Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Xclusiv: Ελπίδες στην άρση των περιοριστικών μέτρων στη Κίνα

cape

Μια από τις πιο σημαντικές ειδήσεις της περασμένης εβδομάδας ήταν η ανακοίνωση της Κίνας ότι τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές μειώθηκαν τον Νοέμβριο, με τον μεγαλύτερο ρυθμό τους από τον Φεβρουάριο του 2020, με τις εξαγωγές να συρρικνώνονται κατά 8,7% σε ετήσια βάση αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv στην εβδομαδιαία ανάλυση του.

Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρέμεινε σχεδόν σταθερή, με τον BDI να αυξάνεται κατά 5% σε εβδομαδιαία βάση. Η χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας στη Κίνα δημιούργησε ελπίδες για την αγορά των Capesize, ο δείκτης των οποίων έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στις 1.683 μονάδες, αυξημένος κατά 11% σε εβδομαδιαία βάση. Για τα άλλα τμήματα, ήταν μια σταθερή εβδομάδα με τα Panamax να κερδίζουν μόνο 3% και ο σχετικός δείκτης να κλείνει στις 1.659 μονάδες, ενώ οι δείκτες των Supramax και των Handyzise έκλεισαν την εβδομάδα ελαφρώς χαμηλότερα (1% κάτω) σε σύγκριση με την περασμένη εβδομάδα στις 1.152 και 732 μονάδες αντίστοιχα.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv σημειώνει ακόμη ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων έχουν μειωθεί σημαντικά από τα υψηλά 3 ετών (που καταγράφηκαν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2022), με τα ηλικίας 20 ετών και 15 ετών Handy να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη πτώση 35% και 30% αντίστοιχα, ενώ οι τιμές μεταχειρισμένων Supramax 5 ετών έχουν σημειώσει τη χαμηλότερη πτώση της τάξης του 14%. Όλα τα τμήματα, σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες, έχουν χάσει μεταξύ 20% και 25%.
Παρά τη σημαντική μείωση των τιμών χύδην ξηρού φορτίου από τον Οκτώβριο του 2021, η πτώση των τιμών μεταχειρισμένων ακολούθησε με πολύ μικρότερη ένταση από την αναμενόμενη. Γιατί αυτό? Καθώς το τμήμα ξηρού χύδην φορτίου έχει σημειώσει σημαντικό ράλι τα τελευταία 3 χρόνια, πολλοί ιδιοκτήτες έχουν κερδίσει αρκετά μετρητά για να τους κάνουν πιο επιλεκτικούς στις πωλήσεις και να μην θέλουν να πουλήσουν πλοία σε χαμηλότερες αποτιμήσεις, σημειώνει ο Xclusiv. Το κλίμα της αγοράς είναι ότι το άνοιγμα της Κίνας εντός του 2023 θα τονώσει το θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου, οδηγώντας τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα από ό,τι σήμερα.

Για την αγορά πετρελαίου ήταν μια ταραχώδης εβδομάδα, λόγω πρωτίστως της απόφασης του ΟΠΕΚ+ να διατηρήσει την πολιτική μείωσης της παραγωγής κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, περίπου στο 2% της παγκόσμιας ζήτησης, από τον Νοέμβριο έως το τέλος του 2023, αλλά και με τα πρώτα σημάδια των επιπτώσεων του ευρωπαϊκού εμπάργκο και της επιβολής ανώτατου ορίου τιμών στο ρωσικό αργό πετρέλαιο. Αναμφίβολα, το τελευταίο έχει προκαλέσει «χάος» στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, δημιουργώντας μποτιλιάρισμα δεξαμενοπλοίων στα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων. Περισσότερα από 20 φορτωμένα δεξαμενόπλοια, με τον αριθμό να μειώνεται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, εξακολουθούν να είναι αποκλεισμένα στα τουρκικά ύδατα, καθώς η διαμάχη μεταξύ τουρκικών αρχών και παγκόσμιων ναυτιλιακών ασφαλιστικών εταιρειών για τις ασφαλιστικές εγγυήσεις παραμένει άλυτη. Τα τελευταία νέα είναι ότι ο αριθμός των εγκλωβισμένων δεξαμενόπλοιων μέσα και γύρω από τον Βόσπορο μειώνεται καθώς ξεκίνησε η νέα εβδομάδα, αλλά κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος πώς θα εξελιχθεί τις επόμενες ημέρες. Κάποιος θα περίμενε ότι αυτές οι παράμετροι θα συνοδεύονταν από αύξηση των τιμών του πετρελαίου. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας, τόσο το WTI όσο και το Brent μειώθηκαν κατά περίπου 11% σε 71 USD/βαρέλι και 76 USD/βαρέλι αντίστοιχα, φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Δεκέμβριο του 2021. Η διαδρομή TD6 (Εύξεινος Πόντος προς Μεσόγειος) αυξήθηκε κατά περίπου 15% σε 159 χιλιάδες USD/ημέρα από τις 2 Δεκεμβρίου (πριν από την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης της ΕΕ για το ρωσικό πετρέλαιο).

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter