Διορθώσεις στην αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2022 07:40
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.
Με πτώση προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε. Όλα τα μεγέθη παρουσίασαν πτώση με τα Capes να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ύφεση και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη. Αναλυτικότερα, τα capes έπεσαν κατά 9,6%, τα Kamsarmaxes -6,9%, τα Supramaxes -0,9%, και τα Handies -2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 123 μονάδες (-6,27%) και έκλεισε στις 1838 μονάδες την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η Αυστραλία ήταν αρκετά ενεργή με αυξημένη ροή φορτίων προς την Κίνα, προς το τέλος της εβδομάδας. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,25 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία ο Βόρειος Ατλαντικός που παρουσίασε εβδομαδιαία κέρδη για τα υπερατλαντικά και προς την Ασία ταξίδια, και από την άλλη η Βραζιλία, η οποία εμφάνισε ελαφρώς μειωμένη ζήτηση. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 23,23 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 37,13Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 25,14Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε ύφεση τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο. Μόνο κάποια φορτία σιτηρών προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού τάραξαν τα κατά τα άλλα "ήρεμα" νερά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 20-22Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), προς την Ευρώπη στα $ 20-22Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ) και από τον Αμερικάνικο Κόλπο ή τη Β. Ακτή Νοτίου Αμερικής προς την Ευρώπη στα $ 17-19 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία οι επιλογές των πλοιοκτητών ήταν περιορισμένες με αποτέλεσμα να ενταθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ τους. Μόνο τα φορτία σιτηρών από το βορρά συγκράτησαν την πτώση της αγοράς. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 17-19Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποχώρησε, καθώς τόσο η ζήτηση από την Ινδονησία όσο και από την Αυστραλία ήταν περιορισμένη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 16-17,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή συνέχισε πτωτικά. Μπορεί η Κίνα να ήταν ενεργή μετά τη Χρυσή εβδομάδα, όμως η υπερπροσφορά χωρητικότητας έριξε τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 15-17Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά διατήρησε τη δυναμική της κρατώντας τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Υπάρχουν ακόμα φορτία από τον κόλπο προς το Μπαγκλαντές, ενώ ο αριθμός των πλοίων φαίνεται να μειώνεται. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο διατηρήθηκε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς, κυρίως λόγω της ανατολικής ακτής. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 22-23Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα αργά, με περισσότερα πλοία στην περιοχή. Ωστόσο σύντομα η εικόνα άλλαξε καθώς η ζήτηση παρέμεινε ισχυρή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 30,5-32Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε αύξηση του αριθμού των πλοίων, όμως η εμφάνιση νέων φορτίων συγκράτησε τα επίπεδα των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 19-20Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 19-20,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23-24Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά κινήθηκε θετικά κυρίως για τα ταξίδια στον Ατλαντικό με την Ουκρανία να τροφοδοτεί με φορτία σιτηρών. Αντιθέτως οι διαδρομές προς την Ασία δέχτηκαν πιέσεις. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 25-26,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 21-22,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 24,5-25,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε βελτιώσεις προς όλες τις διαδρομές λόγω της μειωμένης προσφερόμενης χωρητικότητας. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 20-21Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 20-22Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε με βελτιωμένους ναύλους, λόγω της αυξημένης ζήτησης από τη μαύρη θάλασσα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 18-19,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17,5-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 23-24 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο είδαμε άνοδο με αρκετά κλεισίματα να πραγματοποιούνται σε υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 16-17Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Στην αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά παρουσίασε μειωμένη δραστηριότητα και μόνο τα ταξίδια προς την Ασία έδιναν ένα premium. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 28-29,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-28Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά δεν έδειξε σημάδια βελτίωσης, αντιθέτως κινήθηκε πτωτικά τόσο στην Ινδονησία και στην Αυστραλία όσο και στο βορρά. Μόνο ο Βόρειος ειρηνικός προσέφερε κάποιες εναλλακτικές. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας η εικόνα ήταν ελαφρώς καλύτερη καθώς σε γενικές γραμμές επικράτησε ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 15,5-17Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 17-18Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.
''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''