Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Άλλη μία κακή εβδομάδα για την αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Συνεχίστηκε η πτώση στην αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε, με Capes και Supramaxes να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ύφεση. Αναλυτικότερα, τα capes έπεσαν κατά 19,6%, τα Kamsarmaxes -6,44%, τα Supramaxes -14,52%, και τα Handies -6,8%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 211 μονάδες (-13,75%) και έκλεισε στις 1323 μονάδες την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία μπορεί στην αρχή της εβδομάδας να υπήρξαν κάποιες ενδείξεις ότι η αγορά θα πήγαινε καλύτερα καθώς είδαμε να μειώνονται τα πλοία που ήταν ανοιχτά, όμως αυτό γρήγορα διαψεύστηκε αφού τα φορτία από τη Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα κλείνονταν σε χαμηλότερα επίπεδα. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,05 $/tn.
Στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε ύφεση αλλά η εικόνα ήταν καλύτερη από την Ασία. Τα πλοία που είχαν τη δυνατότητα να φορτώσουν μέσα στο Νοέμβρη μπορούσαν να πετύχουν υψηλότερους ναύλους από τα αντίστοιχα με ημερομηνίες Δεκεμβρίου. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,6 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 28,125Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 16,75Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό, η Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής ήταν αρκετά δραστήρια με πολλές συνομιλίες μεταξύ ναύλο των και πλοιοκτητών να εξελίσσονται. Στους ίδιους ρυθμούς συνέχισε κι η υπόλοιπη εβδομάδα. Ο Βόρειος Ατλαντικός ξεκίνησε την εβδομάδα πιο ήρεμα με τη ζήτηση στον αμερικανικό κόλπο να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 30-32Κ/ημέρα (παράδοση στη Λατ. Αμερική) και προς την Ευρώπη στα $ 27-29 Κ/ημέρα (με παράδοση στη Λατινική Αμερική), από τον Αμερικάνικο Κόλπο ή τη Β. Ακτή Νοτίου Αμερικής προς την Ασία στα $ 27-29 Κ/ημέρα (παράδοση στον Κόλπο).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με κάποια φορτία κάρβουνο από την Ινδονησία ενώ και η Αυστραλία ήταν πιο ενεργή. Στα μέσα της εβδομάδας είδαμε πολλά κλεισίματα να σημειώνονται όμως προς το τέλος οι ναυλωτές προτίμησαν να κρατήσουν στάση αναμονής προκειμένου να συγκρατήσουν τυχόν άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 13-15Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά έδειξε να μην μπορεί να ορθοποδήσει καθώς τα φορτία κάρβουνου ήταν ελάχιστα ενώ και οι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 8,5-10Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή συνέχισε την ελεύθερη πτώση με τους ναύλους να κινούνται σε αρκετές διαδρομές σε τετραψήφια νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5,5-6,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 9-10,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά συνέχισε να δέχεται πιέσεις από τον αυξημένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων ενώ η ροή φορτίων παρέμεινε περιορισμένη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ήταν ήρεμη και πολλοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να κινηθούν γρήγορα έστω και με κάποια έκπτωση στις ιδέες τους παρά να μείνουν "ανοιχτοί". Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21,5-23Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κινήθηκε πτωτικά παρά το γεγονός ότι μειώθηκαν τα διαθέσιμα πλοία στην περιοχή. Με τη ζήτηση να είναι υποτονική οι ναύλοι οδηγήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 25-26,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) μειώθηκαν στα $ 30,5-32Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη υποχώρησε καθώς η ζήτηση δεν επαρκούσε για να καλύψει την αυξανόμενη προσφορά χωρητικότητας. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 21-22Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 20,5-22Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 24,5-25,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος συνέχισε την πτωτική πορεία των προηγούμενων ημερών. Υπάρχει μεγάλη αναταραχή σχετικά με τη συνέχιση των εξαγωγών σιτηρών από την Ουκρανία. Τα νέα δείχνουν να είναι θετικά ωστόσο περιμένουμε να δούμε εάν τελικά θα υλοποιηθεί η θετική απόκριση της Ρωσίας. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 24,5-25,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 18,5-19,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά υποχώρησε περαιτέρω με τα ανοιχτά πλοία της περιοχής να αυξάνονται συνεχώς. Οι ναυλωτές φάνηκαν να είναι απασχολημένοι με τα parties του Eisbein. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 16-17Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος δέχθηκε πιέσεις και αυτή τη βδομάδα. Επικρατεί νευρικότητα λόγω των εξελίξεων σχετικά με το διάδρομο για της εξαγωγές της Ουκρανίας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16,5-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 22-23 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά συνέχισε σε χαμηλότερα επίπεδα. Μπορεί να παρατηρηθεί και μείωση των διαθέσιμων πλοίων, ωστόσο και πάλι η ζήτηση δεν είναι αρκετή για να καλύψει την προσφορά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά παρέμεινε ο πρωταγωνιστής του ατλαντικού ως προς τους ναύλους, αν και εκεί παρατηρήθηκε πτώση. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-28Κ/ημέρα.
Στην Ασία, άπω Ανατολή και νοτιοανατολική Ασία συνέχισαν πτωτικά με τη λίστα των πλοίων στην περιοχή να είναι μεγάλη και να ενισχύεται με πλοία που μετακινούνται από την Ανατολική Ινδία. Παράλληλα, τα φορτία από Ινδονησία και Αυστραλία είναι ελάχιστα. Στην Ινδία και τον κόλπο η εικόνα ήταν ακόμη πιο απογοητευτική με ελάχιστη δραστηριότητα και συγκέντρωση χωρητικότητας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9,5-11Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter