Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πτώση της αγοράς ξηρού φορτίου, βελτιώσεις για τα Supramaxes

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Comial MTMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Συνεχίστηκαν οι απώλειες στην αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε. Τα Supramaxes ήταν ο μόνος ανοδικός τομέας ενώ τα Capes ήταν αυτά που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη πτώση και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη. Αναλυτικότερα, τα capes έπεσαν κατά 42,5%, τα Kamsarmaxes -11,5%, τα Supramaxes +9%, και τα Handies -1,8%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά μονάδες 199 (-13,47%) και έκλεισε στις 1278 μονάδες την Παρασκευή 19 Αυγούστου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά έχασε έδαφος και αυτή τη βδομάδα. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες προτίμησαν να παραμείνουν στην περιοχή, βλέποντας ότι ο Ατλαντικός δεν αποτελεί μία ελκυστική εναλλακτική επιλογή. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 7,6 $/tn.
Στον Ατλαντικό είδαμε μεγάλες απώλειες τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο. Η έλλειψη φορτίων και η αύξηση των διαθέσιμων πλοίων οδήγησε σε πτώση των ναύλων σε όλες τις διαδρομές. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 18,83 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 24,56Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 7,9Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, ο Ατλαντικός κινήθηκε πτωτικά αφού η απουσία φορτίων σιτηρών και μεταλλευμάτων ήταν εμφανής, ενώ η προσφερόμενη χωρητικότητα ενισχύθηκε με πλοία που μετακινούνται από την Ασία. Μπορούμε να πούμε ότι ξεχώρισε μόνο η περιοχή της βαλτικής και της Βόρειας Ευρώπης, η οποία εμφάνισε κάποια φορτία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14-17Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), προς την Ευρώπη στα $ 27-29 Κ/ημέρα (παράδοση στην ECSA) και από τον Αμερικάνικο κόλπο και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής προς την Ευρώπη στα $ 13-15Κ/ημέρα (παράδοση στη Β. Ευρώπη).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η ναυλαγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα. Υπήρξε κάποια δραστηριότητα από την Αυστραλία και το βόρειο Ειρηνικό, η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να βελτιώσει τη συνολική εικόνα της αγοράς. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 14-16Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes η νοτιοανατολική Ασία κινήθηκε ανοδικά, καθώς αυξήθηκαν τα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 20-21,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή είδαμε άνοδο στη ναυλαγορά, μετά από καιρό, με περισσότερα φορτία χάλυβα. Επίσης υπήρξε αρκετό ενδιαφέρον για ταξίδια από το βόρειο Ειρηνικό και για ταξίδια προς τον Ατλαντικό. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα, λόγω των αργιών, ενώ στη συνέχεια παρατηρήσαμε βελτίωση του κλίματος. Επίσης είδαμε περισσότερα φορτία από τον κόλπο προς το Μπαγκλαντές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 18-20Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 19-20,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά κινήθηκε θετικά, χάρη στα ταξίδια προς την Ασία, που εμφάνισαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τράβηξαν την αγορά προς τα πάνω. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και προς την Ασία αυξήθηκαν στα $ 22,5-24Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε να βρίσκεται υπό πίεση, αφού έχει αυξηθεί η προσφορά χωρητικότητας και τα περισσότερα διαθέσιμα φορτία (τα οποία είναι περιορισμένα) αφορούν ταξίδια για το τέλος του μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 25-26,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης κινήθηκε πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα, με περιορισμένες επιλογές για τους πλοιοκτήτες προς όλες τις διαδρομές. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15-16Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο υπήρξε αρκετή κινητικότητα κυρίως από τη μαύρη θάλασσα και την Ουκρανία, όμως η λίστα των κλεισιμάτων είναι μικρή. Πολλοί ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν μία ενδεχόμενη πτώση των ναύλων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17,5-18,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη επικρατεί ηρεμία καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Παρατηρείται μία σχετική ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 15-16Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13-14Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην Ουκρανία καθώς όλο και περισσότερες απαιτήσεις έρχονται στην αγορά. Όμως οι περισσότερες από αυτές αφορούν ίδια φορτία ή ακόμα βρίσκονται σε διερευνητικό στάδιο. Έτσι οι ναύλοι συνεχίζουν να βρίσκονται υπό πίεση, αλλά υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 16,5-17,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος ξεκίνησε την εβδομάδα σε αργούς ρυθμούς. Ωστόσο κατά το δεύτερο μισό είδαμε αρκετές βελτιώσεις κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) συνέχισε να υποχωρεί, αφού η ζήτηση είναι περιορισμένη και αυξάνονται τα διαθέσιμα πλοία της περιοχής. Όμως η βελτιωμένη εικόνα της αγοράς στη Δυτική Αφρική, δίνει μία νότα αισιοδοξίας ότι στο τέλος του μήνα ίσως δούμε περισσότερη δράση και σε αυτή την πλευρά του ατλαντικού. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26-27,5Κ/ημέρα.
Η Ασία κινήθηκε θετικά σε όλες τις επιμέρους περιοχές. Νοτιοανατολική Ασία, Αυστραλία και Άπω Ανατολή παρουσίασαν αυξημένη ζήτηση με αρκετά φορτία στις περισσότερες διαδρομές. Στην Ινδία και τον κόλπο της Μέσης Ανατολής η αγορά παρέμεινε υπό πίεση, ενώ υπήρξε ανταγωνισμός από τα μεγαλύτερα πλοία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 16,5-18Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 17-18,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 14,5-16Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter