Διατηρείται το καλό κλίμα στην αγορά ξηρού φορτίου μετά τις διακοπές στην Ασία
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 10 Μαΐου 2022 07:22
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.
Με άνοδο προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου, με τα Capes να «τραβούν» τον δείκτη προς τα πάνω και ακολούθησαν τα Panamaxes και τα Handies.
Αντιθέτως τα Supramaxes παρουσίασαν οριακή πτώση. Αναλυτικότερα, τα capes αυξήθηκαν κατά 35,5%, τα Kamsarmaxes +8%, τα Supramaxes μειώθηκαν -0,2%, και τα Handies βελτιώθηκαν +3%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI παρουσίασε αύξηση 314 μονάδων (+13%) και έκλεισε στις 2718 μονάδες την Παρασκευή 6 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία μπορεί η εβδομάδα να ήταν μικρή λόγω των διακοπών, ωστόσο με την επιστροφή της αγοράς παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα και αύξηση το ναύλων στις περισσότερες διαδρομές. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 13,2 $/tn.
Στον Ατλαντικό η Βραζιλία συνέχισε με μεγάλες αυξήσεις, ενώ υπήρξε στήριξη και από τη Δυτική Αφρική. Αντιθέτως το Βορρά η εικόνα ήταν πιο πιεσμένη, όμως τα φορτία άνθρακα ενίσχυσαν την αγορά, πληρώνοντας premium λόγω των γεωπολιτικών καταστάσεων. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 30,43 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 39,6Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 17,2 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε ήρεμα, ωστόσο το κλίμα ήταν θετικό. Στη συνέχεια, όπως αναμενόταν, η δραστηριότητα αυξήθηκε με πολλά κλεισίματα να σημειώνονται σε καλύτερα επίπεδα από το προηγούμενο διάστημα προς όλες τις διαδρομές. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 30-32Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο κόλπο προς την Ασία στα $ 37-38,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια μέσω του Αμερικάνικου κόλπου και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής στα $ 27-28,5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η σύντομη εβδομάδα λόγω των διακοπών δεν είχε ιδιαίτερη δράση και οι συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν περιορισμένες, αν και έγιναν σε υψηλότερα νούμερα και αυτό επιβεβαιώθηκε και από τα κλεισίματα που σημειώθηκαν στο τέλος της εβδομάδας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 17-19Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασει βελτιώσεις, πρά το γεγονός ότι ήταν σε κλίμα διακοπών, ενώ και η Αυστραλία ήταν ήρεμη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 27,5-29Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά κινήθηκε με χαμηλές ταχύτητες λόγω των διακοπών. Όμως η εικόνα των ναύλων δεν ήταν αντίστοιχη καθώς κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από το προηγούμενο διάστημα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 26-27,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 30-31Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 34-35Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε άνοδο, με κάποια νέα φορτία ενώ τα πλοία στην περιοχή ήταν λίγα. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες φαίνεται ότι έσπευσαν να καλυφθούν πριν τις διακοπές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 37-38Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 32,5-33,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας, λόγω των μετακινούμενων πλοίων από την Ευρώπη και τη Μεσογείου άσκησε πιέσεις στην αγορά. Προς το παρόν το κλίμα είναι θετικό ωστόσο αναμένεται αυτό να αλλάξει βάσει των παραπάνω δεδομένων. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια σκαρφάλωσαν στα $ 48,5-49,5Κ/ημέρα και προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 40-41Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά εμφάνισε περισσότερη δραστηριότητα με αρκετές συζητήσεις, ωστόσο ο αριθμός των θυμάτων ήταν περιορισμένος με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 41-42Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 42-43Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε πτωτικές τάσεις, κυρίως λόγω της αύξησης των διαθέσιμων πλοίων, ενώ η ροή των φορτίων παραμένει σταθερή. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 26-27Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 25,5-26,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 29-30Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά κινήθηκε θετικά, αφού ενισχύθηκε με περισσότερα βιομηχανικά φορτία. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 21-22Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 21-22 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά διατήρησε τη δυναμική της και η ναυλαγορά προχώρησε με οριακή άνοδο, κυρίως λόγω του bonus που δίνουν τα ταξίδια από τα ρωσικά λιμάνια. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 18-19Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε νέα άνοδο, καθώς όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες άρχισαν να κοιτούν και δουλειές από τα ρωσικά λιμάνια, οι οποίες πληρώνουν πολύ υψηλά νούμερα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 27-28 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά συνέχισε να ανεβαίνει, με την προσφερόμενη χωρητικότητα να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 36,5-37,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 31,5-32,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε σημαντικές βελτιώσεις για ακόμα μία εβδομάδα. Τα "ανοιχτά" πλοία στην περιοχή είναι λίγα και αυτό εντείνει τον ανταγωνισμό των ναύλων. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 41-42Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 45-46,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η δραστηριότητα ήταν μειωμένη, εξαιτίας των διακοπών κατά το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας. Όμως, ο περιορισμένος αριθμός των διαθέσιμων πλοίων τόσο στην Ινδία όσο και στη νοτιοανατολική Ασία βοήθησαν τους ναύλους να ανέβουν με την επιστροφή της αγοράς στη δράση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 28-29 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα.
''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''