Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Άνοδος του BDI, Ξεχώρισαν τα Capes

bulker vessel 0098

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με άνοδο συνέχισε η αγορά ξηρού φορτίου, με τα Capes να οδηγούν την άνοδο του γενικού δείκτη και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη.

Αναλυτικότερα, τα capes αυξήθηκαν κατά 36,4%, τα Kamsarmaxes +3,4%, τα Supramaxes +0,8%, και τα Handies +2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI παρουσίασε αύξηση 386 μονάδων (+14,2%) και έκλεισε στις 3104 μονάδες την Παρασκευή 13 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά προχώρησε ενισχυμένη. Υπάρχουν πολλά φορτία από την Αυστραλία προς το Βορρά, ενώ παράλληλα και οι Κινέζοι ναυλωτές ανταγωνίζονται για να βρουν κάποιο πλοίο. Έτσι αρκετοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να παραμείνουν στην περιοχή. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 15,1 $/tn.
Στον Ατλαντικό Βραζιλία και Δυτική Αφρική οδήγησαν την αγορά σε υψηλότερα επίπεδα. Η λίστα των φορτίων είναι μεγάλη, απορροφώντας πολλά από τα μετακινούμενα πλοία στην περιοχή. Αυτή η εικόνα του νότου έσπρωξε ανοδικά και το βόρειο Ατλαντικό, με πολλά πλοία να μετακινούνται νοτιότερα. Έτσι είδαμε υψηλότερα νούμερα, κυρίως για τα ταξίδια προς την Ασία. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 34,64 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 49,18Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 23,25 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό τις πρώτες μέρες της εβδομάδας αμερικανικός κόλπος ήταν περισσότερο ενεργός από το Νότο. Στη συνέχεια, η αγορά υποχώρησε αφού οι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν. Επίσης, στη Βραζιλία η αύξηση των πλοίων οδήγησε σε πτώση των ναύλων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 29-31Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο κόλπο προς την Ασία στα $ 23-25Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια μέσω του Αμερικάνικου κόλπου και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής στα $ 28-30Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετά φορτία από την Ινδονησία και κινητικότητα από την Αυστραλία. Όσο προχωρούσε η εβδομάδα σημειώθηκαν περισσότερα κλεισίματα σε υψηλότερα επίπεδα. Στο τέλος εβδομάδας η δραστηριότητα βελτιώθηκε περαιτέρω σε όλες τις επιμέρους περιοχές. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 29-30Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Μπορεί να είδαμε περισσότερα φορτία από την Αυστραλία, αλλά η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν αυξημένη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 27,5-29Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά φαίνεται ότι επέστρεψε δυναμικά από τις διακοπές. Ξεχώρισαν τα φορτία προς τον Ατλαντικό, ωστόσο η αγορά ενισχύθηκε και με φορτία χάλυβα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 29-30,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 33-34Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 39-40Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά προχώρησε με βελτιωμένες ναύλους, καθώς η ζήτηση παραμένει ισχυρή με πολλά φορτία σιτηρών και λιπασμάτων. Οι ναυλωτές σπεύδουν να καλύψουν τις ανάγκες τους πριν την περίοδο των μουσώνων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 37-38Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά ωστόσο στη συνέχεια υποχώρησε, με τους ναυλωτές να τηρούν στάση αναμονής πιέζοντας τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 41-42Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 39-40Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα. Η ζήτηση ήταν αυξημένη ενώ ενισχύθηκε και με φορτία από τη νότια Αφρική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 44-45Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 41-42Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα. Είδαμε περισσότερα νέα φορτία, ωστόσο η αύξηση του αριθμού των πλοίων δεν επέτρεψε άνοδο στους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 26-27Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 25,5-26,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 29-30Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά παρουσίασε βελτίωση του κλίματος με τη ζήτηση να ενισχύεται με περισσότερα βιομηχανικά φορτία, όμως αυτό δεν αποτυπώθηκε και στους ναύλους που παρέμειναν αμετάβλητοι. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 21-22Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 21-22 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε μεικτές τάσεις με τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού να μην προτιμώνται από τους πλοιοκτήτες, ενώ τα ταξίδια προς την Αφρική και την Ασία να παρουσιάζουν αυξήσεις στους ναύλους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος κινήθηκε σε υψηλές ταχύτητες, βλέποντας βελτιώσεις σε όλες τις διαδρομές. Έχει αυξηθεί ο αριθμός των πλοιοκτητών που εξετάζει ταξίδια από ρωσικά λιμάνια αναμένοντας αυτό να επιδράσει στο premium για αυτές τις διαδρομές. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 22-23Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 22-23Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 29-30 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά παρουσίασε διορθώσεις σε όλες τις διαδρομές, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Δεδομένου ότι η προσφορά πλοίων παραμένει υψηλή, αναμένουμε η αγορά να κινηθεί στο ίδιο μοτίβο την επόμενη εβδομάδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 31,5-32,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) δέχθηκε πιέσεις, με τη δραστηριότητα και τη ζήτηση να μην αρκεί, ώστε να απορροφηθούν όλα τα διαθέσιμα πλοίων. Ξεχώρισαν οι διαδρομές για τη Δυτική Ακτή της Νοτίου Αμερικής. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 40-41,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 44-45,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε σαφώς καλύτερη εικόνα και οι ναύλοι κινήθηκαν γύρω στα 30 Κ ή και παραπάνω σε όλες τις υπό-περιοχές. Στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία υπάρχει έντονη κινητικότητα πριν από την περίοδο των μουσώνων. Στην άπω Ανατολή οι αρρυθμίες στη λειτουργία των λιμανιών λόγω της πανδημίας έχει κρατήσει την προσφορά πλοίων σε χαμηλά επίπεδα, αφού είναι μπλοκαρισμένα σε κάποιο κινέζικο λιμάνι. Στη νοτιοανατολική Ασία και την Αυστραλία η ροή των φορτίων είναι ικανοποιητική και μία ενδεχόμενη πτώση του αριθμού των πλοίων θα οδηγήσει σε άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 32-33,5 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 27-28Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 26,5-27,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter