Οι νέοι εμπορικοί περιορισμοί από την Ινδία ταράζουν την αγορά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 30 Μαΐου 2022 06:16
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.
Πτώση εμφάνισε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε.
Τα Capes εμφάνισαν τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση και ακολούθησαν τα Panamaxes. Στα μικρότερα μεγέθη οι απώλειες ήταν οριακές. Όλες οι περιοχές δέχθηκαν πιέσεις, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισε η Ινδία και οι νέοι εμπορικοί περιορισμοί που τέθηκαν σε ισχύ. Αναλυτικότερα, τα capes υποχώρησαν κατά 37,7%, τα Kamsarmaxes -10%, τα Supramaxes -0,7%%, και τα Handies -0,9%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI παρουσίασε ύφεση 663 μονάδων (-19,8%) και έκλεισε στις 2681 μονάδες την Παρασκευή 27 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά υποχώρησε σημαντικά χάνοντας πάνω από 3 δολάρια ανά τόνο μέσα σε μία εβδομάδα, στη βασική διαδρομή από Δυτική Αυστραλία προς Κίνα. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 11,74 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά παρουσίασε την ίδια εικόνα με τον Ειρηνικό. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες έστρεψαν την προσοχή τους στα ταξίδια από την νότια Αφρική και τη Βραζιλία προς την Ασία. Έτσι αυξήθηκαν τα πλοία τόσο στο βόρειο όσο και στο νότιο Ατλαντικό παρασύροντας τους ναύλους προς τα κάτω. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 31,68 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 44,9Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 22,1 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα πτωτικά, με μειωμένο όγκο φορτίων κυρίως για τις υπερατλαντικές διαδρομές και προχώρησε στους ίδιους ρυθμούς. Έτσι, οι πλοιοκτήτες αναγκάστηκαν να μειώσουν τις ιδέες τους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 27,5-29,5Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο κόλπο προς την Ασία στα $ 39-41Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια μέσω του Αμερικάνικου κόλπου και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής στα $ 28-30Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με αρκετές συζητήσεις αλλά ήταν διστακτικές και οι δύο πλευρές για να προχωρήσουν. Στη συνέχεια της εβδομάδας, οι ναυλωτές έδειχναν να επιβάλουν τον ρυθμό τους κυρίως στα βαπόρια που είναι άμεσα διαθέσιμα, επιτυγχάνοντας μείωση των ναύλων. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 28,5-31,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποχώρησε καθώς η προσφορά χωρητικότητας ενισχύθηκε με περισσότερα πλοία από την Ανατολική Ινδία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 32-33,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά παρουσίασε πτωτικές τάσεις με τη ζήτηση για τα τοπικά ταξίδια και το βόρειο Ειρηνικό να είναι μειωμένη. Οι επιλογές των πλοιοκτητών ήταν λίγες καθώς οι περισσότεροι απέφευγαν την Ινδία λόγω της περιόδου των μουσώνων. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 27,5-29,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 33-34,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 38,5-40Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία οι εμπορικοί κανονισμοί (απαγόρευση εξαγωγών σιτηρών και φορολογία στο σιδηρομετάλλευμα) έχουν δημιουργήσει νευρικότητα στην αγορά. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες επιθυμούσαν ταξίδια προς την άπω Ανατολή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε αρνητικές τάσεις καθώς επιβαρύνθηκε με αρκετά μετακινούμενα πλοία από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 37-38Κ/ημέρα και προς την Ασία διατηρήθηκαν στα $ 38-39Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε δυναμικά δίνοντας την εντύπωση ότι η εβδομάδα θα παρουσίαζε αρκετές βελτιώσεις. Ωστόσο η συνέχεια της εβδομάδας δεν ήταν ανάλογη, με τη δραστηριότητα να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα υποχώρησαν στα $ 41-42Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 44-45,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε πτωτικές τάσεις, η ζήτηση ήταν περιορισμένη και η προσφορά πλοίων διατηρήθηκε σταθερή. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 24-25Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 27-28Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά μπορεί να ήταν πιο ενεργή αλλά δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές στους ναύλους. Η στήριξη στην αγορά ήρθε από τα φορτία τσιμέντου και κλίνκερ. Έτσι οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 22,5-23,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερη δράση, με αποτέλεσμα οι οποίες διαπραγματεύσεις να πραγματοποιηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο παρατηρήθηκε έντονη κινητικότητα, αλλά η αύξηση χωρητικότητας δεν άφησε περιθώρια για βελτιώσεις στους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 23-24Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 22-23Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 23-24,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 23,5-24,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα αφού τα φορτία σιτηρών δεν παρείχαν την αναμενόμενη στήριξη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 27,5-28,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 29,5-30,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) εμφάνισε πτωτικές τάσεις, με τις εξαγωγές να είναι περιορισμένες, και κατ’ επέκταση και οι ανάγκες για μεταφορές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 35-36,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 42-43,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, οι επιμέρους αγορές της Ινδίας και της Μέσης Ανατολής, της νοτιοανατολικής Ασίας και της Άπω Ανατολής παρέμειναν λίγο-πολύ στα ίδια επίπεδα παρά τις πιέσεις που δέχθηκαν. Στην Ινδία οι νέοι κανονισμοί είχαν εμφανές αντίκτυπο στη ζήτηση, ενώ και ανατολικότερα ο όγκος των φορτίων ήταν περιορισμένος. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 31-33 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 27-28Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 29,5-30,5Κ /ημέρα.
''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''