Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα Capes ανέβασαν το γενικό δείκτη

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Η αγορά ξηρού φορτίου παρουσίασε μικρή άνοδο την περασμένη εβδομάδα. Τα περισσότερα μεγέθη και διαδρομές υποχώρησαν, όμως η άνοδος των Capes τράβηξε τον BDI σε λίγο ψηλότερα επίπεδα. Επίσης, τα Handies στον Ατλαντικό εμφάνισαν μικρά σημάδια σταθεροποίησης ελπίζοντας σε σύντομη ανάκαμψη. Έτσι, ο BDI κατέγραψε μικρή εβδομαδιαία άνοδο της τάξης των 92 μονάδων και έκλεισε στις 2807 μονάδες την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ξεκίνησε δυναμικά, καθώς οι κακές καιρικές συνθήκες στην Κίνα συγκράτησαν τη χωρητικότητα σε χαμηλά επίπεδα, ενώ η Δυτική Αυστραλία έδειξε ιδιαίτερη κινητικότητα. Όμως το τέλος της εβδομάδας δεν ήταν ανάλογο καθώς οι ρυθμοί μειώθηκαν και οι ναύλοι υποχώρησαν ελαφρώς. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 12,92 $/tn.
Στον Ατλαντικό, με τα κινούμενα πλοία προς τη Βραζιλία να είναι λίγα και σταθερή ροή φορτίων στο πρώτο μισό της εβδομάδας, οι ναύλοι συνέχισαν να ανεβαίνουν. Όμως παρατηρήθηκαν διορθώσεις σε διάφορες διαδρομές προς το τέλος εβδομάδας, αφού η έλλειψη δραστηριότητας και φορτίων βοήθησαν τους ναυλωτές. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα υπερατλαντικά ταξίδια που συνέχισαν να δίνουν κάποιο μπόνους. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 26.53 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 49,5 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 37Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η Λατινική Αμερική κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Συγκεκριμένα, τα κλεισίματα στην αρχή της εβδομάδας σημειώθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις επόμενες μέρες, που οι ναυλωτές παρέμειναν στις θέσεις τους πιέζοντας την αγορά σε χαμηλότερα νούμερα. Στο βόρειο Ατλαντικό ξεχώρισε η βαλτική, όπου τα σύντομα κυκλικά ταξίδια κινήθηκαν γύρω στα 30Κ. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 29-31Κ/ημέρα + 1100-1200 GBB , από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή στα $ 28-30Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και τα ταξίδια από τη Μαύρη Θάλασσα στη Β. Ευρώπη-Βαλτική στα $ 29-30Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά υποχώρησε περαιτέρω. Μπορεί να υπήρξε αύξηση της δραστηριότητας από την Ιαπωνία κατά τα μέσα της εβδομάδας και ροή φορτίων από το βόρειο Ειρηνικό, αλλά δεν ήταν αρκετά για να ανακόψουν την πτωτική πορεία της αγοράς. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 18-22Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά κινήθηκε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, παρά το γεγονός ότι αρκετά πλοία από την Ανατολική Ινδία μετακινήθηκαν προς την περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 19,5-20,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή έδειξε να σταθεροποιείται, με αρκετά φορτία άνθρακα και χάλυβα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε πτωτικές τάσεις. Οι ναυλωτές τήρησαν στάση αναμονής προσπαθώντας να πιέσουν κι άλλο την αγορά και αυξάνοντας τα διαθέσιμα πλοία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή υποχώρησαν στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 20-21Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 16-17Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος εμφάνισε νέα πτώση των ναύλων, ωστόσο τα ταξίδια προς την Ασία πλήρωναν πάνω από 40Κ και τα υπόλοιπα ήταν πάνω από τα 30Κ. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα $ 31-32Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 42-43,5Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA παρατηρήθηκε έντονη κινητικότητα με αρκετά κλεισίματα, τα οποία όμως πραγματοποιήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από το προηγούμενο διάστημα. Ωστόσο, η μείωση της προσφοράς και η ενδεχόμενη αύξηση της ροής των φορτίων αναμένεται να βελτιώσει την εικόνα της αγοράς το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα μειώθηκαν στα $ 47-50Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 37,5-38,5Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης διατήρησε τη δυναμική της, με τις περισσότερες διαδρομές να παραμένουν σταθερές, με τα σκραπ φορτία να απορροφούν μεγάλο μέρος των πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 38-39Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 38-39,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 48-49Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά υποχώρησε με τη ζήτηση να είναι περιορισμένη. Επίσης, η προσφορά πλοίων αναμένεται να ενισχυθεί με πλοία που θα μετακινηθούν από την Ερυθρά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 38-39Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 29,5-31Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 29-30Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία fertilizer, ανεβάζοντας τους ναύλους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία ανέβηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 34,5-35,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος είχε ένα αργό ξεκίνημα και στους ίδιους ρυθμούς συνέχισε για το υπόλοιπο της εβδομάδας, χωρίς ιδιαίτερη δράση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 29-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 38-39,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου ήταν υπό πίεση. Οι πλοιοκτήτες δυσκολεύονταν να βρουν κάποια δουλειά για τα πλοία τους και αρκετά από αυτά έψαχναν απασχόληση νοτιότερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 38,5-39,5Κ /ημέρα.
H αγορά της ECSA ήταν η πρωταγωνίστρια του συγκεκριμένου τομέα. Ο συνδυασμός μειωμένης προσφερόμενης χωρητικότητας και αυξανόμενης ζήτησης για το Νοέμβριο ενίσχυσε τα νούμερα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 39-40Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 47-48,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία Η αγορά στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία παρέμεινε πτωτική. Μπορεί ο αριθμός των πλοίων να διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, αλλά η ζήτηση δεν επαρκούσε για να τα απορροφήσει. Ανατολικότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε να χάνει έδαφος, με μόνη στήριξη να έρχεται από τα ταξίδια της επιστροφής και τα κυκλικά ταξίδια στο βόρειο Ειρηνικό. Η νοτιοανατολική Ασία διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με μικρή αύξηση των φορτίων κάρβουνου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 21-22,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 29,5-31Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter