Νέες απώλειες για τον BDI
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2022 06:16
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.
Η αγορά ξηρού φορτίου δεν επέστρεψε ακόμα σε κανονικούς ρυθμούς, συνεχίζοντας να παρουσιάζει πτωτικές τάσεις και αυτή τη εβδομάδα, σε όλα τα μεγέθη. Οι δείκτες στα μεγαλύτερα μεγέθη παρουσίασαν τις μεγαλύτερες μειώσεις (BCI -38,5% και BPI -19,7%) και ακολούθησαν τα μικρότερα μεγέθη (BSI -8,5% και τα BHSI -8,3%). Έτσι, ο BDI συνέχισε με απώλειες άνω του 20% (-23%) και έκλεισε στις 1764 μονάδες την Παρασκευή 14 Ιανουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά εμφάνισε τα μεγαλύτερα ποσοστά εβδομαδιαίας πτώσης, με το πιο αξιοσημείωτο τα ταξίδια επιστροφής όπου είχαν αρνητικό πρόσημο (C16 -5275$/ημέρα). Η ροή των φορτίων από τη Δυτική Αυστραλία ήταν σταθερή, όμως λόγω της αυξημένης χωρητικότητας η εβδομαδιαία πτώση πλησίασε το 30%. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 7,014 $/tn.
Στον Ατλαντικό παρατηρήθηκαν πτωτικές τάσεις ωστόσο η εικόνα ήταν καλύτερη από την Ασία. Η δραστηριότητα στη Βραζιλία ήταν μειωμένη, καθώς οι εκτεταμένες βροχοπτώσεις δημιούργησαν προβλήματα στις φορτώσεις μεταλλευμάτων. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,18 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 35,78 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 19,3Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό, στο βορρά παρατηρήθηκε έντονη έλλειψη φορτίων μεταλλευμάτων, η οποία συνοδεύτηκε από συγκέντρωση χωρητικότητας. Νοτιότερα, στην Ανατολική Ακτή της λατινικής Αμερικής οι ναυλωτές έβρισκαν φθηνά πλοία, ενώ ο ανταγωνισμός των πλοιοκτητών εντείνεται από τις παλαιότερες μονάδες που μετακινούνται από την Ασία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 20Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τη Βορ Ακτή Νοτ Αμερικής (NCSA) προς τον ίδιο προορισμό στα $ 34-36Κ/ημέρα (παράδοση Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στη Β. Ευρώπη στα $ 22-24Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η αγορά ακόμα δεν έχει βρει ρυθμούς από την απουσία της Ινδονησίας, παρά το γεγονός ότι η Αυστραλία έδειξε κάποια κινητικότητα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 19,5-22,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά συνέχισε να χάνει έδαφος στη σκιά των περιορισμών των εξαγωγών της Ινδονησίας. Η Αυστραλία είχε κάποια φορτία, τα οποία όμως δεν ήταν αρκετά για να ενισχύσουν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 19-20,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά εμφάνισε μειωμένο όγκο φορτίων, όμως η πτώση ήταν μικρότερη από την αντίστοιχη του νότου. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 17-18Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 18-19Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά δέχτηκε πιέσεις ωστόσο τα φορτία κάρβουνου στήριξαν την αγορά, καθώς κάλυψαν το κενό της Ινδονησίας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έπεσαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 20-22Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος είχε ένα δυνατό ξεκίνημα με περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης. Η συνέχεια της εβδομάδας δεν ήταν ίδια αφού η συνολική εικόνα του ατλαντικού επηρέασε και αυτή την αγορά. Όμως η αγορά διατήρησε το θετικό πρόσημο. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια βελτιώθηκαν στα $ 30-31Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 40-41Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά συνέχισε την καθοδική πορεία των προηγούμενων ημερών, με τη μεγαλύτερη πτώση να σημειώνεται στα ταξίδια προς την Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα υποχώρησαν στα $ 35-36Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 29-30,5Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης συνέχισε στους ρυθμούς που έχουν επιβάλει οι ναυλωτές, οι οποίοι πιέζουν συνεχώς τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 18,5-20Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5-19Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 28,5-30Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά υποχώρησε περαιτέρω, με τους ναύλους στις περισσότερες διαδρομές προς τον Ατλαντικό, να κυμαίνονται στα επίπεδα των 20Κ ή και χαμηλότερα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 28,5-30Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 18-19Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε παρουσίασε νέα χαμηλότερα επίπεδα ναύλων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 15-16Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρέμεινε υπό πίεση, ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία ότι στο τέλος του μήνα η ζήτηση θα βελτιωθεί. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 26-27 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά υποχώρησε περαιτέρω. Έτσι οι αντίστοιχοι δείκτες για τα υπερατλαντικά ταξίδια παρουσιάζουν απώλειες πάνω από 6%. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 22-23Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 30,5-31,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA παρουσίασε αρκετή κινητικότητα, ωστόσο οι τάσεις παρέμειναν πτωτικές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 31-32 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 36,5-38Κ/ημέρα.
Στην Ασία, στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία παρατηρήθηκε έντονη διακύμανση, με τους πλοιοκτήτες των άμεσα διαθέσιμων πλοίων να υποχωρούν στις ιδέες τους, ενώ τα πλοία που ανοίγουν το επόμενο διάστημα πετυχαίνουν καλύτερα νούμερα. Στην Άπω Ανατολή παρατηρήθηκαν διαφορές από διαδρομή σε διαδρομή. Συγκεκριμένα οι διαδρομές στην Ασία υποχώρησαν ενώ διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα οι διαδρομές προς τον Ατλαντικό. Επίσης σταθερό έμεινε το ενδιαφέρον για ναυλωσεις σύντομης περιόδου. Στη νοτιοανατολική Ασία συνεχίζεται η υποχώρηση ελπίζοντας ότι θα σταθεροποιηθεί η κατάσταση στην Ινδονησία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 19-20Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 18-19Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 21-22,5Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''