Η αγορά ξηρού φορτίου με το δεξί στη χρονιά του τίγρη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 08 Φεβρουαρίου 2022 06:06
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.
Η αγορά ξηρού φορτίου παρουσίασε άνοδο μετά από ένα μήνα συνεχούς πτώσης. Η άνοδος αυτή ωφείλεται στην μεγάλη άνοδο του δείκτη των Capes που έφτασε στο +15.5%. Αντιθέτως, τα μικρότερα μεγέθη παρουσίασαν μικρές έως οριακές απώλειες (BPI -2,4%, BSI -0,2%, BHSI -2,1%). Έτσι, ο BDI παρουσίασε οριακή άνοδο 51 μονάδων (+3,7%) και έκλεισε στις 1432 μονάδες την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά όπως είναι φυσικό, το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας κύλησε ήρεμα, λόγω των εορτών και μόνο προς το τέλος ανέβασε στροφές η αγορά. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 7.16 $/tn.
Στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε περισσότερη κινητικότητα. μπορεί να είδαμε άνοδο των ναύλων σε όλες τις διαδρομές, ωστόσο οι υψηλές τιμές των καυσίμων δεν αφήνουν πολλά περιθώρια κέρδους στους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 29,26 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 29,2 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 12,86 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η χαμηλή ζήτηση συγκρατήσε τους ναύλους σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα η λίστα των πλοίων μεγαλώνει και εμπλουτίζεται με πλοία που μετακινούνται από την Ασία και τη βόρεια Ευρώπη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 34-35Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα (παράδοση Ευρώπη) και προς τη Μεσόγειο στα $ 18-19Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία συνεχίστηκε η πτωτική πορεία, όμως η Ινδονησία με τα φορτία κάρβουνου συγκράτησαν την πτώση. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 19-20Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία υπήρξε αρκετή δραστηριότητα παρά τις διακοπές στο βορρά. Οδηγός της αγοράς είναι τα φορτία κάρβουνου. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 16-17Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή περιμένουμε περισσότερη κίνησή, καθώς επιστρέφουν ναυλωτές και πλοιοκτήτες στα γραφεία τους μετά την κινέζικη Πρωτοχρονιά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 15-16Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 16-17Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η προσφερόμενη χωρητικότητα διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα κρατώντας τη δυναμική της αγοράς και βελτιώνοντας τους ναύλους στις περισσότερες διαδρομές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έπεσαν στα $ 22-23Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 18.5-19.5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε να βρίσκεται υπό πίεση λόγω του αυξημένου αριθμού άμεσα διαθέσιμων πλοίων, ενώ ο όγκος των φορτίων ήταν μειωμένος. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28-29Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά παρουσίασε βελτιώσεις, ιδίως προς το τέλος της εβδομάδας. Η επιστροφή στην ενεργό δράση της Κίνας αναμένεται να επηρεάσει θετικά την αγορά και την επόμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα υποχώρησαν στα $ 29-30Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 23-24Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε στα ίδια επίπεδα χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές της ζήτησης. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 13-14Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 14-15Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 25,5-26.5Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά παρουσίασε καλύτερη εικόνα σε όλες τις διαδρομές, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ταξίδια προς την Ασία. Η προσφορά χωρητικότητας άρχισε να υποχωρεί. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 27-28,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 15-16Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη είδαμε περισσότερη δραστηριότητα, με αρκετά φορτία προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 12-13Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος δείχνει σημάδια σταθεροποίησης, καθώς εμφανίστηκαν αρκετά φορτία στην περιοχή. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 22-23 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε να χάνει έδαφος. Υπάρχουν ακόμα αρκετά πλοία στην περιοχή και η ζήτηση είναι υποτονική. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 21-22Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA παρουσίασε βελτιώσεις, με την προσφερόμενη χωρητικότητα να περιορίζεται, ενώ η ζήτηση παρέμεινε σταθερή. Έτσι κατά τη διάρκεια της εβδομάδας είδαμε τους σχετικούς υποδείκτες να εμφανίζουν θετικό πρόσημο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 25-26 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 32,5-33,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, τόσο σε Ινδία-Αραβικό κόλπο, όσο σε Κίνα-Νοτιοανατολική Ασία η αγορά ξεκίνησε υποτονικά, λόγω της κινέζικης Πρωτοχρονιάς. Στο τέλος εβδομάδας παρατηρήθηκε περισσότερη κινητικότητα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 19-20Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 18-19.5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 19,5-20,5Κ /ημέρα.
''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''