Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Βελτιώσεις στον Ατλαντικό

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε στο ίδιο μοτίβο. Τα Capes συνέχισαν να υποχωρούν, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη παρουσίασαν μικτές τάσεις. Συγκεκριμένα, τα Panamaxes είδαν βελτιώσεις στις περισσότερες διαδρομές, ενώ τα μικρότερα μεγέθη είχαν κέρδη στον Ατλαντικό και απώλειες στον Ειρηνικό. Έτσι, ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία πτώση 431 μονάδων και έκλεισε στις 2438 μονάδες την Παρασκευή 4 Ιουνίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην αγορά της Ασίας, η Αυστραλία παρουσίασε μειωμένες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Παράλληλα, ισχύοντες κανονισμοί της Κίνας περιόρισαν το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 9,5-10,5 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό και συγκεκριμένα στη Βραζιλία, η αγορά δέχθηκε πιέσεις και αυτή τη βδομάδα. Οι διακοπές στη Βραζιλία σε συνδυασμό με την αύξηση των μετακινούμενων πλοίων από την Ασία έδωσαν το πλεονέκτημα στους ναυλωτές, οι οποίοι κράτησαν στάση αναμονής, ρίχνοντας κι άλλο τα νούμερα. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 22,5-23,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 37-40Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 16,5-19Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η Λατινική Αμερική είχε στήριξη από πολλά φορτία σιτηρών. Έτσι, οι πλοιοκτήτες επεδίωξαν καλύτερες συμφωνίες. Ο Βόρειος Ατλαντικός στα μέσα της εβδομάδας εμφάνισε άνοδο με αρκετά ταξίδια από τη βόρεια Ευρώπη προς την Ασία. Επιπρόσθετα, Μαύρη Θάλασσα και Βόρεια Ακτή της λατινικής Αμερικής προχώρησαν ανοδικά. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 30-32Κ/ημέρα (παράδοση στη Ν.Α. Ασία), από τη βόρεια ακτή της Λατινικής Αμερικής προς την Ασία στα $ 36-38Κ /ημέρα και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά παραμένει σταθερή. Μπορεί να ήταν ενεργές οι υπό αγορές (Αυστραλία, Ινδονησία και NOPAC) με αρκετά φορτία, αλλά η αυξημένη χωρητικότητα δε βοήθησε ώστε να βελτιωθούν οι ναύλοι. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 25-28Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά συνέχισε πτωτικά. Παρατηρήθηκε ένα μούδιασμα στο μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας, όμως στο τέλος εμφανίστηκαν αρκετά φορτία άνθρακα από την Ινδονησία περιορίζοντας τις απώλειες. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής μειώθηκαν στα 25-26,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή παρουσίασε αύξηση της άμεσα διαθέσιμης χωρητικότητας, με αποτέλεσμα να υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των πλοιοκτητών για το κλείσιμο κάποιας συλφωνίας. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 25-26Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 29-30Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 28-29Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε στασιμότητα μία ασαφή εικόνα για το που θα κινηθεί η αγορά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στους ναύλους παρουσίασαν τα ταξίδια προς την Ινδία, λόγω της κατάστασης της πανδημίας και οι πλοιοκτήτες ζητούσαν κάποιο μπόνους για να πραγματοποιήσουν το ταξίδι.Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 30-33Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 27-28Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικανικό Κόλπο το κλίμα είναι θετικό, ωστόσο παρατηρείται μετακίνηση χωρητικότητας προς την περιοχή οπότε περιμένουμε να δούμε πώς θα κινηθούν οι ναύλοι το επόμενο διάστημα. Τα ταξίδια προς την Ασία ξεπέρασαν τα 30Κ ανά ημέρα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 35-36Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η δραστηριότητα παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Τα φορτία καλαμποκιού βοήθησαν την αγορά, αλλά η αύξηση της χωρητικότητας δεν επέτρεψε άνοδο στους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα διατηρήθηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα + 1000-1100Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 34-35Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης έδειξε να έχει χάσει το ρυθμό της, αφού παρατηρείται πτώση φορτίων μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Για τη συνέχεια επικρατεί αισιοδοξία με περισσότερα φορτία να εμφανίζονται. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 25-26Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας, όμως από το δεύτερο μισό της εβδομάδας υπήρξε περισσότερη κινητικότητα και άνοδος της αγοράς. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 32-33 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 25,5-27 Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 27-28Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, η αγορά της Ευρώπης συνέχισε να κινείται θετικά. Ωστόσο, η άνοδος των ναύλων δεν ήταν αντίστοιχη της αυξημένης ροής φορτίων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος χαρακτηρίστηκε από την απουσία φορτίων προς την άλλη πλευρά του βόρειου ατλαντικού. Όμως τα φορτία μέσα στη Μεσόγειο και τη Δυτική Αφρική βοήθησαν τους πλοιοκτήτες να διατηρήσουν τις απαιτήσεις τους στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 24-25Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 23-23,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 31-32Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε την ανοδική του πορεία. Η ζήτηση ήταν ικανοποιητική, ιδίως για ταξίδια προς τη Μεσόγειο και τη βόρεια Ευρώπη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 18-19Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 23-25Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA παρουσίασε ανοδικές τάσεις για ακόμα μία εβδομάδα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ταξίδια προς το βορρά (αμερικάνικο κόλπο) με τους ναύλους να κινούνται στην περιοχή των 30Κ. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 31-32Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η Άπω Ανατολή κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, εξαιτίας ενός κενού που υπήρξε από φορτία. Αναμένεται βελτίωση της αγοράς καθώς περιμένουμε τόνωση της ζήτησης. Ο αραβικός κόλπος και η Ινδία συνέχισε να κινείται σε ικανοποιητικούς ρυθμούς παρουσιάζοντας νέα αύξηση στους ναύλους.Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 27-28Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 29-30Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter