Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Απωλειών συνέχεια για την αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με νέα πτώση προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε. Όλα τα μεγέθη συνέχισαν πτωτικά, με τα Kamsarmaxes μεγέθη να σημειώνουν τη μεγαλύτερη πτώση.

Αναλυτικότερα, τα capes υποχώρησαν κατά 4,6%, τα Kamsarmaxes -10,25%, τα Supramaxes -5,5%, και τα Handies -7,1%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI μειώθηκε, περαιτέρω κατά μονάδες 147 (-6,6%) και έκλεισε στις 2067 μονάδες την Παρασκευή 8 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία παρατηρήσαμε να μειώνονται τα προβλήματα που προκαλούνται από την πανδημία και τη συμφόρηση στα λιμάνια της Κίνας, αυξάνοντας όμως έτσι τα διαθέσιμα πλοία. Οπότε η αύξηση των φορτίων εύκολα απορροφήθηκε και οι ναύλοι κρατήθηκαν υπό πίεση. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,39 $/tn.
Στον Ατλαντικό μπορεί η αγορά να κινήθηκε πτωτικά, ωστόσο περιορίστηκαν οι πτωτικοί ρυθμοί και οι απώλειες ήταν μικρότερες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Στο βόρειο Ατλαντικό σημειώθηκαν περισσότερα κλεισίματα όμως σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα από την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου. Νοτιότερα η Βραζιλία παρουσίασε αύξηση εξαγωγών όμως ο βασικός δείκτης C3 σημείωσε οριακή εβδομαδιαία πτώση 1%. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 30,13 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 43,75Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 23,99Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με πολλές υποσχέσεις. Όμως γρήγορα διαψεύστηκαν και είδαμε άλλη μία αρνητική εβδομάδα. Στο βορρά η έλλειψη φορτίων προς την Ασία ήταν φανερή και μόνο κάποια υπερατλαντικά φορτία αποτέλεσαν επιλογές απασχόλησης για τους πλοιοκτήτες. Στο Νότο ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων συνέχισε να αυξάνεται με πλοία που μετακινούνται από την Ασία. Έτσι οι ναυλωτές επέβαλαν τις ιδέες τους στις όποιες διαπραγματεύσεις διεξήχθησαν. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 42-44Κ/ημέρα (παράδοση στην ECSA), από τον Αμερικάνικο κόλπο και της Β. Ακτή της Ν. Αμερικής προς την Ασία στα $ 31-32Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ) και προς τη Β. Ευρώπη στα $ 39-40Κ/ημέρα (παράδοση στον Αμερικάνικο Κόλπο).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η εβδομάδα κινήθηκε ήρεμα. Ινδονησία και Αυστραλία δεν έδειξαν ιδιαίτερη κίνηση και μόνο προς το τέλος της εβδομάδας κάποια φορτία στο βόρειο Ειρηνικό τόνωσαν την αγορά χωρίς όμως αυτό να είναι αρκετό για να βελτιώσουν τη συνολική εικόνα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 17-19Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε νέα πτώση, αφού τόσο η Ινδονησία όσο και η Αυστραλία δεν μπορούσαν να απορροφήσουν την αυξημένη προσφορά πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 21-22,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά έχασε κι άλλο έδαφος. Ο όγκος των φορτίων από το βορρά ήταν περιορισμένος και μόνο κάποια φορτία προς Ατλαντικό τάραξαν τα ήρεμα νερά.Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά ήταν ήρεμη, με ελάχιστα νέα φορτία και κλεισίματα. Δεδομένων των εορτασμών του Eid Mubarak αναμένουμε η αγορά να κινηθεί στους ίδιους ρυθμούς και την επόμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έπεσαν στα $ 22-23,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 25-26,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο είδαμε κάποιες βελτιώσεις, καθώς υπήρξαν κάποια φορτία προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού. Έτσι οι ναύλοι σε κάποιες διαδρομές εμφάνισαν οριακή άνοδο, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 26-27Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26-27Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA προχώρησε πτωτικά, με τη ζήτηση να είναι περιορισμένη. Θετικό σημείο αποτελεί το γεγονός ότι η προσφερόμενη χωρητικότητα δεν αναμένεται να αυξηθεί καθώς τα πλοία στη δυτική Αφρική βρίσκουν κάποια απασχόληση στα νότια. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 31-32,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης δέχτηκε πιέσεις, ωστόσο κάποια φορτία scrap προς τη Μεσόγειο βελτίωσαν το κλίμα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 17-18Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 18-19,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά υποχώρησε λόγω χαμηλής δραστηριότητας και ζήτησης. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21-22Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 18,5-19,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη είδαμε ένα δυναμικό ξεκίνημα με κάποια φορτία σιτηρών. Ωστόσο αυτά κλείστηκαν γρήγορα και δεν υπήρξε ανάλογη συνέχεια κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία έμειναν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο η αγορά ήταν πιο ενεργή, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, όμως αυτά τα πολλά πλοία που είναι "ανοιχτά" στην περιοχή έριξαν περαιτέρω τους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 18-19 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος είδαμε να σταθεροποιείται χάρισε κάποια φορτία που εμφανίστηκαν στα μέσα της εβδομάδας. Ωστόσο, ο αυξημένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 15,5-16,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) κατέγραψε νέες απώλειες, παρά το γεγονός ότι η προσφορά χωρητικότητας είναι πτωτική. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 27-28,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η συνολική εικόνα ήταν αρνητική, καθώς απουσίαζαν τα νέα φορτία από την περιοχή τόσο στο Νότο, όσο και στο Βορρά. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία η εικόνα ήταν παρόμοια, καθώς και εκεί οι επιλογές των πλοιοκτητών ήταν περιορισμένες και μόνο κάποια φορτία προς τον Ατλαντικό εμφάνισαν ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 21,5-23Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 21-22,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 20,5-21,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter