Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Βελτιώσεις στην αγορά ξηρού φορτίου παρά την απουσία της Κίνας

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Άνοδο είδαμε στην αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε. Όλα τα μεγέθη παρουσίασαν αύξηση με τα Capes να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη αύξηση και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη. Αναλυτικότερα, τα capes ανέβηκαν κατά 22,55%, τα Kamsarmaxes +7,3%, τα Supramaxes +2,6%, και τα Handies +2,4%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 201 μονάδες (+11,4%) και έκλεισε στις 1961 μονάδες την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ήταν ήρεμη με περιορισμένη δραστηριότητα. Μόνο στο τέλος εβδομάδας είδαμε κάποια κινητικότητα από μεγάλους ναυλωτές. Τα ταξίδια προς την Ευρώπη παρουσίασαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον με αρκετά φορτία κάρβουνου. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,06 $/tn.
Στον Ατλαντικό τόσο ο βορράς όσο και ο νότος κινήθηκαν σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αν και προς το τέλος εβδομάδας υπήρξε πτώση. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 24,67 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 39,8Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 26,64Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό οι αργίες στην αρχή της εβδομάδας με κράτησαν τους ρυθμούς της αγοράς χαμηλά. Όμως η επιστροφή συνοδεύτηκε με αρκετά φορτία σιτηρών προς την Ασία, αλλά και μεταλλευμάτων από τη βόρεια Αμερική. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 22-24Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Ασία στα $ 30-32 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας πέρασε ήρεμα και μόνο προς το τέλος εβδομάδας είδαμε βελτίωση της δραστηριότητας, κυρίως στο Βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία επικράτησε ηρεμία λόγω των διακοπών στην Κίνα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 19-20,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή δεν έδειξε κάποια ιδιαίτερη μεταβολή λόγω της χρυσής εβδομάδας στην κινεζική αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 15-17Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά διατήρησε το θετικό κλίμα των προηγούμενων ημερών ενδιαφέρει με αρκετά φορτία προς την Άπω Ανατολή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία σιτηρών προς την Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 22-23Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε την ανοδική της πορεία κυρίως εξαιτίας της κινητικότητας παρατηρήθηκε στις διαδρομές προς την Ασία, παρασύροντας προς τα πάνω και την υπόλοιπη αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 28,5-29,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης κινήθηκε θετικά με πολλά νέα φορτία, κυρίως για το τέλος του μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 19-20Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 19-20Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23-24Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας, ωστόσο στο δεύτερο μισό η ζήτηση βελτιώθηκε από την Ουκρανία. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 27-28Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 21-22,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 25,5-26,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε βελτιώσεις, επηρεασμένη από τα μεγαλύτερα μεγέθη ωστόσο δείχνουν να αυξάνονται τα διαθέσιμα πλοία στην περιοχή. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 19-20Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 16-17Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε βελτιωμένους ναύλους, καθώς οι εξαγωγές σιτηρών από τα ουκρανικά λιμάνια έχουν αυξηθεί. Επιπλέον η αγορά ενισχύθηκε και με περισσότερα φορτία από την Τουρκία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 16-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16,5-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 19-20 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο είδαμε διακυμάνσεις αναλόγως τις διαδρομές. Τα πλοία στην περιοχή είναι αρκετά όμως η ζήτηση άρχισε να αυξάνεται από την Ανατολική Ακτή. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Στην αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά διατήρησε τη δυναμική της με σταθερή ροή σιτηρών. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 31-32Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 25-26,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, στη νοτιοανατολική Ασία και την Άπω Ανατολή επικράτησε ηρεμία λόγω των εορτών της Κίνας. Επίσης η Ινδία συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 17,5-19Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 17-18Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter