Οι καθυστερήσεις στην Κίνα βοήθησαν χωρητικότητα και ναυλαγορά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 24 Αυγούστου 2021 07:11
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η αγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε νέα άνοδο, ως προς την πορεία του BDI, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η γενική εικόνα ήταν θετική, αφού η πλειοψηφία των διαδρομών και μεγεθών κινήθηκαν στο πράσινο. Έτσι, ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία άνοδο της τάξης των 526 μονάδων και έκλεισε στις 4092 μονάδες την Παρασκευή 20 Αυγούστου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην αγορά της Ασίας παρατηρήθηκε μειωμένη δραστηριότητα μετά από την απόφαση της Κίνας να περιορίσει τις εξαγωγές χάλυβα και σιδήρου. Ωστόσο, οι ναύλοι κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αυξήθηκαν. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 14-15,8 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό, η Βραζιλία και ο Βόρειος Ατλαντικός ενισχύθηκαν, λόγω του μικρότερου αριθμού μετακινούμενων πλοίων προς τον Ατλαντικό. Επιπλέον, η ροή των φορτίων ήταν αυξημένη τόσο από τη Βραζιλία όσο και από τη Δυτική Αφρική προσφέροντας στήριξη στην αγορά. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 32-36,2 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 70-75Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 45-49Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η Λατινική Αμερική συνέχισε με ανοδικές τάσεις, καθώς η ζήτηση για μεταφορές σιτηρών παρέμεινε υψηλή. Ο Βόρειος Ατλαντικός διατήρησε τη δυναμική του, ενώ πολλοί ναυλωτές στον αμερικανικό κόλπο με φορτία προς την Ασία αναζήτησαν πλοία από την Άπω Ανατολή προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 33-35,3Κ/ημέρα (παράδοση στη Ν.Α. Ασία), από τον Αμερ. Κόλπο προς την Ασία στα $ 29-31Κ /ημέρα (παράδοση Ασία) και τα κυκλικά ταξίδια στην Ευρώπη προς στα $ 36-38,5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά συνέχισε θετικά, με τη ζήτηση στο βόρειο Ειρηνικό και στην περιοχή του CIS να είναι ικανοποιητική. Παράλληλα, μεγάλο μέρος της χωρητικότητας της περιοχής παραμένει δεσμευμένη στην Κίνα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 29,5-31Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά προχώρησε με νέα άνοδο στα νούμερα. Η σχέση ζήτησης και προσφοράς είναι υπέρ των πλοιοκτητών, αφού πολλά πλοία είναι εγκλωβισμένα στο βορρά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 42-43Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε ανοδικά, αφού οι μεγάλες καθυστερήσεις στα κινέζικα λιμάνια κράτησαν την προσφερόμενη χωρητικότητα σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 35,5-37Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 35-36Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 30-31,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά δεν παρουσίασε ιδιαίτερες μεταβολές, καθώς στην περιοχή επικράτησε ηρεμία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 45,5-47Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 39-41Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 32-33Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος διατήρησε τη δυναμική του, παρά το γεγονός ότι η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 46-47Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε ικανοποιητικό όγκο φορτίων σιτηρών κυρίως προς την Ασία, αυξάνοντας τους ναύλους στη συγκεκριμένη διαδρομή. Έτσι πολύ πλοιοκτήτες προτίμησαν τη μεγαλύτερη διάρκεια ταξιδιού από τα υπερατλαντικά ταξίδια που παρέμειναν στάσιμα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 27-28Κ/ημέρα + $ 1700-1800Κ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 42-43Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Ο αριθμός των κλεισιμάτων ήταν μειωμένος, αλλά τα λίγα διαθέσιμα πλοία κράτησαν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 34-35Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 34-35Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 54-55Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά σημείωσε νέα άνοδο των ναύλων. Δεδομένου ότι η δραστηριότητα και ο όγκος των κλεισιμάτων ήταν σταθεροί, μπορούμε να πούμε ότι η άνοδος προήλθε από τη γενικότερη καλή εικόνα του τελευταίου διαστήματος. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 57-59Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 41-42Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 40,5-41,5Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, καθώς η προσφορά χωρητικότητας παρέμεινε περιορισμένη. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 34-35Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 35-36Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε βελτιώσεις, με αρκετά υπερατλαντικά φορτία. Αντιθέτως τα ταξίδια προς την Ασία διατηρήθηκαν στα ίδια νούμερα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 37-38Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 47-48Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο παρουσίασε τη συνήθη δραστηριότητα, ωστόσο αυτό δεν αποτυπώνεται και στην εικόνα της ναυλαγοράς, όπου στις περισσότερες διαδρομές παρατηρήθηκε στασιμότητα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 28,5-29,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, αν και τα υπερατλαντικά φορτία ήταν μειωμένα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 38-39Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 44-45Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία παρατηρείται άνοδος για ακόμα μία εβδομάδα, με τα πλοία να λιγοστεύουν μέρα με τη μέρα. Στη νοτιοανατολική Ασία και την Άπω Ανατολή συνεχίστηκε η ίδια ανοδική πορεία των ναύλων με συνεχή ροή φορτίων. Έτσι οι πλοιοκτήτες μπορούσαν να βρουν εύκολα κάποια απασχόληση σε υψηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 33,5-35Κ /ημέρα και για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 37-38Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 35-36Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 38,5-40Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''