Βελτιωμένο κλίμα στην αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 25 Ιουλίου 2022 07:42
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.
Βελτιώθηκε το κλίμα παρά την οριακή πτώση που παρουσίασε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε. Τα Capes ήταν αυτά που συγκράτησαν τον γενικό δείκτη, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη ανέβηκαν, με τα Kamsarmaxes να σημειώνουν τη μεγαλύτερη άνοδο. Αναλυτικότερα, τα capes έπεσαν κατά 7,6%, τα Kamsarmaxes +11%, τα Supramaxes +2%, και τα Handies +2,5%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε μόλις κατά μονάδες 4 (-0,2%) και έκλεισε στις 2146 μονάδες την Παρασκευή 22 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ξεκίνησε σε αργούς ρυθμούς, αλλά στα μέσα της εβδομάδας είδαμε περισσότερα φορτία, με αποτέλεσμα η διαδρομή Αυστραλία-Κίνα να βελτιωθεί ως προς τους ναύλους. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,17 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στο βορρά, παρατηρήθηκε μειωμένη δραστηριότητα ωστόσο η περιορισμένη προσφερόμενη χωρητικότητα βοήθησε τους δείκτες να ανεβούν προς το τέλος της εβδομάδας. Νοτιότερα, η Βραζιλία ξεκίνησε την εβδομάδα στα ίδια επίπεδα, όπως έκλεισε η προηγούμενη, όμως τις τελευταίες ημέρες είδαμε περισσότερη κινητικότητα, κυρίως για τα ταξίδια προς την Ασία. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 30,78 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 47,1Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 30,3Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα, όμως το κλίμα βελτιώθηκε καθώς τα FFAs αυξήθηκαν. Επίσης είδαμε περισσότερα φορτία σιτηρών από την Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής, ενώ και στο βορρά ο μειωμένος αριθμός πλοίων βοήθησε την αγορά. Έτσι οι πλοιοκτήτες που δεν πιέζονταν με κάποιο άμεσα διαθέσιμο πλοίο προτίμησαν να περιμένουν. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 40-41Κ/ημέρα (παράδοση στην ECSA) και από τον Αμερικάνικο κόλπο και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής προς την Ευρώπη στα $ 16-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η εβδομάδα ξεκίνησε με σταθερή ροή φορτίων και αρκετά φορτία από την Αυστραλία. Η εβδομάδα συνέχισες ίδιους ρυθμούς με την αγορά να κινείται πιο πολύ υπέρ των πλοιοκτητών. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 18-19Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία παρατηρήθηκαν ανοδικές τάσεις, με περισσότερα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 19,5-20,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε χωρίς μεταβολές στις περισσότερες διαδρομές. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 16,5-18,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε καλύτερη εικόνα, καθώς είδαμε περισσότερα φορτία προς την Ανατολική Ινδία, την Κίνα και τη νοτιοανατολική Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 22-23,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 23-24,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα. Φαίνεται ότι το κλίμα έχει αλλάξει καθώς βλέπουμε περισσότερα φορτία τόσο από τον κόλπο όσο και την Ανατολική Ακτή της Αμερικής. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA λίγο-πολύ έμεινε στα ίδια επίπεδα χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα, πέρα από κάποια ταξίδια προς το Βορρά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 30-31,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης δεν έδειξε σημαντικές μεταβολές κυρίως χάρη στα φορτία από τη Δυτική Μεσόγειο. Ωστόσο η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας και ο φθίνων αριθμός φορτίων αναμένεται να πιέσει την αγορά αν δεν βελτιωθεί η ζήτηση. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15-16,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο συνέχισε να βρίσκεται υπό πίεση. Οι περισσότεροι ναυλωτές δεν έδειξαν διατεθειμένοι να δεχθούν υψηλότερα νούμερα ενώ αρκετές απαιτήσεις τους καλύφθηκαν με δικά τους πλοία. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17,5-18,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά έδειξε σαφώς βελτιωμένη εικόνα με τα σιτηρά από τη Γαλλία να οδηγούν αυτή τη βελτίωση. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο η αγορά υποχώρησε περαιτέρω, με τη ζήτηση να κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο περιμένουμε να δούμε πόσο και πότε θα επηρεαστεί η αγορά από τη συμφωνία Ρωσίας-Ουκρανίας για την εξαγωγή σιτηρών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 18-19 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος ήταν ο πρωταγωνιστής της εβδομάδας με τις μεγαλύτερες εβδομαδιαίες αυξήσεις στους επιμέρους δείκτες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) συνέχισε να ανεβαίνει με τη χωρητικότητα να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28-29,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε πτωτικές τάσεις τόσο στο Νότο όσο και στο Βορρά, λόγω της μειωμένης δραστηριότητας. Ωστόσο σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία αναμένεται ένας Αύγουστος θετικός με πολλά φορτία. Στην Ινδία και στον κόλπο Μέσης Ανατολής η αγορά παρέμεινε ήσυχη με τους μουσώνες να προκαλούν πολλά προβλήματα στα λιμάνια. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 19-21Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 19-20,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 19,5-20,5Κ /ημέρα.
''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''