Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα Panamaxes κράτησαν το γενικό δείκτη ξηρού φορτίου σταθερό

Bulk carrier 1
Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Σταθερός παρέμεινε ο γενικός δείκτης ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε, με τα Panamaxes να κρατούν τη ναυλαγορά στα ίδια επίπεδα, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη υποχώρησαν.

Αναλυτικότερα, τα capes υποχώρησαν κατά 5,8%, τα Kamsarmaxes +9,4%, τα Supramaxes -1.7%, και τα Handies -0,5%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ήταν αμετάβλητος και έκλεισε στις 1324 μονάδες την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά επηρεάστηκε αρνητικά από τα προβλήματα που δημιούργησαν οι καιρικές συνθήκες στις λειτουργίες των λιμένων. Είδαμε περισσότερα φορτία από την Αυστραλία, όμως οι περισσότεροι πλοιοκτήτες επέλεξαν να παραμείνουν στην περιοχή διατηρώντας τον ανταγωνισμό σε υψηλά επίπεδα. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,125 $/tn.
Στον Ατλαντικό ξεχώρισε η Βραζιλία η οποία παρουσίασε βελτιώσεις με περισσότερα φορτία στην αγορά. Αντιθέτως στο βορρά η ζήτηση δεν επαρκούσε για να απορροφήσει τα διαθέσιμα πλοία με αποτέλεσμα να σημειωθεί πτώση στους δείκτες της περιοχής. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,57 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 28,38 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 17,83Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα ωστόσο υπήρχε αισιοδοξία για άνοδο της αγοράς κυρίως στο Νότο. Η εβδομάδα συνέχισε στους ίδιους θετικούς ρυθμούς. Στο Νότο αυξήθηκαν οι ναύλοι ενώ και στο βορρά βελτιώθηκε η ροή φορτίων, ιδίως από τον αμερικανικό κόλπο. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14-17Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-16 Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε όπως τελείωσε η προηγούμενη, όμως είδαμε κάποια φορτία από την Αυστραλία και το βόρειο Ειρηνικό. Η εβδομάδα συνέχισε με περιορισμένη δραστηριότητα αλλά και κάποια κλεισίματα σε υψηλότερα επίπεδα. Στο τέλος της εβδομάδας μειώθηκαν τα ορυκτά φορτία προκαλώντας μικρές διορθώσεις στους ναύλους. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 10-12Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία μπορεί να μην υπήρχαν τόσα φορτία κάρβουνου αλλά η περιορισμένη προσφορά πλοίων κράτησε τη θετική πορεία των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής βελτιώθηκαν στα 11-12,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, καθώς το αυξημένο ενδιαφέρον για τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό κράτησαν τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 6-7Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 8-9Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Το μόνο θετικό στοιχείο είναι ότι δείχνει η αγορά να σταθεροποιείται έστω και σε αυτά τα χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρέμεινε υπό πίεση κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας. Αντιθέτως οι προβλέψεις για τα μέσα του μήνα είναι ευνοϊκές για τους πλοιοκτήτες καθώς φαίνεται να μειώνονται τα ανοιχτά πλοία στην περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA δεν παρουσίασε ιδιαίτερες μεταβολές καθώς από τη μία πλευρά είδαμε αυξημένη ζήτηση κυρίως για υπερατλαντικά ταξίδια αλλά από την άλλη υπάρχουν ακόμα αρκετά διαθέσιμα πλοία στην αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 22-23,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) μειώθηκαν στα $ 20-21,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη συνέχισε την πτωτική πορεία των προηγούμενων εβδομάδων, καθώς η ζήτηση παρέμεινε περιορισμένη. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 12,5-14Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 16-17,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος υποχώρησε καθώς η μόνη στήριξη που υπήρξε ήταν από τα φορτία της δυτικής Μεσογείου. Ουκρανία και Ρωσία συνέχισαν να προσφέρουν ένα premium αλλά ο όγκος φορτίων από τη μαύρη θάλασσα ήταν μικρός. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 22,5-24Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 13-14,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε μικρή αύξηση στη ροή φορτίων, ωστόσο ο μεγάλος αριθμός των διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή δεν άφησε περιθώρια για βελτιώσεις. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-11,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος υποχώρησε περαιτέρω αφού οι επιλογές των πλοιοκτητών ήταν περιορισμένες και ο ανταγωνισμός έντονος. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14,5-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά ήταν ήρεμη, χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα με αποτέλεσμα οι ναύλοι να κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 16,5-18Κ /ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά ήταν ήρεμη με περιορισμένες φρέσκες επιλογές για τους πλοιοκτήτες. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία επικράτησε ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης με αποτέλεσμα η αγορά να συνεχίσει χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές σε Βορρά και Νότο. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι παρατηρήθηκε μία έλλειψη φορτίων προς τον Ατλαντικό. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία είδαμε τις ίδιες πιέσεις. Μπορεί να μειώθηκαν τα πλοία πού βρίσκονται στην περιοχή όμως ο όγκος φορτίων παρέμεινε χαμηλός, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να διατηρήσουν την πτωτική τάση τους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10-11Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter