Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Σε καλοκαιρινό λήθαργο η αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Σημαντικές απώλειες παρουσίασε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε. Τα Capes ήταν αυτά που για ακόμα μία φορά εμφάνισαν τη μεγαλύτερη πτώση και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη. Αναλυτικότερα, τα capes έπεσαν κατά 32,2%, τα Kamsarmaxes -4,12%, τα Supramaxes -13,75%, και τα Handies -9,79%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε μόλις κατά μονάδες 335 (-17,68%) και έκλεισε στις 1560 μονάδες την Παρασκευή 5 Αυγούστου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά υποχώρησε τόσο για τα τοπικά ταξίδια όσο και για τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό. Φαίνεται πως οι ναυλωτές εκμεταλλεύτηκαν τη μειωμένη ζήτηση, την αυξανόμενη προσφορά χωρητικότητας αλλά και τη νευρικότητα που έχει προκαλέσει η ένταση μεταξύ των σχέσεων Κίνας και ΗΠΑ. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 7,87 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στο βορρά φαίνεται ότι έχει μπει σε ρυθμούς καλοκαιρινών διακοπών καθώς επικρατεί σχετική ηρεμία, ενώ αρχίζουν και αυξάνονται τα διαθέσιμα πλοία της περιοχής. Νοτιότερα παρατηρήθηκε περισσότερη κινητικότητα και πραγματοποιήθηκαν πολλές συζητήσεις, ωστόσο η εικόνα της ναυλαγοράς δεν ήταν ανάλογη. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 22,11 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 34Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 18,3Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό σημειώθηκαν νέες απώλειες με τις κυκλικές διαδρομές από την Ασία προς τη Βραζιλία και πίσω να εμφανίζουν τις μεγαλύτερες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Στο βορρά παρατηρείται αυξανόμενη ζήτηση για φορτία σιτηρών από την Ουκρανία, χωρίς ακόμα να έχουν σημειωθεί κάποια κλεισίματα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14-16 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), προς την Ευρώπη στα $ 32-34 Κ/ημέρα (παράδοση στην ECSA) και από τον Αμερικάνικο κόλπο και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής προς την Ευρώπη στα $ 16,5-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στη Β. Ευρώπη).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισαν οι διαδρομές από την Ινδονησία καθώς αυξήθηκαν οι εξαγωγές κάρβουνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης των κυκλικών ταξιδιών από την Ινδονησία (P5) ήταν ο μόνος από όλα τα μεγέθη που σημείωσε εβδομαδιαία άνοδο, έστω και οριακή. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes η νοτιοανατολική Ασία κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με περιορισμένα φορτία κάρβουνου και ενισχυμένη προσφορά πλοίων από την Ανατολική Ινδία και το Βορρά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 15,5-17Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε πτωτικά με ότι φορτία υπάρχουν στην αγορά να αφορούν τα τέλη του μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε για ακόμα μία εβδομάδα πτωτικές τάσεις και μόνο τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό εμφάνισαν κάποιο ενδιαφέρον καθώς διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 20-21,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 19-20Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 20-21,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά χαρακτηρίστηκε από τον έντονο ανταγωνισμό των πλοιοκτητών προκειμένου να κλείσουν κάποιο από τα λίγα φορτία της αγοράς. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 22-23Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA διατηρήθηκε η πίεση, καθώς υπήρχαν λίγα φορτία τόσο από τη Λατινική Αμερική όσο και από τη Δυτική Αφρική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 32-33Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 27,5-28,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης υποχώρησε λόγω της απουσίας φορτίων. Αρκετοί πλοιοκτήτες εξετάζουν το ενδεχόμενο να μετακινηθούν νοτιότερα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15-16,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά συνέχισε να χάνει έδαφος αφού επικράτησε ηρεμία, ενώ συνέχισε να συγκεντρώνεται χωρητικότητα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17,5-18,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε να είναι υπό πίεση σε όλες τις διαδρομές. Μόνο κάποια φορτία προς τη Δυτική Μεσόγειο έδειξαν κάποια δραστηριότητα, αλλά και πάλι δεν ήταν αρκετά για να αλλάξει το κλίμα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο η αγορά συνέχισε να είναι ήρεμη, χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα και με ελάχιστα κλεισίματα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 15-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 17-18 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος παρουσίασε νέα πτώση των ναύλων, αφού ο αριθμός των πλοίων παραμένει σταθερά μεγαλύτερος από τα φορτία που βρίσκονται στην αγορά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 15-16Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ήταν ήρεμη. Τα περισσότερα φορτία ήταν καλυμμένα και οι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν προκειμένου να πιεστεί παραπάνω η αγορά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28-29,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η έλλειψη φορτίων ήταν εμφανής σε όλες τις επιμέρους αγορές. Έτσι σημειώθηκε νέα πτώση στους ναύλους ενώ οι μέχρι τώρα ενδείξεις δεν είναι ελπιδοφόρες για την πορεία των αγορών σε αυτή την πλευρά του πλανήτη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 16,5-18Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 17-18,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 14,5-16Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter