«Ανεβαίνει η θερμοκρασία» στην αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 10 Αυγούστου 2021 08:47
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε ανοδικά, ως προς την πορεία του BDI, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η γενική εικόνα στα περισσότερα μεγέθη και διαδρομές ήταν ενθαρρυντική, παρουσιάζοντας άνοδο από την προηγούμενη εβδομάδα και μόνο στα μικρότερα μεγέθη, σε κάποιες περιπτώσεις σημειώθηκαν πτωτικές τάσεις. Έτσι, ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία άνοδο της τάξης των 79 μονάδων και έκλεισε στις 3371 μονάδες την Παρασκευή 6 Αυγούστου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην αγορά της Ασίας υπήρξε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας, αλλά κατά τη διάρκεια της η εικόνα βελτιώθηκε. Όμως, οι μεταφορές από την Αυστραλία ήταν λιγότερες και το κλείσιμο της εβδομάδας ήταν αρνητικό. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 14,5-15 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό και συγκεκριμένα στη Βραζιλία υπήρξε βελτιωμένη δραστηριότητα, με περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος προς όλες τις κατευθύνσεις. Στο βορρά επικράτησε ησυχία, αφού πλοία και φορτία ήταν περιορισμένα, διατηρώντας όμως την ισορροπία στην αγορά. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 29,5-31,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 53-54Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 30,5-32Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η Λατινική Αμερική παρουσίασε θετική εικόνα με τη διαδρομή Βραζιλία-Κίνα να εμφανίζει αυξημένη ζήτηση και να κινείται ανοδικά. Στο βόρειο Ατλαντικό, έχουμε μπει για τα καλά στην περίοδο των σιτηρών και η μαύρη θάλασσα είναι ιδιαιτέρως ενεργή, με πολλές απαιτήσεις προς Ανατολάς και τους ναυλωτές να αναζητούν πλοία από την Ασία. Ο αμερικανικός κόλπος ξεκίνησε νωχελικά, ωστόσο ανέβασε στροφές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 32-33Κ/ημέρα (παράδοση στη Ν.Α. Ασία), από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία στα $ 28,5-29,5Κ /ημέρα (παράδοση Ασία) και τα ταξίδια από την Ευρώπη προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 54-55Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά παρουσίασε κινητικότητα, αφού πολλοί ναυλωτές έσπευσαν να καλύψουν τις απαιτήσεις τους πριν από την περίοδο των διακοπών. Έτσι, αυξήθηκε η ροή φορτίων και οι πλοιοκτήτες προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία, ανεβάζοντας τις ιδέες τους. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 31-33Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά τρέχει, καθώς υπάρχει αυξημένη ζήτηση από την Ινδονησία για φορτία κάρβουνου. Επίσης απορροφήθηκαν αρκετά πλοία από το βορρά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 37-38Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η ζήτηση ήταν μειωμένη, όμως ή επίσης φθίνουσα προσφερόμενη χωρητικότητα συγκράτησε την αγορά στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 28,5-29,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 27-28Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 26-27Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε βελτιώσεις στις περισσότερες διαδρομές, ενώ οι υπόλοιπες ήταν αμετάβλητες. Ιδιαίτερα δραστήρια ήταν η διαδρομή προς το Μπαγκλαντές με μεγάλο όγκο κλεισιμάτων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 45-46Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 38,5-40Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 31-32Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνεχίζει την ανοδική του πορεία και όπως δείχνει η αναμενόμενη ζήτηση, δεν φαίνεται να μεταβάλλεται το κλίμα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 43,5-45Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αύξηση της ζήτησης για υπερατλαντικά ταξίδια βελτίωσε τη συνολική εικόνα της αγοράς, αυξάνοντας και τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 25-26Κ/ημέρα + $ 1500-1600Κ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 41-42Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης εμφάνισε περισσότερα φορτία σιτηρών και λιπασμάτων τα οποία οδήγησαν σε άνοδο των αριθμών, όμως η έλλειψη φορτίων σκραπ διατήρησε τους ναύλους προς τη Μεσόγειο στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 32-33Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 32-33,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 52-53Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά παρουσίασε άνοδο καθώς η προσφορά πλοίων μειώνεται, ενώ η ζήτηση παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 56-57Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 38,5-40Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 38,5-39,5Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη ενισχύθηκε με αρκετά φορτία λιπασμάτων, τα οποία υπερκάλυψαν το κενό που άφησαν τα μειωμένα φορτία σκραπ και σιτηρών. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 31-32Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 29-30Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 29-30Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατήρησε τη δυναμική της εξαιτίας του αυξημένου ενδιαφέροντος για ταξίδια προς την Ασία, ενώ οι υπόλοιπες διαδρομές διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 36-37Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 35,5-37Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 43-44,5Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο παρουσίασε ύφεση ύστερα από ένα διάστημα ανόδου. Μόνο τα ταξίδια προς την Ασία κινήθηκαν θετικά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού υποχώρησαν στα $ 27-28Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 37-39Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA δέχτηκε πιέσεις, με τους ναύλους να υποχωρούν. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα ταξίδια προς τη Δυτική Ακτή που παρουσίασαν βελτιώσεις. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 37-38Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 44-45Κ/ημέρα.
Στην Ασία, ο αραβικός κόλπος και η δυτική Ινδία εμφάνισαν σταθερότητα, ωστόσο προβληματίζει για αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας. Η αγορά στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποστηρίχθηκε από αυξημένο όγκο φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία. Ομοίως και βορειότερα, όπου τα φορτία χάλυβα ενίσχυσαν τη ναυλαγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 29,5-31Κ /ημέρα και για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 29-30Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 29-30Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 35,5-37Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''