να είναι περιορισμένη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα + 500-650Κ BB (παράδοση στη Νότια Αμερική), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Ασία στα $ 20-22 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-15 Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα παρουσιάζοντας κάποια κινητικότητα, με κάποια φορτία σιτηρών από την Αυστραλία και κάρβουνο από την Ινδονησία. Όμως υπήρχαν πολλά διαθέσιμα πλοία συγκρατώντας την αύξηση των ναύλων. Στο δεύτερο μισό της εβδομάδας η αγορά παρουσίασε διαφορετική εικόνα αφού ο όγκος των φορτίων ήταν μειωμένος. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 7,5-9,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία υπήρξαν λιγοστά φορτία κάρβουνου και ο ανταγωνισμός των πλοιοκτητών ήταν έντονος. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής υποχώρησαν στα 8-9Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή ήταν στεγνή, με ελάχιστα φορτία λόγω των μέτρων της πανδημίας. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 6-7,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5,5-7Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 7-8Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά φάνηκε ότι επέστρεψα από τις διακοπές καθώς είδαμε νέα φορτία. Ωστόσο η συσσώρευση χωρητικότητας των προηγούμενων εβδομάδων δεν άφησε περιθώρια για ανοδικές τάσεις. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά υποχώρησε, όπως άλλωστε αναμενόταν λόγω των ημερών. Ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παρέμεινε υψηλός και τα φορτία που εμφανίστηκαν στην αγορά κυρίως για υπερατλαντικά ταξίδια δεν ήταν αρκετά για να αντιστρέψουν το κλίμα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε πτωτικά ακολουθώντας την τάση της περιόδου των εορτών. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, καθώς η έλλειψη φορτίων κυρίως στα μικρότερα μεγέθη ήταν εμφανής. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 8-9Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος έχασε έδαφος καθώς η ζήτηση ήταν υποτονική. Τα φορτία από Ουκρανία είναι περιορισμένα ενώ και η αναμονή για το διάδρομο ασφαλείας προς τα ουκρανικά λιμάνια έχει μεγαλώσει σημαντικά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 14,5-16Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά κινήθηκε σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Οι ναυλωτές επέστρεψαν στα γραφεία τους από τις διακοπές έχοντας την πρωτοβουλία των κινήσεων λόγω των πολλών διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 8-9,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 8-9Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7-8Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο οι ευκαιρίες απασχόλησης για τους πλοιοκτήτες ήταν δυσεύρετες και αυτές πλήρωναν τετραψήφια νούμερα (για δουλειές εκτός πολεμικών ζωνών) και μόνο τα ταξίδια προς την Ασία πλήρωναν λίγο υψηλότερα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 7,5-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 7-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7,5-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 10,5-11,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά παρουσίασε πτωτικές τάσεις ωστόσο υπήρξε κινητικότητα με κάποιες δουλειές που εμφανίστηκαν για τα μέσα του μήνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) υπήρξαν κάποια φορτία κυρίως για τα μέσα Ιανουαρίου ωστόσο τα πλοία που είναι ήδη ανοιχτά δυσκολεύονται να βρουν κάποια απασχόληση. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, τόσο στην άπω Ανατολή όσο και στο Νότο, όλες οι διαδρομές κινήθηκαν σε τετραψήφια νούμερα καθώς η ζήτηση ήταν αδύναμη για να στηρίξει την αγορά. Ο κόλπος της Μέσης Ανατολής και η Ινδία εμφάνισε κάπως καλύτερη εικόνα συγκρατώντας τα νούμερα της προηγούμενης εβδομάδας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7-8,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter