Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα Capes ανέβασαν τον BDI, πτώση στα υπόλοιπα μεγέθη

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με άνοδο συνέχισε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε. Τα Capes ήταν αυτά που ανέβασαν τον γενικό δείκτη, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη συνέχισαν πτωτικά, με τα Kamsarmaxes μεγέθη να σημειώνουν τη μεγαλύτερη πτώση, και αυτή την εβδομάδα. Αναλυτικότερα, τα capes ανέβηκαν κατά 28,6%, τα Kamsarmaxes -15,2%, τα Supramaxes -5,75%, και τα Handies -0,4%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI αυξήθηκε, κατά μονάδες 83 (+4%) και έκλεισε στις 2150 μονάδες την Παρασκευή 15 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η δραστηριότητα βελτιωνόταν μέρα με τη μέρα, μετά από την αργία στην αρχή της εβδομάδας. Ωστόσο, στο τέλος εβδομάδας έπεσαν οι ρυθμοί με αποτέλεσμα να σημειωθούν μικρές απώλειες σε σχέση με την Παρασκευή 8 Ιουλίου. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10,9 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά παρουσίασε ανοδικές τάσεις τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο. Στο Νότο Βραζιλία και Δυτική Αφρική είχαν αυξημένη ζήτηση απορροφώντας αρκετά από τα πλοία. Στο βορρά παρατηρήθηκε έντονη κινητικότητα και οι δείκτες για τα υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια και προς την Ασία σημείωσαν μεγάλες βελτιώσεις σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 32,11 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 53,61Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 34,36Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερη δράση και με μειωμένο όγκο φορτίων και στους ίδιους ρυθμούς συνεχίστηκε όλη η εβδομάδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 36-37Κ/ημέρα (παράδοση στην ECSA) και από τον Αμερικάνικο κόλπο και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής προς την Ευρώπη στα $ 18-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, μετά από την αργία της Δευτέρας η εβδομάδα ξεκίνησε με κάποια φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία και στάρια από το βόρειο Ειρηνικό. Όμως αυτά δεν ήταν αρκετά για να αναζωογονήσουν την αγορά ενώ και η Αυστραλία παρέμεινε ήρεμη. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11-13Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία παρατηρήθηκε μεγαλύτερη πίεση, με αύξηση των διαθέσιμων πλοίων και περιορισμός των φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία προς όλες τις διαδρομές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 19-20,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή παρατηρήσαμε σε αρκετές διαδρομές να σταθεροποιούνται τα επίπεδα των ναύλων καθώς οι περισσότεροι πλοιοκτήτες προτίμησαν να παραμείνουν στην περιοχή και ήταν λιγότεροι αυτοί που επιθυμούσαν να μετακινηθούν δυτικότερα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε πτώση και αυτή τη βδομάδα καθώς φαίνεται ότι πολλοί βρίσκονται ακόμα σε διακοπές από τις εορτές του EID. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έπεσαν στα $ 21-22,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 18,5-20,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 23-24,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε βελτιώσεις κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Αντιθέτως, τα φορτία και οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία κινήθηκαν πτωτικά. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ήταν αρκετά ήρεμη καθώς σημειώθηκαν λίγα κλεισίματα, αν και η προσφερόμενη χωρητικότητα παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 26-27Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 30-31,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης συνεχίζει να υποχωρεί, καθώς ο όγκος των φορτίων δεν μπορούσε να απορροφήσει τα πλοία της περιοχής. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15-16,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο είδαμε να εμφανίζονται περισσότερα φορτία κυρίως για τα τέλη του μήνα, όμως δεν είναι αρκετά σε σχέση με την προσφορά πλοίων ώστε να αντιστρέψουν την αρνητική τάση των ναύλων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21-22Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17,5-18,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά υποχώρησε περαιτέρω, με τη ζήτηση να είναι περιορισμένη και ο αριθμός των πλοίων να παραμένει υψηλός. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο η αγορά είχε περισσότερη κινητικότητα αν και φάνηκε πως αυτό δεν ήταν αρκετό για να δούμε κάποια άνοδο στους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 18-19 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος έδειξε σημάδια βελτίωσης με τους ναύλους σε ορισμένες διαδρομές να σταθεροποιούνται ύστερα από μία περίοδο συνεχόμενης πτώσης. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 15,5-16,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε άνοδο στο δεύτερο μισό της εβδομάδας, με βελτίωση της ζήτησης κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 28,5-29,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28-29,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, όλες οι επιμέρους αγορές παρουσίασαν ησυχία με αποτέλεσμα οι ναύλοι να συνεχίσουν την κάθοδο. Στην Ινδία οι μουσώνες συνέχισαν να δημιουργούν προβλήματα και οι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν αντί να προχωρήσουν σε κάποιο κλείσιμο. Έτσι αρκετά πλοία από την Ανατολική Ινδία προτίμησαν να μετακινηθούν ανατολικότερα, επιβαρύνοντας την εικόνα της νοτιοανατολικής Ασίας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 19-21Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 19-20,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 19,5-20,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter