Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τρέχουν τα Capes

cape 43433

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε την ανοδική πορεία των προηγούμενων εβδομάδων, με μεγάλες βελτιώσεις στα CAPES. Στα υπόλοιπα μεγέθη, τα Panamaxes υποχώρησαν, εξαιτίας της υποτονικής ζήτησης, και τα μικρότερα μεγέθη, Supramaxes και Handies, εμφάνισαν μικτές τάσεις. Στα αξιοσημείωτα της εβδομάδας είναι το ράλι των Capes, που άρχισαν να θυμίζουν 2007-2008 και η επιστροφή του Αμερικάνικου Κόλπου στην ενεργό δράση. Έτσι, ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία άνοδο της τάξης των 558 μονάδων και έκλεισε στις 5202 μονάδες την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ήταν ιδιαίτερα δραστήρια. Η Δυτική Αυστραλία ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά και συνέχισε σε αυτούς τους ρυθμούς μέχρι το τέλος, με πολλά φορτία κάρβουνο και σιδηρομεταλλεύματος. Επιπλέον στήριξη ήρθε και από την Ανατολική Ασία. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 21,195 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό η Βραζιλία διατήρησε την ανοδική πορεία των προηγούμενων εβδομάδων. Η ροή των φορτίων ήταν σταθερή οδηγώντας τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα. Και στο βορρά η εικόνα ήταν παρόμοια με τα υπερατλαντικά και προς την Ασία ταξίδια να σημειώνουν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη. Έτσι, οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 45,275 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 105.650Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 84,750Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη Βραζιλία η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, με τους ναυλωτές στην Ασία να περιμένουν, ώστε μετά τις διακοπές να κινηθούν σε πιο ευνοϊκές συνθήκες για αυτούς. Και ο Βόρειος Ατλαντικός υποχώρησε. Η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας χειροτέρεψε τον ανταγωνισμό και μείωσε τους ναύλους, παρά την ικανοποιητική ζήτηση από τη μαύρη θάλασσα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 36,5-39Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 31,5-33,5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά εμφάνισε άνοδο, με τα ταξίδια στο βόρειο Ειρηνικό να κεντρίζουν το ενδιαφέρον και να προσφέρουν επιλογές στους πλοιοκτήτες. Επίσης, διατηρήθηκε η ροή φορτίων κάρβουνου από την Αυστραλία προς την Ινδία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 35,5-37,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε ανοδική τάση, με την Ινδονησία να εμπλουτίζει την αγορά με περισσότερα φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 39-40,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή ήταν ήρεμη. Φαίνεται πως οι ναυλωτές έχουν μπει σε διάθεση διακοπών ήδη. Η δραστηριότητα από την Κίνα είναι σαφώς μειωμένη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 32-33,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασαν μειωμένη δραστηριότητα καθώς απουσίαζαν από την αφορά οι ευκαιρίες απασχόλησης προς την ανατολή. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες στράφηκαν προς τη νότια Αφρική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή υποχώρησαν στα $ 46,5-48,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 41-42Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε βελτιωμένα νούμερα. Ο αριθμός των πλοίων αυξήθηκε, αλλά βελτιώθηκε και η ζήτηση από την αμερικανική Ανατολική Ακτή. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 37-38Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 48-49,5Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά ήταν ήρεμη, ωστόσο η αυξημένη ζήτηση για υπερατλαντικά ταξίδια και η μειωμένη προσφερόμενη χωρητικότητα βοήθησαν τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα + $ 1650-1750Κ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 43-44Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Στην αγορά της Ευρώπης μπορεί να υπήρξαν περισσότερα φορτία προς την Ανατολική Μεσόγειο και την Ασία, αλλά ο αυξανόμενος αριθμός πλοίων έριξε τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 38,5-39,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 39-40,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 54-55,5Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά υποχώρησε, λόγω της έλλειψης φορτίων. Μόνο τα φορτία προς τη Δυτική Αφρική παρουσίασαν κάποιο ενδιαφέρον. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 53,5-54,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 39-40,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 39-40Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε πτώση, αφού τα fertilizers δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν το κενό των σκραπ και σιτηρών φορτίων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 34-35,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 39-40,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, χάρη στα φορτία προς την Ευρώπη και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 37-38Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 38-39Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 41-42Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 47,5-48,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου εμφάνισε έντονη δραστηριότητα με πολλά νέα φορτία. Έτσι πολλά πλοία τα οποία θα κατευθύνονταν νοτιότερα παρέμειναν στην περιοχή βρίσκοντας κάποια απασχόληση. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 24-25Κ/ημέρα και στην Ασία ανέβηκαν στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA βρίσκεται υπό πίεση, καθώς η ζήτηση δεν είναι αρκετή για να απορροφήσει την αυξανόμενη χωρητικότητα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 39-40Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 49-50,5Κ/ημέρα.
Στη νοτιοανατολική Ασία και την Άπω Ανατολή δεν σημειώθηκαν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις. Ο βορράς ηταν ήρεμος (ενόψει της περιόδου διακοπών), αλλά κάποια φορτία από το νότο κράτησαν ζωηρό το ενδιαφέρον. Ο αραβικός κόλπος και η Ινδία υποχώρησαν αφού η ζήτηση για τα ταξίδια προς την Κίνα ήταν ιδιαιτέρως χαμηλή. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 33-34Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 39-40Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter