Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Άνοδος της αγοράς ξηρού φορτίου, ερωτηματικό για τις επόμενες μέρες

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με άνοδο προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου. Η άνοδος αυτή οφείλεται στο δυνατό ξεκίνημα της εβδομάδας, ενώ το 2ο μισό της προχώρησε στη σκιά του πολέμου και στη νευρικότητα που προκάλεσε το ξέσπασμά του. Όλα τα μεγέθη παρουσίασαν εβδομαδιαία άνοδο, με τα capes να αυξάνουν μόλις 1%, τα Kamsarmaxes +12%, τα Supramaxes +4% και τα Handies +9%. σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI παρουσίασε άνοδο 112 μονάδων (+5,7%) και έκλεισε στις 2076 μονάδες την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου. Όμως, οι επόμενες εβδομάδες θα είναι διαφορετικές αφού ο πόλεμος δείχνει ότι θα συνεχιστεί και μαζί με τις κυρώσεις που θα πάρουν οι Δυτικοί, θα διαμορφώσουν ένα νέο περιβάλλον στο εμπόριο.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά υποχώρησε με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται στα Υπερειρηνικά ταξίδια. Η αυξημένη προσφορά χωρητικότητας και το κόστος των καυσίμων έχουν περιορίσει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους των ταξιδιών. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 8.8 $/tn.
Στο βόρειο Ατλαντικό η αγορά είχε ένα καλό ξεκίνημα, με τους ναύλους να ανεβαίνουν. Ωστόσο τα γεγονότα στη Μαύρη θάλασσα οδήγησαν σε πτώση τα νούμερα. Νοτιότερα παρατηρήθηκε η ίδια εικόνα με μικρή υποχώρηση του C3. Δεδομένου ότι η Μαύρη θάλασσα αποτελεί βασική περιοχή φόρτωσης, ο πόλεμος αναμένεται να διαταράξει τις εμπορικές ισορροπίες σε αυτό το μέγεθος, αφού πλέον οι πλοιοκτήτες θα επικεντρωθούν σε άλλες περιοχές. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 21,7 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 37,79 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 16,33 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στο βόρειο Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε με αρκετά κλεισίματα σε υψηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα, απορροφώντας αρκετά πλοία από την αγορά. Η Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής, επίσης ξεκίνησε δυναμικά με τους πλοιοκτήτες να επιδιώκουν υψηλότερα νούμερα. Η συνέχεια της εβδομάδας επισκιάστηκε από το Ρώσο-ουκρανικό πόλεμο, με τις περισσότερες υπό-αγορές να βρίσκονται υπό πίεση, ενώ και οι μελλοντικές προβλέψεις είναι δυσοίωνες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 27-28Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 20-22Κ/ημέρα (παράδοση Ευρώπη) και από τη Βόρεια Ακτή της Νοτίου Αμερικής προς την Ασία στα $ 32,5-34.5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία τις πρώτες μέρες της εβδομάδας είδαμε ικανοποιητική ροή φορτίων, η οποία διατηρήθηκε και στη συνέχεια. Όμως, στο τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε υποχώρηση του θετικού κλίματος με αρκετές συζητήσεις να μην οδηγούνται σε κλεισίματα τελικά. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 23-26Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά διατήρησε την ανοδική της πορεία με αυξημένη ζήτηση και νέα φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 34-35Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε να τρέχει, με τους ναυλωτές να ψάχνουν να βρουν πλοία. Ενδεικτικό στοιχείο της διάθεσης παραμονής των πλοιοκτητών στην περιοχή είναι το γεγονός ότι τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό πλήρωναν σχεδόν όσο και τα τοπικά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 30-31Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 33-34Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 28-29Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία παρατηρήθηκε μεγάλη άνοδος, λόγω του περιορισμού του αριθμού διαθέσιμων πλοίων. Οι ναυλωτές πολλές φορές συζητούσαν ναυλώσεις περιόδου μικρής διάρκειας πάρα ενός ταξιδιού, προκειμένου να πετύχουν χαμηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 36,5-37,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 32-33.5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 26-27Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε χαμηλή κινητικότητα. Έτσι οι ναύλοι υποχώρησαν και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία η ζήτηση θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα και τις επόμενες μέρες. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 21-22Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 31-32Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα υποτονικά, αλλά ανέβασε ρυθμούς στη συνέχεια πετυχαίνοντας και υψηλότερα κλεισίματα. Η προσφορά χωρητικότητας δείχνει να μειώνεται στο επόμενο διάστημα, οπότε περιμένουμε η αγορά να κρατήσει την ίδια τάση. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 32-33Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης εμφάνισε άνοδο σε όλες τις διαδρομές εκτός από τα ταξίδια προς την Ασία, καθώς η δυνατή αγορά στην άπω Ανατολή αποτελεί κίνητρο από μόνη της για μετακίνηση στην περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά έχει παγώσει, υπό τη σκιά των γεγονότων. Οι ναύλοι υποχωρούν και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει στη συνέχεια. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 32-33Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 19-20.5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε ανοδικές τάσεις στην αρχή της εβδομάδας, όμως το ξέσπασμα του πολέμου προκάλεσε αναστάτωση και στη ναυλαγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 15-16Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος κινήθηκε πτωτικά υπό τη σκιά του πολέμου. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες απέφυγαν να πάνε στη Μαύρη θάλασσα και τα πλοία κινούνται προς τη Μεσόγειο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 16-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15-16,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 21-22 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο παρατηρήθηκαν μεικτές τάσεις, καθώς τα επίπεδα των ναύλων κυμάνθηκαν αναλόγως της περιοχής παράδοσης του πλοίου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA φαίνεται ότι επηρεάστηκε από το ξέσπασμα του πολέμου και οι περισσότερες διαδρομές υποχώρησαν, ειδικά για τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 25-26 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 32-33Κ/ημέρα.
Στην Ασία, όλες οι διαδρομές έδειξαν να μην επηρεάζονται από τα γεγονότα στην Ουκρανία και συνέχισαν να τρέχουν. Η προσφορά πλοίων παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα ενώ η ροή φορτίων ήταν ικανοποιητική σε όλες τις διαδρομές. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 37-38 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 31,5-32,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter