Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Άνοδος των Panamaxes, πτώση στα άλλα μεγέθη στην αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με μικρή πτώση συνέχισε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε, λόγω των Capes και των Handies. Επίσης, πτώση παρουσίασαν και τα Supramaxes ενώ τα Panamaxes είναι ο μόνος τομέας που βελτιώθηκε. Αναλυτικότερα, τα capes έπεσαν κατά 4,4%, τα Kamsarmaxes +3%, τα Supramaxes -0,7%, και τα Handies -5%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε μόλις κατά 19 μονάδες (-1%) και έκλεισε στις 1819 μονάδες την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η άνοδος των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Αυστραλίας βοήθησαν την αγορά να κλείσει θετικά την εβδομάδα έστω και οριακά. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,47 $/tn.
Στον Ατλαντικό η ισορροπία ζήτησης και προσφοράς στο Βορρά και η κινητικότητα στα λιμάνια της Βραζιλίας διατήρησαν τη δυναμική της περιοχής παρά τις οριακές απώλειες στους δείκτες για τα υπερατλαντικά ταξίδια και προς την Ασία (C8 και C9). Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 21,13 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 36,8Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 24,19Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η υποτονική δραστηριότητα σε συνδυασμό με την αυξημένη προσφερόμενη χωρητικότητα οδήγησαν σε υποχώρηση των δεικτών από το βορρά και το νότο. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 20-22Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο ή τη Β. Ακτή Νοτίου Αμερικής προς την Ευρώπη στα $ 17-19 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και προς την Ασία στα $ 27-29 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία τα φορτία σιτηρών από το βορρά και τα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία. ενίσχυσαν την αγορά βελτιώνοντας και τα επίπεδα των ναύλων, που γίνονταν οι διαπραγματεύσεις. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 19,5-21,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά εμφάνισε άνοδο μετά από μία περίοδο πιέσεων. Στην αγορά υπήρχαν αρκετά φορτία κάρβουνου απορροφώντας πλοία και από την Ανατολική Ινδία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 17-18,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή κατέγραψε περαιτέρω πτώση, αφού είναι εμφανής η απουσία γενικών φορτίων και χάλυβα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 13-15Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά διατήρησε τη δυναμική του με αρκετή κινητικότητα στον κόλπο για τοπικά ταξίδια και προς το Μπαγκλαντές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά συνέχισε ανοδικά με την Ανατολική Ακτή να συνεχίζει να οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια βελτιώθηκαν στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 27-28Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε βελτιώσεις κυρίως προς το δεύτερο μισό της εβδομάδας καθώς κατά το πρώτο μισό κλείστηκαν κάποια πλοία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα διατηρήθηκαν στα $ 30,5-32Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) ανέβηκαν στα $ 31,5-33Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα, χάρη στην αυξημένη ζήτηση για scrap φορτία προς τη Μεσόγειο. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 22-23Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 22,5-23,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά παρουσίασε διαφοροποιήσεις στα νούμερα αναλόγως τη διαδρομή. Συγκεκριμένα τα ταξίδια μέσα στον Ατλαντικό διατήρησαν τη δυναμική τους ενώ τα ταξίδια προς την Ασία υποχώρησαν, αν και πλήρωναν καλύτερα από τις υπόλοιπες διαδρομές. Τα ουκρανικά σιτηρά συνέχισαν να στηρίζουν την αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 26-27,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 21-22,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 22,5-23,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά εμφάνισε αυξημένους ναύλους, ακολουθώντας την τάση των μεγαλύτερων μεγεθών. Ωστόσο η προτίμηση των πλοιοκτητών να παραμείνεις στον Ατλαντικό έριξε τους ναύλους για τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 22-23,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 23-24Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 19-20Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος κινήθηκε ανοδικά καθώς πολλά πλοία βρήκαν κάποια απασχόληση με στάρια από την Ουκρανία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 20-21,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 19,5-21,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 25-26 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά ήταν πιο δραστήρια, με αρκετά φορτία σκραπ και κάρβουνο προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Στην αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 28-29,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-28Κ/ημέρα.
Στην Ασία, συνέχισε την πτωτική πορεία της αγοράς τόσο στο Νότο όσο και στο Βορρά, καθώς υπάρχουν ακόμα πολλά πλοία διαθέσιμα. Αρκετοί πλοιοκτήτες εξετάζουν τη μετακίνησή τους προς τον Ατλαντικό ακόμα και με έκπτωση στις ιδέες τους. Αντιθέτως, η Ινδία και ο Κόλπος εμφάνισαν καλύτερη εικόνα από άποψη δραστηριότητας, αν και αυτό δεν έχει αποτυπωθεί ακόμα στους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 15,5-17Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 15-16Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter