Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ανάκαμψη για τα Panamaxes και μικρή άνοδος της αγοράς ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Άνοδο είδαμε στην αγορά ξηρού φορτίου και αυτή την εβδομάδα. Τα Panamaxes και τα Handies κινήθηκαν ανοδικά ενώ Capes και Supramaxes υποχώρησαν. Αναλυτικότερα, τα capes έπεσαν κατά 8,3%, τα Kamsarmaxes +46,8%, τα Supramaxes -2,6%, και τα Handies +0,4%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε μόλις κατά 127 μονάδες (+11,7%) και έκλεισε στις 1213 μονάδες την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία παρατηρήθηκαν αρκετά προβλήματα στη λειτουργία των κινεζικών λιμένων λόγω των κακών καιρικών συνθηκών. Επίσης, τις τελευταίες μέρες της εβδομάδας η αγορά παρουσίασε ύφεση. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 7,76 $/tn.
Στο βόρειο Ατλαντικό είδαμε περισσότερη δραστηριότητα και κλεισίματα τόσο για τα υπερατλαντικά όσο και τα ταξίδια προς την Ασία. Αντιθέτως η Βραζιλία έχασε έδαφος παρά το γεγονός ότι υπήρξαν κάποια φορτία από την Αφρική που ενίσχυσαν την αγορά. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 18,8 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 20Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 3,4Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό ξεκίνησε η εβδομάδα με ανοδική διάθεση από τους πλοιοκτήτες εκμεταλλευόμενοι το θετικό κλίμα, όπως έκλεισε η προηγούμενη εβδομάδα. Στη συνέχεια της εβδομάδας είδαμε περισσότερα φορτία τόσο από το βορρά όσο και από το Νότο, ενώ έχουν μειωθεί και τα διαθέσιμα πλοία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 36-37Κ/ημέρα (παράδοση στην ECSA) και από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία στα $ 20-22 Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία είδαμε περισσότερα φορτία σ' όλες τις διαδρομές, κυρίως όμως περισσότερα φορτία σιδήρων από το βόρειο Ειρηνικό. Επίσης, η προσφερόμενη χωρητικότητα έχει μειωθεί. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά ξεκίνησε δυναμικά την εβδομάδα, ωστόσο συνέχισε πτωτικά, κατά το δεύτερο μισό. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 15-16,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή ήταν ήρεμη με περιορισμένα φορτία άνθρακα το cis και ακόμα λιγότερα φορτία χάλυβα προς το Νότο. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρέμεινε υπό πίεση, καθώς η ζήτηση παρέμεινε περιορισμένη. Ελπίζουμε ότι πλησιάζοντας στο τέλος των μουσώνων θα δούμε περισσότερα φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε νέα πτώση προς όλες τις διαδρομές, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν πολλές συζητήσεις για φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 15-16Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κινήθηκε θετικά, καθώς εμπλουτίστηκε με κάποια νέα φορτία, ενώ η προσφορά χωρητικότητας παρέμεινε σταθερή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 23-24Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης υποχώρησε περαιτέρω, ακολουθώντας την πορεία των προηγούμενων εβδομάδων. Ωστόσο είδαμε περισσότερα φορτία και ελπίζουμε σύντομα να σταθεροποιηθεί η αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 12-13Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 11,5-13Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η εβδομάδα ξεκίνησε καλύτερα από ότι έκλεισε η προηγούμενη. Όμως η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη με αποτέλεσμα να δούμε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 15,5-16,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά υποχώρησε με τα περισσότερα κλεισίματα για τα μεγαλύτερα πλοία του κλάδου να γίνονται ακόμα σε πενταψήφια νούμερα. Ωστόσο η προσφορά συνεχίζει να υπερτερεί της ζήτησης. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 9-10Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-11Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε μειωμένο όγκο φορτίων, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να οδηγηθούν σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα. Μόνο τα ταξίδια από την Ουκρανία συνέχισαν να εμφανίζουν κάποιο ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 11-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 14,5-15,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος παρουσίασε υπερπροσφορά χωρητικότητας, ενώ ο αριθμός των φορτίων παρέμεινε περιορισμένος. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Στην αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά άρχισε να σταθεροποιείται, καθώς η δραστηριότητα βελτιώθηκε στο δεύτερο μισό της εβδομάδας. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 21-22Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, Άπω Ανατολή και Νοτιοανατολική Ασία εμφάνισαν καλύτερη εικόνα, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, καθώς υπήρχαν κάποια φορτία στο βορρά αλλά και στην Αυστραλία που βοήθησαν την αγορά να κρατηθεί στα ίδια επίπεδα. Στην Ινδία η αγορά παρουσίασε πτωτικές τάσεις, ωστόσο υπάρχει η αίσθηση ότι αυτή η τάση σύντομα θα αλλάξει. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 14,5-16Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 17-18Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter