Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε mood διακοπών οι ναυλωτές

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Η αγορά ξηρού φορτίου παρουσίασε έντονες πτωτικές τάσεις αυτή τη εβδομάδα, με όλα τα μεγέθη να κινούνται καθοδικά και αναμένεται να συνεχιστεί αυτή η εικόνα κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Τα μεγαλύτερα μεγέθη, Panamaxes και Capes, εμφάνισαν τη μεγαλύτερη διακύμανση και ακολούθησαν Supramaxes και Handies με μικρότερες μεταβολές. Έτσι, ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία πτώση της τάξης των 893 μονάδων (-27,3%) και έκλεισε στις 2379 μονάδες την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε τις μεγαλύτερες απώλειες, με τον κεντρικό δείκτη c5 να πέφτει κατά 10 $/τόνο και να εμφανίζει εβδομαδιαία απώλεια πάνω από 30%, η πτώση όλων των δεικτών της Ασίας ξεπερνά το 45% κατά μ.ο. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 9,02 $/tn.
Στον Ατλαντικό, η αγορά παρουσίασε πτώση στα ναύλα τόσο για τις υπερατλαντικές διαδρομές όσο και για τα ταξίδια προς την Ασία. Ήταν σαφές ότι οι ναυλωτές ήλεγχαν την αγορά, αφού τα φορτία ήταν λιγοστά και τα πλοία συνεχώς αυξάνονται. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές καλαμποκιού από τη Βραζιλία έχουν υποχωρήσει κατά το ήμισυ σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020.Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 22,07 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 46,14 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 29,9Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό, παρατηρήθηκε μία βιασύνη από τους πλοιοκτήτες, που αναμένουν να έχουν κάποιο διαθέσιμο πλοίο κατά τη διάρκεια των εορτών, να κλείσουν κάποιο φορτίο ακόμα και σε χαμηλότερα νούμερα από το προηγούμενο διάστημα. Η Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής εμφάνισε κάποια ικανοποιητικά κλεισίματα, αλλά αυτά δεν ήταν αρκετά ώστε να αντιστρέψουν το κλίμα της αγοράς. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 25-27Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς τον ίδιο προορισμό στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και τα κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια από τη Β. Ευρώπη στα $ 23-24Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία τα περισσότερα σύντομα ταξίδια με φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία καλύφθηκαν από τα οικονομικότερα LME πλοία, με τους ναυλωτές να επιδιώκουν χαμηλότερους ναύλους. Αντιθέτως τα μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια από το βόρειο Ειρηνικό και την Αυστραλία καλύφθηκαν από τα μεγαλύτερα Kamsarmaxes. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 19-23Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά είχε μεγαλύτερη ροή φορτίων, όμως τα πλοία της περιοχής είχαν να ανταγωνιστούν και τα πλοία που μετακινήθηκαν από τον βορρά με αποτέλεσμα η αγορά να δεχθεί πιέσεις. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 26,5-28Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά υποχώρησε, καθώς πολλοί ναυλωτές επέλεξαν να κινηθούν μετά την περίοδο των εορτών. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 15-16Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε αρκετή κινητικότητα, λίγο πριν τις γιορτές. Επίσης αρκετά από τα "ανοιχτά" πλοία της περιοχής έκλεισαν. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 33-34,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 26-27Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 18-19Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε πτωτικά, με τη ζήτηση να κινείται σε χαμηλά επίπεδα και την προσφορά χωρητικότητας να αυξάνεται. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 37-38Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 48-49Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, αφού η δραστηριότητα ήταν ισχνή. Θετικό σημείο αποτελεί το γεγονός ότι ο αριθμός των πλοίων παραμένει περιορισμένος. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα υποχώρησαν στα $ 45-46,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 40-41,5Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης δέχθηκε πίεση από τη φθίνουσα ζήτηση, η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να καλύψει την προσφορά πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 32,5-33,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 33,5-35Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 43-44,5Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά ξεκίνησε θετικά, με τους πλοιοκτήτες να επιμένουν στις θέσεις τους, όμως η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη καθώς η δραστηριότητα από πλευράς ναυλωτών ήταν υποτονική. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 40,5-41,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28,5-30Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 29-30Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε έλλειψη από νέα φορτία. Έτσι οι ναυλωτές με τις υπάρχουσες δουλειές πίεσαν τα νούμερα προς τα κάτω. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 31,5-32,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε να υποχωρεί, καθώς επικράτησε ηρεμία και οι ευκαιρίες απασχόλησης ήταν περιορισμένες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 29-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28,5-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 38-39 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου συνέχισε πτωτικά με περιορισμένη ροή φορτίων. Μόνο τα υπερατλαντικά και προς το Νότο ταξίδια εμφάνισαν σταθερότητα. Αναμένεται περισσότερη κινητικότητα από το νέο έτος. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 35-36,5Κ /ημέρα.
Στην αγορά της ECSA επικράτησε ηρεμία, καθώς φαίνεται ότι οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι έχουν μπει σε mood διακοπών. Ωστόσο έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετές δουλειές για τον Ιανουάριο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 39-40 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 44,5-45,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η Άπω Ανατολή και η νοτιοανατολική Ασία παρουσίασαν παρουσίασαν πτωτικές τάσεις, οι οποίες αναμένεται να ενταθούν όσο πλησιάζουμε στην περίοδο των διακοπών. Αντιθέτως, στον περσικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε περισσότερη κινητικότητα και αύξηση των ναύλων, κυρίως λόγω του μειωμένου αριθμού πλοίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 20-21Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 21-22Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 25-26,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter