Με άνοδο συνέχισε ο BDI
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2021 10:25
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η αγορά ξηρού φορτίου παρουσίασε ανοδικές διορθώσεις, με βελτιώσεις στις περισσότερες διαδρομές. Η προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε σε υψηλότερα επίπεδα από την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου και συνέχισε σ’ αυτούς τους ρυθμούς. Επίσης, ο Ατλαντικός εμφάνισε καλύτερη εικόνα από την Ασία, αφού σε πολλά μεγέθη οι υπό-δείκτες του Ατλαντικού κατέγραψαν θετικές εβδομαδιαίες μεταβολές, ενώ οι αντίστοιχοι της Ασίας υποχώρησαν ή έμειναν σταθεροί. Έτσι, ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία άνοδο της τάξης των 411 μονάδων και έκλεισε στις 4275 μονάδες την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά είχε ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα και συνέχισε έτσι όλη η εβδομάδα. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι τα κυκλικά ταξίδια στον Ειρηνικό (C10_14) σημείωσαν το υψηλότερο ημερήσιο μίσθωμα για τα τελευταία 7,5 χρόνια. Ανάλογη ήταν και η πορεία του κυρίου δείκτη Δυτικής Αυστραλίας-Qingdao. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 16-16,8 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στη Βραζιλία η αγορά ξεκίνησε τη Δευτέρα με μία άνοδο στους ναύλους και διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, αν και κατά τη διάρκεια της εβδομάδας παρουσίασε μικρές αυξομειώσεις. Ωστόσο οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία σημείωσαν πτώση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Επίσης τα νέα από τη Δυτική Αφρική είναι ενθαρρυντικά αφού η Λιβερία αναμένεται να αυξήσει τη δραστηριότητα των ορυχείων της. Βορειότερα, παρατηρήθηκαν επίσης εβδομαδιαίες αυξήσεις στους ναύλους με υψηλότερες για τα υπερατλαντικά ταξίδια και χαμηλότερες για τα ταξίδια προς την Ασία. Έτσι, οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 35,2 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 78,75Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 64,4Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη Βραζιλία η αγορά παρουσίασε κάποια δραστηριότητα κυρίως για φορτώσεις του Οκτωβρίου, μάλιστα στην αρχή της εβδομάδας σημειώθηκαν κάποιες αγορές αγαθών από τους Κινέζους. Στο βόρειο Ατλαντικό η εικόνα είναι ακόμα καλύτερη με περισσότερη κινητικότητα και οι ναύλοι επέστρεψαν στα επίπεδα των τελευταίων ημερών του προηγούμενου μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα αναμένεται να αυξήσει τις εισαγωγές σιτηρών από τη βόρεια Ευρώπη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 32-33Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερ. Κόλπο προς Βορ. Ευρώπη στα $ 35Κ/ημέρα + 800Κ GΒΒ , και τα κυκλικά ταξίδια στην Ευρώπη στα $ 40-41Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά διατήρησε τη δυναμική της, χάρη στην καλή ροή φορτίων από την Ινδονησία και το βόρειο Ειρηνικό. Επίσης στήριξη στην αγορά ήρθε και από τον Ατλαντικό που απορρόφησε αρκετά από τα πλοία αλλά και από τις μελλοντικές προβλέψεις. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 35,5-37,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά επέστρεψε στα 40s με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής μειώθηκαν στα 38,5-39,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή σημείωσε άνοδο την προηγούμενη εβδομάδα, με πολλά νέα φορτία να ενισχύουν την αγορά και τα πλοία να μην μπορούν να καλύψουν όλες τις απαιτήσεις. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 35,5-36,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 33-34Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε συνεχή ροή φορτίων και λίγα "ανοιχτά" πλοία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι ναύλοι για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή, που έφτασαν τα 50Κ. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή διατηρήθηκαν στα $ 48,5-50,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 43-45Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 33-34,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε αυξημένη ζήτηση λόγω των σιτηρών. Επίσης, υπήρχαν αρκετά φορτία κάρβουνο από την αμερικανική Ανατολική Ακτή. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 33-34Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 42,5-43,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε την ίδια θετική πορεία, με πολλά φορτία προς τη Δυτική Μεσόγειο και την Ευρώπη. Επίσης η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν μειωμένη αφού πολλά πλοία της Δυτικής Αφρικής προτίμησα να μετακινηθούν νότια ή βόρεια παρά να περάσουν απέναντι. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 26-27Κ/ημέρα + $ 1600-1700Κ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) ανέβηκαν στα $ 41-42Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία σκραπ για τη Μεσόγειο και fertilizers για τη βόρεια και νότια Αμερική. Παράλληλα τα διαθέσιμα πλοία ήταν δυσεύρετα. Οπότε οι πλοιοκτήτες βρήκαν την ευκαιρία να πιέσουν τους ναύλους προς τα πάνω. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 38-39Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 52-53Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά προχώρησε ανοδικά. Μπορεί τα φορτία προς την Ασία να ήταν λιγότερα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά οι υπόλοιπες διαδρομές ήταν ενεργές απορροφώντας τα λίγα πλοία της περιοχής. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 57-58Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 43-44Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 42-43Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη βελτιώθηκε με πολλά νέα fertilizers και σκραπ φορτία. Έτσι οι ναύλοι πήραν την κατιούσα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 33-34Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 33,5-34,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ήταν ιδιαιτέρως δραστήρια. Η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη, ενώ παράλληλα πολλά φορτία προς τη βόρεια Ευρώπη βοήθησαν περαιτέρω την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 38-39Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 39-40Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 48-49 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία, αφού το ποτάμι του Μισισιπή επανήλθε σε πλήρη δραστηριότητα. Επίσης, η βόρεια Λατινική Αμερική απορρόφησε πολλά από τα πλοία της περιοχής. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 24-25Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 30-31Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA συνέχισε την ανοδική πορεία του προηγούμενου διαστήματος. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισαν τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 40-41Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 49-50Κ/ημέρα.
Η αγορά στην Ασία εμφάνισε πτωτικές τάσεις στις περισσότερες διαδρομές. Ινδία και αραβικός κόλπος υποχώρησαν καθώς η προσφορά πλοίων αυξήθηκε ενώ τα φορτία παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Η νοτιανατολική Ασία δεν παρουσίασε ιδιαίτερες μεταβολές παραμένοντας στα ίδια επίπεδα. Αντιθέτως οι ναύλοι στο βορρά παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις, ως προς την τάση τους, αναλόγως τη διαδρομή. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 33-34Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 39-40Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''