Περαιτέρω απώλειες στην αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2022 06:11
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.
Με μεγάλη πτώση προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε, λόγω των μεγαλύτερων μεγεθών, που εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ύφεση. Αναλυτικότερα, τα capes έπεσαν κατά 19,4%, τα Kamsarmaxes -15,3%, τα Supramaxes -11,6%, και τα Handies -6,7%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 285 μονάδες (-15,7%) και έκλεισε στις 1534 μονάδες την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία μπορεί να παρατηρηθεί και κάποια κινητικότητα από τη Δυτική Αυστραλία ωστόσο φάνηκε ότι οι ναυλωτές επέβαλαν τον ρυθμό τους στην αγορά. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,64 $/tn.
Στον Ατλαντικό η Βραζιλία και ο Βόρειος Ατλαντικός κινήθηκαν με χαμηλές ταχύτητες. Στο νότιο Ατλαντικό κάποιοι μεταλλωρύχοι άρχισαν να καλύπτουν τις απαιτήσεις τους για το δεύτερο μισό του Νοεμβρίου, ωστόσο δεν ήταν αρκετό αυτό για να αντιστρέψουν το κλίμα της αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ούτε ότι στην αρχή της εβδομάδας πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το coaltrans, το παγκόσμιο συνέδριο για το εμπόριο κάρβουνου. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,95 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 30,75Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 19,83Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε νωχελικά λόγω των αργιών στην Ασία. Στους ίδιους ρυθμούς συνέχισε και η υπόλοιπη εβδομάδα. Στο βορρά η απουσία των φορτίων σταριών ήταν φανερή, ενώ στην Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής τα μετακινούμενα πλοία από την ανατολή επιβάρυναν περαιτέρω το κλίμα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15-17Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο ή τη Β. Ακτή Νοτίου Αμερικής προς την Ασία στα $ 26-28 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και στη ίδια διαδρομή στα $ 30-33 Κ/ημέρα (με παράδοση στον Αμερικάνικο Κόλπο).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία με τις διακοπές στη Σιγκαπούρη τη Δευτέρα, η εβδομάδα ξεκίνησε λίγο αργότερα. Ινδονησία και Αυστραλία δεν βοήθησαν και μόνο ο Βόρειος ειρηνικός προσέφερε κάποιες εναλλακτικές επιλογές στους πλοιοκτήτες αλλά σε χαμηλότερα επίπεδα από το προηγούμενο διάστημα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 13-15Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά δέχθηκε πιέσεις καθώς απουσίαζαν τα φορτία κάρβουνου ενώ και η Αυστραλία ήταν ήρεμη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 11,5-13Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή συνέχισε να χάνει έδαφος με τις εξαγωγές της Κίνας να είναι μειωμένες ενώ και ο Βόρειος ειρηνικός δε βοήθησε. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά επέστρεψε σε κανονικούς ρυθμούς, ωστόσο η ζήτηση δεν ήταν αρκετή για να απορροφήσει όλη τη συσσωρευμένη προσφερόμενη χωρητικότητα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 13-14,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά υποχώρησε καθώς ήταν ελάχιστα τα νέα φορτία που εμφανίστηκαν στην αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 25,5-27Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA εμφάνισε αρκετή δραστηριότητα και σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό πλοίων κράτησε την ανοδική τάση των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 26-27,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) ανέβηκαν στα $ 32,5-34Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε περαιτέρω βελτιώσεις εξαιτίας των φορτίων σιτηρών και scrap. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 23-24Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 22,5-23,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 25-26,5Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο μόνο τα φορτία από Ουκρανία και Ρωσία από τη Μαύρη θάλασσα πλήρωναν κάποιο premium. Η υπόλοιπη αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 25,5-27Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 19-20,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 20-21 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά υποχώρησε καθώς η λίστα των φορτίων για τα τέλη Οκτωβρίου και αρχές Νοεμβρίου είναι μικρή ενώ άρχισε να συσσωρεύεται χωρητικότητα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 21-22,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 20-21Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 16-17Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία η Μαύρη θάλασσα που έδινε κάποιο μπόνους για τα φορτία από Ουκρανία και Ρωσία, και από την άλλη η υπόλοιπη περιοχή που ήταν ήρεμη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 20-21,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18-19,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 25-26 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά ήταν ήρεμη, με τη ζήτηση να είναι αρκετά περιορισμένη. Επιπλέον τα βυθίσματα στο Μισισιπή παραμένουν χαμηλά. Το επόμενο διάστημα αναμένονται περισσότερα φορτία σιτηρών στην αγορά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά παρουσίασε την καλύτερη εικόνα από όλες τις υπό αγορές του Ατλαντικού με ικανοποιητική ζήτηση. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 29-30,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28,5-30Κ/ημέρα.
Στην Ασία, τόσο Ινδονησία και η Αυστραλία όσο και η Κίνα κινήθηκαν πτωτικά, λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων, ενώ η ζήτηση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Δυτικότερα, η Ινδία δεν έδειξε ιδιαίτερη δραστηριότητα λόγω των εορτασμών του diwali, αλλά ο κόλπος εμφάνισε κάπως καλύτερη εικόνα χωρίς όμως να αλλάξει την αρνητική πορεία της αγοράς. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 10,5-12Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10-11,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.
''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''