Σαβ05042024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μόνο τα Capes κράτησαν θετικό πρόσημο

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Οριακές απώλειες εμφάνισε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε.

Τα Capes κινήθηκαν θετικά ενώ τα μικρότερα μεγέθη σημείωσαν πτώση σε όλες τις περιοχές. Αναλυτικότερα, τα capes ανέβηκαν κατά 3,9%, τα Kamsarmaxes -6,5%, τα Supramaxes -3,3%, και τα Handies -3,2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI παρουσίασε πτώση μόλις 48 μονάδων (-1,8%) και έκλεισε στις 2633 μονάδες την Τετάρτη 1 Ιουνίου (λόγω των αργιών).

Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά κινήθηκε σε καλύτερους ρυθμούς σε σχέση με την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου, καθώς φαίνεται πως η αύξηση της τιμής σιδηρομεταλλεύματος τόνωσε τις εξαγωγές. Έτσι η πλειοψηφία των δεικτών της περιοχής εμφάνισαν εβδομαδιαία άνοδο. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Τετάρτη στα 13,64 $/tn.

Στον Ατλαντικό το κλίμα ήταν θετικό, παρά το γεγονός ότι η δραστηριότητα στα λιμάνια της Βραζιλίας ήταν υποτονική. Αυτό όμως δεν εμπόδισε το βασικό δείκτη για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Κίνα, C3, να κινηθεί υψηλότερα, ενώ και τα υπερατλαντικά ταξίδια (C8) στο βορρά παρουσίασαν άνοδο.

Οι ναύλοι την Τετάρτη έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 32,61 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 44,56Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 22,8 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).

Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η εβδομάδα ξεκίνησε με κάποια βελτίωση στη ροή φορτίων, η οποία έδωσε ελπίδες για καλύτερα νούμερα στην αγορά.

Έτσι στο μέσο της εβδομάδας είδαμε μία αύξηση στη δραστηριότητα, με εντονότερη στην περιοχή της Νοτίου λατινικής Αμερικής. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 27-29Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο κόλπο προς την Ασία στα $ 38-40Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια μέσω του Αμερικάνικου κόλπου και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής στα $ 23,5-25Κ/ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, στην Ασία κατά την αρχή της εβδομάδας είδαμε να αλλάζει το κλίμα στην αγορά, καθώς αναμένονταν περισσότερα φορτία.

Έτσι οι πλοιοκτήτες ενθαρρύνθηκαν ζητώντας υψηλότερους ναύλους. Οι υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας κύλησαν στους ίδιους ρυθμούς με τους πλοιοκτήτες να πιέζουν για υψηλότερα νούμερα και τους ναυλωτές να ακολουθούν. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 21-23,5Κ /ημέρα.

Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η έλλειψη φορτίων κάρβουνου κράτησε τη ναυλαγορά σε χαμηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 26-27,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ήταν ήρεμη, καθώς η ροή των φορτίων ήταν περιορισμένη και στο τέλος εβδομάδας είχαμε διακοπές στην Κίνα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 35-36,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 30-31,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 33,5-35Κ/ημέρα.

Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά έχασε έδαφος και αυτή την εβδομάδα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό τα οποία προσφέρουν ένα premium, καθώς οι πλοιοκτήτες έδειχναν να μη θέλουν να μετακινηθούν προς τα εκεί. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 28-29,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 32,5-34Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 31,5-32,5Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η εβδομάδα παρουσίασε μειωμένη δραστηριότητα λόγω των διακοπών στην αρχή και στο τέλος της.

Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 37-38,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 36,5-37,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε να υποχωρεί, καθώς η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας στη δυτική Αφρική ενίσχυσε τον ανταγωνισμό, ενώ προστέθηκε πίεση και από τους γειτονικούς τομείς. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα υποχώρησαν στα $ 35-36Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 37-38,5Κ/ημέρα.

Η αγορά της Ευρώπης διατήρησε τις πτωτικές τάσεις της. Η έλλειψη φορτίων σε συνδυασμό με την διατήρηση της προσφοράς στα ίδια επίπεδα οδήγησε σε χαμηλότερους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 21-22Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 25-26Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά παρέμεινε υπό πίεση, αφού η ζήτηση δεν ήταν αρκετή για να καλύψει τα διαθέσιμα πλοία της περιοχής. Επίσης οι ναυλωτές κράτησαν στάση αναμονής πιέζοντας περισσότερο την αγορά.

Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 24-25Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 20,5-21,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε ύφεση. Αρκετοί πλοιοκτήτες ελλείψει φορτίων σκέφτονται να αναλάβουν το ρίσκο κάποιας δουλειάς από τη Ρωσία. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 15-16,5Κ /ημέρα.

Στη Μεσόγειο η αγορά υποχώρησε αφού η ζήτηση έχει περιοριστεί. Επίσης, έχει μειωθεί και το premium για τις δουλειές από τα ρωσικά λιμάνια. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 23,5-24,5 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος επιβαρύνθηκε με περισσότερα πλοία οδηγώντας τους ναύλους σε νέα πτώση. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 20,5-22Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 25,5-26,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, με λίγα φορτία να είναι στην αγορά και τους ναυλωτές να χρησιμοποιούν τα δικά τους πλοία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 28,5-30Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 31-32,5Κ/ημέρα.

Στην Ασία, οι επιμέρους αγορές εμφάνισαν πιέσεις, με τον βόρειο Ειρηνικό να εμφανίζει τις μεγαλύτερες απώλειες. Ο συνδυασμός έλλειψης φορτίων και αύξησης της προσφερόμενης χωρητικότητας, όπως ήταν φυσικό έριξε τους δείκτες και τους ναύλους. Στη νοτιοανατολική Ασία, η εικόνα ήταν πτωτική αλλά κάπως καλύτερη, καθώς ο μικρός αριθμός πλοίων συγκράτησε την αγορά.

Στην Ινδία και στον κόλπο της Μέσης Ανατολής, η εικόνα είναι παρόμοια, με τους εμπορικούς περιορισμούς της Ινδίας να επιδρούν αρνητικά.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 27-29 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 25-26Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 26,5-27,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter