Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Συνεχίζονται οι πιέσεις στην αγορά ξηρού φορτίου

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με πτώση συνέχισε η αγορά ξηρού φορτίου, με τη μεγαλύτερη πτώση να σημειώνεται στα Capes και να ακολουθούν τα υπόλοιπα μεγέθη. H Ασία συνέχισε να εμφανίζει μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με τον Ατλαντικό σε όλα τα μεγέθη. Αναλυτικότερα, τα capes υποχώρησαν 22,5%, τα Kamsarmaxes -9,6%, τα Supramaxes -9,1% και τα Handies -8,9%. σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI παρουσίασε πτώση 302 μονάδων (-12,81%) και έκλεισε στις 2055 μονάδες την Παρασκευή 8 Απριλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, τα φορτία σιδηρομεταλλεύματος περιορίστηκαν, με την Κίνα να έχει μειώσει τις εισαγωγές της. Επιπλέον τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό και τα κυκλικά ταξίδια στον Ειρηνικό εμφάνισαν τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία μείωση σε σχέση με τον υπόλοιπο τομέα (63 και 37%, αντίστοιχα). Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 9,24 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στη Βραζιλία η εικόνα ήταν παρόμοια με την Ασία καθώς και εκεί τα φορτία σιδηρομεταλλεύματος εμφάνισαν πτώση παρασύροντας το βασικό δείκτη c3 σε πτώση 5%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 24,78 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 30,34Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 9,35 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη Λατινική Αμερική ξεκίνησε την εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα. Στο βόρειο Ατλαντικό το πρώτο μισό της εβδομάδας ήταν αρνητικό, με την αγορά να είναι επηρεασμένη από το προηγούμενο διάστημα. Στη συνέχεια τα υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν με τους πλοιοκτήτες να προτιμούν να παραμείνουν στην περιοχή, ενώ τα ταξίδια προς την Ασία παρουσίασαν βελτίωση. Τις τελευταίες μέρες της εβδομάδας η εικόνα ήταν αντιφατική. Από τη μία στο Βορρά οι πλοιοκτήτες υποχώρησαν στις ιδέες τους προκειμένου να κλείσουν κάποια απασχόληση για τα πλοία τους, ενώ στο Νότο η δραστηριότητα βελτιώθηκε. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 25-27Κ/ημέρα + $ 1500-1700Κ GBB , και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 44-46Κ/ημέρα (παράδοση ECSA) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια μέσω του Αμερικάνικου κόλπου και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής στα $ 26-28Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά παρουσίασε, τις πρώτες μέρες, ικανοποιητικό όγκο φορτίων παρά τις διακοπές. Στη συνέχεια η αγορά παρουσίασε διορθώσεις. Προς το τέλος της εβδομάδας η κατάσταση έδειχνε να σταθεροποιείται, με κάποια φορτία να βρίσκονται ακόμα στην αγορά. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 21,5-23,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε πτωτικές τάσεις εξαιτίας της απουσίας φορτίων κάρβουνου. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής μειώθηκαν στα 24,5-26Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά συνεχίζει να υποχωρεί εξαιτίας των διακοπών στην Κίνα κατά το πρώτο μισό της εβδομάδας. Μόνο τα φορτία προς τον Ατλαντικό κινήθηκαν πάνω από τα 30Κ. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 23-24Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 25-26,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 31-32Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά ξεκίνησε ήρεμα, όμως κατά τη διάρκεια της εβδομάδας η ζήτηση βελτιώθηκε κρατώντας στα ίδια περίπου επίπεδα τους ναύλους. Η προσφερόμενη χωρητικότητα παραμένει περιορισμένη και μία βελτίωση στον όγκο των φορτίων θα βελτιώσει την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 28,5-29,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 29-30Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 30,5-31.5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο παρατηρήθηκε σταθερή ροή φορτίων, η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα των προηγούμενων εβδομάδων. Τα ταξίδια προς την Ασία παρουσίασαν κάποιο ενδιαφέρον, καθώς οι πτωτικές τάσεις στην Ασία την καθιστούν μη ελκυστική για τους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα $ 29-30Κ/ημέρα και προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά είχε ένα δυναμικό ξεκίνημα της εβδομάδας, όμως προς το τέλος παρατηρήθηκε πτώση. Ο αριθμός των άμεσα διαθέσιμων πλοίων έχει μειωθεί, οπότε μία αύξηση της ζήτησης στις επόμενες μέρες θα οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα μειώθηκαν στα $ 39-40Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 41-42Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης ενισχύθηκε με κάποια φορτία σιτηρών από τη Γαλλία και φορτία σκραπ, όμως η έλλειψη ζήτησης από την ευρύτερη περιοχή οδήγησε τους ναύλους σε περαιτέρω πτώση. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 24-25,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 24-25Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 26-27Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά παρουσίασε ύφεση. Με τον πόλεμο να συνεχίζεται και τη μαύρη θάλασσα ουσιαστικά να είναι ανενεργή, μόνο κάποια φορτία κυρίως προς τη Δυτική Αφρική στηρίζουν την αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 26-27Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη παρατηρήθηκε πτώση αφού πολλοί πλοιοκτήτες αποφάσισαν να παραμείνουν στην περιοχή και να μη μετακινηθούν, ενώ τα φορτία δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν όλη την προσφορά χωρητικότητας. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 21-22Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 17-18,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος δέχτηκε πιέσεις με έντονη την επίδραση από το συνεχιζόμενο πόλεμο στη Μαύρη θάλασσα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 22,5-23,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά έχασε έδαφος καθώς ο ανταγωνισμός των πλοιοκτητών ήταν μεγάλος προκειμένου να κλείσουν κάποιο από τα λιγοστά φορτία της περιοχής. Μόνο τα ταξίδια προς την Ασία εμφάνισαν ενδιαφέρον. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και στην Ασία ανέβηκαν στα $ 28,5-29,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε διορθώσεις, καθώς έφτασαν στην περιοχή τα πλοία που μετακινήθηκαν τις προηγούμενες εβδομάδες από τις άλλες περιοχές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 38-39,5 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 40-41Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά συνέχισε να παρουσιάζει πτώση, αφού απουσίαζαν τα νέα φορτία από νοτιοανατολική Ασία, Αυστραλία και βόρειο Ειρηνικό. Από την άλλη πλευρά, στη δυτική Ινδία και τον αραβικό κόλπο είδαμε περισσότερη δραστηριότητα παρά το γεγονός ότι διανύουμε την περίοδο του ραμαντάν. Ωστόσο, περιμένουμε η αγορά να δεχτεί πίεση από τις πτωτικές τάσεις των υπολοίπων περιοχών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 24,5-26 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 25-26Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 27,5-28,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter