Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Τα Capes ανέβασαν τον γενικό δείκτη

bulker vessel 0098

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Άνοδος παρατηρήθηκε στην αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε, με τα Capes να εμφανίζουν μεγάλη άνοδο, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη υποχώρησαν. Αναλυτικότερα, τα capes ανέβηκαν κατά 15%, τα Kamsarmaxes -3,7%, τα Supramaxes -4,3%, και τα Handies -5,8%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI βελτιώθηκε μόλις κατά 32 μονάδες (+2,42%) και έκλεισε στις 1355 μονάδες την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία σημειώθηκαν αρκετά κλεισίματα και μάλιστα με βελτιωμένους ναύλους στη διαδρομή Δυτικής Αυστραλίας-Κίνας. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι καιρικές συνθήκες δημιούργησαν αρκετά προβλήματα στα λιμάνια. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,83 $/tn.
Στον Ατλαντικό είδαμε αρκετά πλοία από την Ασία να μετακινούνται προς τη δύση καθώς η ζήτηση από τη Βραζιλία και την Αφρική βελτιώθηκε κυρίως για φορτώσεις μέσα στο Νοέμβρη. Αντιθέτως τα ταξίδια με φορτώσεις μέσα στο Δεκέμβρη κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,76 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 26,9Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 16,9Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Κατά το πρώτο μισό της εβδομάδας η ζήτηση ήταν μειωμένη οδηγώντας σε πτώση την αγορά. Όμως στο δεύτερο μισό της εβδομάδας ο αμερικανικός κόλπος ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία σιτηρών. Στη νότια Αμερική οι ναυλωτές εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη φορτίων πρόσφεραν νούμερα με παράδοση στην ECSA. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 32-34Κ/ημέρα (παράδοση στη Λατ. Αμερική), τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11-13 Κ/ημέρα και από τον Αμερικάνικο Κόλπο ή τη Β. Ακτή Νοτίου Αμερικής προς τη Μεσόγειο στα $ 13,5-15,5 Κ/ημέρα (παράδοση στον Κόλπο).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η ροή φορτίων ήταν περιορισμένη και όποιες διαπραγματεύσεις έγιναν για τα ταξίδια από την Ινδονησία στην Κίνα και τα κυκλικά ταξίδια στο βόρειο Ειρηνικό ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα ναύλων. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12-14Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία παρουσιάστηκαν περισσότερα φορτία όμως δεν ήταν αρκετά για να απορροφήσουν τη μεγάλη λίστα "ανοιχτών" πλοίων που έχει μαζευτεί στην περιοχή από τις προηγούμενες μέρες. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 8-9,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή συνέχισε την ελεύθερη πτώση της προηγούμενης περιόδου. Πλέον στις περισσότερες διαδρομές βλέπουμε τετραψήφια νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 7,5-8,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5-6Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 8-9,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά υποχώρησε περαιτέρω. Μπορεί να παρατηρηθεί και μικρή μείωση στον αριθμό των πλοίων της περιοχής αλλά τα φορτία είναι περιορισμένα με την πλειοψηφία αυτών να είναι προς το Μπαγκλαντές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά εμφάνισε βελτιώσεις με περισσότερα φορτία από την Ανατολική Ακτή και τον Κόλπο, κυρίως στην αρχή της εβδομάδας. Επίσης, η διαθέσιμη προσφερόμενη χωρητικότητα μειώθηκε. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA έχασε έδαφος και αυτή τη βδομάδα κυρίως λόγω της μειωμένης δραστηριότητας στα υπερατλαντικά ταξίδια. Το ανησυχητικό σημείο είναι ότι αρκετά από την ανατολή μετακινούνται προς την περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 23,5-25Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) μειώθηκαν στα $ 24,5-26Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα παρά το γεγονός ότι είδαμε περισσότερα φορτία (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), ενώ και ο αριθμός των πλοίων έμεινε σταθερός. Φάνηκε πως οι ναυλωτές επέβαλαν το ρυθμό τους στην αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 17-18Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5-19Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 20-21,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρέμεινε νευρική αναμένοντας τις εξελίξεις σχετικά με το διάδρομο ασφαλείας για τις εξαγωγές σιτηρών από την Ουκρανία. Θετικό σημείο αποτέλεσε η βελτίωση της ζήτησης για βιομηχανικά φορτία. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 27,5-28,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 16,5-17,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε περισσότερη κινητικότητα με κάποια φορτία από τη βόρεια Γαλλία αλλά και τη Ρωσία, όμως φάνηκαν να μην είναι αρκετά για την αλλαγή του κλίματος. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 13-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος υποχώρησε κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που επικράτησε σχετικά με το διάδρομο για τα ουκρανικά σιτηρά. Ωστόσο τα φορτία από Ρωσία και Ουκρανία είναι λιγότερα από το προηγούμενο διάστημα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 21-22,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η ναυλαγορά έπεσε καθώς ο αριθμός των πλοίων παρέμεινε μεγαλύτερος από αυτόν των φορτίων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 14-15Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά εμφάνισε πτώση, ωστόσο η βόρεια Βραζιλία ήταν πιο δραστήρια από το Νότο. Είδαμε κάποια φορτία μέσα στην εβδομάδα, τα οποία όμως δεν ήταν αρκετά για να βελτιώσουν το συνολικό κλίμα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 25-26Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία επικράτησε ηρεμία, τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο. Οι πλοιοκτήτες αναζητούν κατευθύνσεις με τις εναλλακτικές επιλογές να είναι εξαιρετικά μειωμένες. Επιπλέον η περιοχή της Σιγκαπούρης επιβαρύνεται με περισσότερα πλοία από την Ανατολική Ινδία. Στη δυτική Ινδία και στον κόλπο συνεχίστηκε η ζοφερή εικόνα της αγοράς με ελάχιστα φορτία να βρίσκονται στην αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8,5-10Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11-12Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter