Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Πτωτικά μπήκε στο Q3 η αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με πτώση προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε.

Όλα τα μεγέθη κινήθηκαν πτωτικά, με τα μικρότερα μεγέθη (Handies, Supramaxes και Kamsarmaxes) να σημειώνουν τη μεγαλύτερη πτώση. Αναλυτικότερα, τα capes υποχώρησαν κατά 0,65%, τα Kamsarmaxes -8,1%, τα Supramaxes -6,5%, και τα Handies -4,3%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI μειώθηκε κατά 117 μονάδες (-5%) και έκλεισε στις 2214 μονάδες την Παρασκευή 1η Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία μικρές απώλειες, καθώς η αύξηση του αριθμού των πλοίων και ο περιορισμός των εξαγωγών από την Αυστραλία οδήγησαν σε πτώση των ναύλων. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,53 $/tn.
Στο Βόρειο Ατλαντικό η αγορά ήταν ήρεμη και μόνο κατά το μέσο της εβδομάδας παρατηρήθηκε κάποια κινητικότητα με κάποια κλεισίματα σε υψηλότερα επίπεδα από το προηγούμενο διάστημα. Όμως τις τελευταίες μέρες οι ρυθμοί υποχώρησαν. Παρόμοια εικόνα εμφάνισε και η Βραζιλία, από την οποία υπήρξαν αρκετά φορτία σιδηρομεταλλεύματος. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 30,4 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 44,53Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 26,2 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα πτωτικά, με τους πλοιοκτήτες να συζητούν σε χαμηλότερα νούμερα. Στην Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής στην αρχή της εβδομάδας υπήρξαν κάποιες συζητήσεις για πλοία που βρίσκονται στην Ασία αλλά και για πλοία που βρίσκονται ήδη στο νότιο Ατλαντικό. Στα μέσα της εβδομάδας παρατηρήθηκε μία μικρή αύξηση της δραστηριότητας τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο, η οποία όμως δεν συνεχίστηκε με αποτέλεσμα να συνεχιστεί η πτώση της αγοράς. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 23-24,5Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο κόλπο και της Β. Ακτή της Ν. Αμερικής προς την Ευρώπη στα $ 21-23Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα τοπικά ταξίδια στη Β. Ευρώπη στα $ 23-25Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η εβδομάδα κύλησε με την πίεση να βρίσκεται στην πλευρά των πλοιοκτητών, καθώς οι ναύλοι υποχώρησαν ενώ o Ατλαντικός δεν αποτελούσε δελεαστική εναλλακτική επιλογή, λόγω της κακής εικόνας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 20-21,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε ελπιδοφόρα για τους πλοιοκτήτες, με κάποια φορτία από την Αυστραλία. Όμως, η απουσία κάρβουνου από την Ινδονησία και ο αυξανόμενος αριθμός των πλοίων πίεσαν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 25-26,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά παρουσίασε μειωμένη δραστηριότητα, με τις εξαγωγές της Κίνας να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 24-26Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 28,5-29,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά συνέχισε να κινείται καθοδικά καθώς πλησιάζουμε στην περίοδο του Eid. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έπεσαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 28,5-30Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε καλύτερη εικόνα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα χάρη σε κάποια νέα φορτία, που τόνωσαν τη ζήτηση. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 23-24Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 25-26Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ειδικά στη βόρεια Βραζιλία, παρατηρήθηκε αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας από τα μετακινούμενα προς την περιοχή πλοία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 31-32Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 34-35,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε περισσότερη δραστηριότητα και αυξημένη ζήτηση, κυρίως προς το δεύτερο μισό της εβδομάδας. Έτσι, είδαμε βελτιώσεις κυρίως για τα τοπικά ταξίδια και προς τη Μεσόγειο. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 17-18Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 18-19,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά έχασε επιπλέον έδαφος, λόγω του μειωμένου όγκου φορτίου, που οδήγησε σε πτώση των ναύλων για τα τοπικά ταξίδια. Αντιθέτως, τα μακρύτερα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού και την Ασία παρουσίασαν ανοδικές τάσεις. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 19-20Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 18,5-19,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη παρατηρήθηκαν σταθεροποιητικές τάσεις. Πολλά πλοία μετακινούνται προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού, αλλά ακόμα η προσφορά υπερτερεί της ζήτησης. Ελπίζουμε ότι τα φορτία των σιτηρών από τη Γαλλία θα βοηθήσουν την αγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο η εμφάνιση κάποιων φορτίων για τις αρχές Ιουλίου και ο περιορισμένος αριθμός πλοίων, ήταν αρκετά για να αλλάξουν το κλίμα της αγοράς. Ωστόσο τα διαθέσιμα πλοία είναι ακόμα αρκετά για να επιτρέψουν την άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 21-22 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος υποχώρησε με τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων να παραμένει υψηλός. Ωστόσο περιμένουμε περισσότερα φορτία να εμφανιστούν τις επόμενες μέρες ελπίζοντας ότι θα σταθεροποιηθεί η εικόνα της αγοράς. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 15,5-16,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) εμφάνισε πτωτικές τάσεις αφού η προσφερόμενη χωρητικότητα επιβαρύνθηκε με νέα πλοία που μετακινήθηκαν από τα ανατολικά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 29-30,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, και ειδικά στη Δυτική Ινδία και στον κόλπο της Μέσης Ανατολής η αγορά παρουσίασε μικρές μεταβολές και σε γενικές γραμμές η δραστηριότητα διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα κρατώντας τους ναύλους σταθερούς. Στην Κίνα παρατηρούνται ακόμα προβλήματα από τα lockdowns. Ωστόσο στα ταξίδια προς τη δύση είδαμε μικρές μεταβολές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Νοτιότερα, συνεχίστηκε η ύφεση καθώς Ινδονησία και Αυστραλία ήταν ήρεμες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 21,5-23Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 21-22,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 27,5-28,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter