Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Αβεβαιότητα στον Ατλαντικό, συνέχεια κερδών στην Ασία

bulk cargo 653

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με μικρή άνοδο προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου. Ο Ατλαντικός βρίσκεται υπό γενική αβεβαιότητα λόγω του πολέμου, αφού Μεσόγειος και Ευρώπη είναι παγωμένες από πλευράς ζήτησης και η προσφερόμενη χωρητικότητα που βρίκεται εκεί προσπαθεί να μετακινηθεί στις υπόλοιπες περιοχές.

Στην Ασία οι διάφορες αγορές συνέχισαν να τρέχουν και να σημειώνουν υψηλότερα κλεισίματα. Τα capes μειώθηκαν 3,3%, τα Kamsarmaxes αυξήθηκαν 4,8%, τα Supramaxes +7% και τα Handies +3,2%. σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI παρουσίασε άνοδο 72 μονάδων (+3,5%) και έκλεισε στις 2148 μονάδες την Παρασκευή 4 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά εμφάνισε μεγάλες διακυμάνσεις, όμως η βασική διαδρομή Αυστραλίας-Κίνας (C5) έκλεισε στο τέλος εβδομάδας πάνω από 10 δολάρια ανά τόνο. Αντιθέτως, τα κυκλικά ταξίδια στον Ειρηνικό έχασαν μέσα στη βδομάδα πάνω από 3.000 δολάρια ανά ημέρα. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 10.15 $/tn.
Στον Ατλαντικό, φαίνεται πως η δραστηριότητα δεν έχει επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ το αρνητικό κλίμα ενισχύει η απουσία της μαύρης θάλασσας. Όμως η αγορά εμφάνισε δύο πρόσωπα. Στο Βορρά, τα υπερατλαντικά και τα ταξίδια προς την Ασία εμφάνισαν μικρή πτώση, ενώ η Βραζιλία εμφάνισε άνοδο, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 23,64 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 35,5 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 14,43 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε με αρκετά κλεισίματα, νέα φορτία και έντονη δραστηριότητα. Η αγορά στο Βορρά συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς, ενώ η Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής χαμήλωσε στροφές. Το τέλος εβδομάδας βρήκε το βόρειο Ατλαντικό να υποχωρεί λίγο, ενώ στο Νότο βελτιώθηκαν οι ναύλοι. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 27-29Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και προς τη Μεσόγειο-Ευρώπη στα $ 38-40Κ/ημέρα (παράδοση ECSA) και από τον Αμερικάνικο κόλπο και τη Βόρεια Ακτή της Νοτίου Αμερικής προς την Ασία στα $ 33-35Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία επικράτησε ηρεμία στην αρχή της εβδομάδας με τα εμπλεκόμενα μέρη να εμφανίζονται διστακτικά να προχωρήσουν σε κάποιο κλείσιμο. Έτσι συνέχισε η εβδομάδα, με περιορισμένη δραστηριότητα, αν και το κλίμα ήταν θετικό. Τις τελευταίες μέρες η αγορά ενισχύθηκε με φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία και σιτηρά από το βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 27-29Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά ξεπέρασε τα 40 Κ για ταξίδια προς το Βορρά. Οι ναυλωτές προσέλκυσαν πλοία και από την Ανατολική Ινδία προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 40-41Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε την ανοδική της πορεία με πολλά φορτία κάρβουνου και χάλυβα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 33-34Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 35-36Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 34-35Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε αυξημένη δραστηριότητα για ακόμα μία εβδομάδα, σημειώνοντας νέα άνοδο στα ταξίδια προς Ανατολή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 38,5-39,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 33-34.5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 28.5-29.5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος υποχώρησε, με τους ναύλους να αυξάνονται μόνο προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Επιπλέον συγκεντρώνεται ένας αριθμός πλοίων στην περιοχή που θα πιέσει την αγορά τις επόμενες μέρες. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 31-32Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά παρουσίασε πτωτική τάση και μόνο τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο έδιναν κάποιο μπόνους, καθώς οι πλοιοκτήτες ήταν επιφυλακτικοί για να κινηθούν προς αυτή την περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 30-31.5Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης παρατηρήθηκε μειωμένος αριθμός φορτίων ενώ τα περισσότερα πλοία προσπαθούν να βρουν κάποια δουλειά προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού ακόμα και σε χαμηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 14-15Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 26-27Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά βιώνει έναν εφιάλτη στη σκιά του πολέμου. Υπάρχουν πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο που ψάχνουν να βρουν κάποιο φορτίο ακόμα και προς την Ασία με λιγότερα χρήματα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12.5-13.5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά βρέθηκε υπό πίεση, λόγω των περιορισμών που αποφασίστηκαν για τη Ρωσία. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 13-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος χειροτερεύει βδομάδα με τη βδομάδα. Οι περισσότεροι traders σιτηρών κοιτούν φορτία εκτός μαύρης Θάλασσας, ενώ οι πλοιοκτήτες αποφεύγουν τη μαύρη θάλασσα και προσπαθούν να βρουν φορτία ώστε να απομακρυνθούν από τη Μεσόγειο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 11-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 18-19 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά δείχνει θετικά σημάδια, καθώς τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού προσφέρουν ένα μπόνους. Όμως αναμένεται η προσφορά με αυξηθεί, με πλοία που θα μετακινηθούν από τη Μεσόγειο και την Ευρώπη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 18-19Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 27,5-28,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA εμφάνισε μικτές τάσεις. Από τη μία πλευρά τα ταξίδια προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο που παρέμειναν σταθερά, και από την άλλη τα ταξίδια προς την Ασία που υποχώρησαν. Θετικό σημείο είναι ότι υπάρχει σχετική ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 25-26 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28-29Κ/ημέρα.
Στην Ασία, όλες οι διαδρομές συνέχισαν να κερδίζουν έδαφος μέρα με τη μέρα. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι μεγαλύτεροι ναύλοι σημειώνονται στα ταξίδια προς τον Ατλαντικό, αφού οι πλοιοκτήτες προτιμούν να παραμείνουν στην περιοχή. Αυστραλία, Ινδονησία, Ινδία και αραβικός κόλπος προσφέρουν πλειάδα επιλογών στους λίγους πλοιοκτήτες (σε σχέση με την υφιστάμενη ζήτηση), οι οποίοι δράττουν της ευκαιρίας να πετύχουν καλύτερες συμφωνίες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 38-39 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 39,5-40,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 31,5-32,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter