Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αύξηση της αγοράς ξηρού φορτίου λόγω των μεγαλύτερων μεγεθών

bulk cargo 653

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Άνοδο εμφάνισε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε. Τα Capes και τα Panamaxes κινήθηκαν θετικά, ενώ τα μικρότερα μεγέθη σημείωσαν πτώση στην πλειοψηφία των διαδρομών. Αναλυτικότερα, τα capes ανέβηκαν κατά 26%, τα Kamsarmaxes +8,9%, τα Supramaxes -1,1%, και τα Handies -5,2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI βελτιώθηκε κατά 258 μονάδες (-11,1%) και έκλεισε στις 2578 μονάδες την Παρασκευή 17 Ιουνίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία ο περιορισμός των διαθέσιμων πλοίων στο τέλος εβδομάδας και η αύξηση των φορτίων από τη Δυτική Αυστραλία ανέβασαν τους ναύλους στη βασική διαδρομή Αυστραλίας-Κίνας (C5) κατά ένα δολάριο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ η εβδομαδιαία αύξηση για τα κυκλικά ταξίδια στον Ειρηνικό πλησίασε 30%. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 13,5 $/tn.
Στον Ατλαντικό αναφέρθηκαν λίγα κλεισίματα, όμως η μείωση των τιμών των καυσίμων βοήθησε τους δείκτες να σημειώσουν αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή, με σημαντικότερη την αύξηση στα κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια (c8) που ξεπέρασε το 57%, σε σχέση με τις 10 Ιουνίου. Η Βραζιλία επίσης κινήθηκε ανοδικά με στήριξη από τα φορτία της Δυτικής Αφρικής που απορρόφησαν αρκετά από τα μετακινούμενα πλοία. Οι ναύλοι την Τετάρτη έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 33,15 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 47,61Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 29,9 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα, τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο. Στη συνέχεια η εικόνα βελτιώθηκε. Ο Βόρειος Ατλαντικός παρουσίασε αυξήσεις, κυρίως στα υπερατλαντικά ταξίδια. Η περιοχή της ECSA έδειξε περισσότερη κινητικότητα και οι ναυλωτές συζητούσαν πλοία που μετακινούνται από την Ασία. Τις τελευταίες μέρες η αγορά συνέχισε την καλή πορεία της με περαιτέρω άνοδο στο βορρά, ενώ στη Λατινική Αμερική οι ναύλοι κρατήθηκαν στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 26-27,5Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο κόλπο και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής προς την Ασία στα $ 32-33Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια μέσω του Αμερικάνικου κόλπου και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής στα $ 20-22Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, η Ασία ξεκίνησε την εβδομάδα με πολλές προσδοκίες και κάποια νέα φορτία. Όσο περνούσαν οι μέρες οι ναυλωτές ήταν πιο ενεργοί. Ο Βόρειος ειρηνικός ήταν ήρεμος, αλλά τα φορτία από την Αυστραλία και η βελτιωμένη εικόνα του νότιου Ατλαντικού ανέβασαν τους ναύλους. Στους ίδιους ρυθμούς προχώρησε η εβδομάδα, παρά την αύξηση της χωρητικότητας από την Ινδονησία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 21-23,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία είδαμε βελτιώσεις με αυξημένο όγκο φορτίων κάρβουνου. Έτσι, αρκετοί ναυλωτές άρχισαν να κοιτούν πλοία και από τη νότια Κίνα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 26-27,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά κινήθηκε ακόμη χαμηλότερα, με τη ζήτηση να παραμένει υποτονική. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 28,5-29,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά συνέχισε να βρίσκεται υπό πίεση με λίγα τοπικά και κάποια ταξίδια προς την Ανατολική Αφρική. Επίσης, είδαμε κάποια νέα φορτία από την Ανατολική Ινδία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 28-29,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά συνέχισε πτωτικά με μειωμένη δραστηριότητα. Όμως σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία και τα αναμενόμενα φορτία, περιμένουμε ο Ιούλιος να είναι θερμός. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 25-26Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 27-28Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA έδειξε σημάδια σταθεροποίησης, καθώς παρατηρήθηκε βελτίωση στη ροή φορτίων προς τη Μεσόγειο. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 37-38,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης υποχώρησε. Η ζήτηση παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προσφορά χωρητικότητας. Μόνο τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού συγκράτησαν την πτώση. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 17-18Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 20-21,5Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Πολλοί πλοιοκτήτες βλέποντας τις βελτιώσεις στον Ατλαντικό προτίμησαν να μετακινηθούν προς τα εκεί. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21-22Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17,5-18,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρέμεινε ήρεμη με λίγα φορτία scrap κυρίως για τον Ιούλιο να κάνουν την εμφάνισή τους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο η αγορά ξεκίνησε χωρίς ιδιαίτερη δράση αλλά στη συνέχεια η εικόνα βελτιώθηκε, άλλα τα όποια κλεισίματα έγιναν σε χαμηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 22,5-23,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος διατήρησε τις πτωτικές τάσεις της και μόνο τα υπερατλαντικά ταξίδια παρουσίασαν κάποιο ενδιαφέρον. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) εμφάνισε σημάδια ανάκαμψης κυρίως το 2ο μισό της εβδομάδας όπου έκαναν την εμφάνισή τους περισσότερα φορτία για το τέλος του μήνα και τις αρχές του επόμενου. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 34-35Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε κάμψη και αυτή την εβδομάδα. Μόνο ο κόλπος της Μέσης Ανατολής κρατήθηκε στα ίδια επίπεδα κυρίως λόγω των εξαγωγών χάλυβα, ενώ και η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη. Ανατολικότερα, νοτιοανατολική Ασία, Αυστραλία και Κίνα συνέχισαν να πέφτουν καθώς η ζήτηση δεν μπορούσε να καλύψει την προσφορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 25,5-27 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 27,5-28,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter