Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Capes και Supramaxes βελτίωσαν το γενικό δείκτη ξηρού φορτίου

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Συνεχίστηκε η άνοδος του γενικού δείκτη ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε, με τα Capes να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη άνοδο, ενώ και τα Supramaxes κινήθηκαν θετικά. Αναλυτικότερα, τα capes ανέβηκαν κατά 43,7%, τα Kamsarmaxes -7,2%, τα Supramaxes +1%, και τα Handies -2,36%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI βελτιώθηκε μόλις κατά 135 μονάδες (+11,35%) και έκλεισε στις 1324 μονάδες την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία είδαμε ένα καλό ξεκίνημα της εβδομάδας με τις διαπραγματεύσεις που πραγματοποιήθηκαν να γίνονται στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενη εβδομάδα, ενώ η συνέχεια ήταν ακόμη καλύτερη με σημαντική άνοδο των δεικτών. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,98 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά εμφάνισε έντονη δραστηριότητα με πρωταγωνιστή το βορρά, ενώ και η Βραζιλία έδειξε να ακολουθεί ανάλογη θετική πορεία. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 28,57Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 18,14Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε σχετικά ήρεμα. Στο βορρά είδαμε περισσότερη δραστηριότητα σε σχέση με το Νότο, αν και οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Στη συνέχεια της εβδομάδας, τα φορτία αυξήθηκαν και τα νούμερα βελτιώθηκαν. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 30-32Κ/ημέρα (παράδοση στη Λατ. Αμερική), τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-16 Κ/ημέρα και από τον Αμερικάνικο Κόλπο ή τη Β. Ακτή Νοτίου Αμερικής προς την Ασία στα $ 20-22 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με λιγότερα φορτία από την Ινδονησία, ωστόσο Βόρειος ειρηνικός και Αυστραλία στήριξαν την αγορά με περισσότερα ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας, ωστόσο οι ναύλοι παρέμειναν υπό πίεση. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 8-10Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε περισσότερα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία. Παράλληλα κάποια φορτία από την Ανατολική Ινδία κράτησαν τα πλοία στην περιοχή βοηθώντας την αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής βελτιώθηκαν στα 9,5-10,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή ενισχύθηκε από την καλή εικόνα του νότου. Έτσι οι πλοιοκτήτες απέκτησαν περισσότερη αυτοπεποίθηση κρατώντας τις ήδη πολύ χαμηλές ιδέες τους ενώ πρώτη τους προτίμηση παραμένουν τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 6-7Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 8-9Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία παρατηρήθηκε περισσότερη κινητικότητα ύστερα από την απαλλαγή δασμών στην εξαγωγή σιδηρομεταλλεύματος. Η προσφερόμενη χωρητικότητα μειώθηκε και είδαμε περισσότερα φορτία, ωστόσο οι ναύλοι διατηρήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετές συζητήσεις και κάποια κλεισίματα από τον κόλπο και την Ανατολική Ακτή. Ωστόσο, το δεύτερο μισό της εβδομάδας ήταν ήσυχο δεδομένης και της εορτής των ευχαριστιών. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 20,5-22Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε πτώση με τη δραστηριότητα να παραμένει υποτονική. Επίσης τα μετακινούμενα πλοία από την ανατολή αναμένεται να δημιουργήσουν περαιτέρω πίεση τις επόμενες εβδομάδες. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 22,5-24Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) μειώθηκαν στα $ 20,5-22Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη συνέχισε να υποχωρεί με ελάχιστα διαθέσιμα φορτία και μεγάλο αριθμό "ανοιχτών" πλοίων. Πλησιάζοντας προς το τέλος του χρόνου δεν περιμένουμε σημαντικές βελτιώσεις. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15,5-16,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρουσίασε δύο πρόσωπα. Από τη μία πλευρά η Δυτική Μεσόγειος στην οποία παρουσιάστηκαν κάποια φορτία και από την άλλη η Μαύρη θάλασσα, όπου παρατηρείται έντονη αβεβαιότητα για την κατάσταση της περιοχής και τη ροή των φορτίων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 24,5-26Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 16,5-17,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε βελτίωση του κλίματος με αρκετές συζητήσεις να πραγματοποιούνται κυρίως για ταξίδια εντός του ατλαντικού, ενώ οι περισσότεροι πλοιοκτήτες απέφυγαν να πάνε προς την Ασία. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 13-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε υπό πίεση παρά τα θετικά νέα της ανανέωσης της συμφωνίας του διαδρόμου για τις εξαγωγές σιτηρών, αφού ήταν εμφανής η έλλειψη φορτίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 15,5-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14,5-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 19,5-21 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η ναυλαγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, με βελτίωση της ροής των φορτίων, όμως ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων δεν επέτρεψε η περαιτέρω βελτιώσεις. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 14-15Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 16,5-18Κ /ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά συνέχισε πτωτικά με την έλλειψη φορτίων να είναι εμφανής. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 23,5-25Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24,5-26Κ/ημέρα.
Στην Ασία άλλαξε η εικόνα της αγοράς μετά από μία περίοδο συνεχόμενης πτώσης. Κύριος λόγος αυτής της βελτίωσης ήταν οι περισσότεροι κινητικότητα που παρατηρήθηκε στη νοτιοανατολική Ασία σε συνδυασμό με τη σταθεροποίηση του αριθμού των πλοίων. Στο βορρά η προσφορά πλοίων ήταν ακόμα μικρότερη με αποτέλεσμα ορισμένα κλεισίματα να πραγματοποιηθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Στην Ινδία οι ναύλοι διατήρησαν την πτωτική τους πορεία ωστόσο φάνηκε να βελτιώνεται το κλίμα μετά την αλλαγή της εμπορικής πολιτικής Ινδίας σχετικά με το σιδηρομετάλλευμα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter