Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα Capes ανέβασαν τον BDI

bulker vessel 0098

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker & Maritime investments consultant

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε την ανοδική της πορεία, με τα Capes να «σηκώνουν το βάρος» της ανόδου. Τα μικρότερα μεγέθη παρέμειναν υπό πίεση, όμως σε επιμέρους δείκτες σημειώθηκαν θετικές διορθώσεις, ελπίζοντας ότι αυτές οι τάσεις θα επικρατήσουν ευρύτερα στην αγορά. Έτσι, ο BDI κατέγραψε άνοδο 300 μονάδων και έκλεισε στις 2385 μονάδες την Παρασκευή 16 Απριλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε αυξημένη δραστηριότητα, κυρίως από τη Δυτική Αυστραλία. Οι ανθρακωρύχοι της περιοχής ήταν ιδιαιτέρως ενεργοί, αυξάνοντας τη ζήτηση για μεταφορές. Έτσι, απορροφήθηκαν αρκετά πλοία από την αγορά, βοηθώντας παράλληλα τους ναύλους. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 10,5-11,4 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό η Βραζιλία συνεχίζει να εξάγει με αυξητικούς ρυθμούς προς την Ευρώπη και την Κίνα. Επίσης, η ζήτηση για τον Μάιο δείχνει να κινείται στα ίδια θετικά επίπεδα, ενώ η λίστα των μετακινούμενων πλοίων προς την περιοχή δεν προκαλεί ανησυχία. Και ο Βόρειος Ατλαντικός παρουσίασε αξιοσημείωτη εβδομαδιαία αύξηση στους ναύλους, με τα υπερατλαντικά ταξίδια να εμφανίζουν εβδομαδιαία αύξηση σχεδόν 30%, γεγονός που οφείλεται όχι στον περιορισμένο όγκο των κλεισιμάτων, αλλά στα αυξημένα νούμερα. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 24-25,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 45,5-49,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 22-25Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στο Βόρειο Ατλαντικό η μείωση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων, σε συνδυασμό με την εμφάνιση νέων φορτίων σιτηρών, ανέβασαν τους δείκτες. Νοτιότερα, η περιοχή της ECSA παρουσίασε άνοδο στους ναύλους για τα ταξίδια προς την Κίνα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κίνα έχει αυξήσει τις εισαγωγές της από τη Βραζιλία για τον Απρίλιο και σε αυτούς τους ρυθμούς αναμένεται να συνεχίσει έτσι και το επόμενο δίμηνο. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία έκλειναν στα $ 19,5-24,5Κ/ημέρα (αναλόγως την περιοχή παράδοσης στην Ασία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στην Άπω Ανατολή και για ταξίδια από τη Β. Ευρώπη στην Κίνα στα $ 36Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στον Ειρηνικό, η γενική εικόνα έχει βελτιωθεί. Ινδονησία και Αν. Αυστραλία ήταν αρκετά ενεργές και ο όγκος των φορτίων από το NOPAC παρέμεινε σταθερός. Παράλληλα, τα μεγαλύτερα νούμερα που προσέφερε η ECSA ήταν αρκετά δελεαστικά για τους πλοιοκτήτες της περιοχής. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 17-19,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία, απορροφώντας αρκετά από τα πλοία στην περιοχή και παρασύροντας προς τα πάνω και τις υπόλοιπες διαδρομές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 27-28Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή παρουσίασε βελτιώσεις σε όλες τις διαδρομές, με τα φορτία χάλυβα να ενισχύουν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 21-22Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 20-21Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 20-21Κ/ημέρα.
Ο Αραβικός Κόλπος και η Δυτική Ινδία ξεκίνησαν την εβδομάδα υποτονικά, όμως κατά τη διάρκεια της εβδομάδας η δραστηριότητα βελτιώθηκε. Επίσης, η άνοδος του Ατλαντικού και της Μεσογείου έδωσαν στους πλοιοκτήτες κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 17-18Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος κόλπος παρουσίασε ανοδικές τάσεις, κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Η προσφερόμενη χωρητικότητα υποχώρησε και η αγορά ενισχύθηκε μία αρκετά φορτία για τον επόμενο μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία έμειναν στα $ 26-27Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA προχώρησε ανοδικά, αφού τα ανοιχτά πλοία μειώθηκαν πολύ γρήγορα, και η ροή φορτίων ήταν συνεχής. Έτσι, από το 2ο μισό της εβδομάδας οι συζητήσεις γίνονταν σε υψηλότερα νούμερα.Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα + 850-950Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 21-22Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε καλύτερη εικόνα, με τα φορτία σκραπ να είναι οδηγός σ' αυτή τη βελτίωση. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 18,5-19,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 20,5-21,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο ξεκίνησε την εβδομάδα με τους πλοιοκτήτες να ανεβάζουν τις απαιτήσεις τους, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν την αισιοδοξία της προηγούμενης εβδομάδας. Οι ναυλωτές, μέχρι τα μέσα της εβδομάδας, δεν έδειξαν προθυμία να προχωρήσουν, ενώ στη συνέχεια βλέποντας την άνοδο των δεικτών ήταν πρόθυμοι να κλείσουν, αυξάνοντας τον όγκο κλεισιμάτων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 27-28 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε περισσότερη δραστηριότητα, σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, ενώ υπάρχουν ακόμα αρκετά φορτία για να καλύψουν την υπάρχουσα χωρητικότητα. Ωστόσο, αυτό δεν αποτυπώθηκε στη συνολική εικόνα της ναυλαγοράς, που σε ορισμένες διαδρομές παρουσίασε πτώση και σε άλλες σταθερότητα.Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ήταν αρκετά ενεργή, όμως η αυξημένη χωρητικότητα των προηγούμενων ημερών ασκεί πιέσεις. Ωστόσο, υπήρξαν αρκετά φορτία προς τον Αμερικάνικο κόλπο και την Καραϊβική που ενίσχυσαν τους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος παρέμεινε σταθερός σε γενικές γραμμές. Ξεκίνησε την εβδομάδα χλιαρά, με τους πλοιοκτήτες να πρέπει να μετακινηθούν λίγο νοτιότερα προκειμένου να βρουν κάποιο φορτίο. Όμως, στη συνέχεια εμφανίστηκαν περισσότερα φορτία για το υπόλοιπο του μήνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 13,5-14,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA παρουσίασε πολύ καλύτερη εικόνα, σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες. Έτσι οι πλοιοκτήτες, βλέποντας τους βελτιωμένους δείκτες, αναθάρρησαν και αύξησαν τις απαιτήσεις τους. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 16-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 27,5-28,5Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά στην Ασία, παρατηρήθηκε διάφορα τάσεων μεταξύ βορρά και νότου. Από τη μία πλευρά η Κίνα κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με μεγαλύτερο όγκο φορτίων. Από την άλλη Ινδονησία και Ινδία, που είδαν τα νούμερα τους να υποχωρούν. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 21-22Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 20,5-21,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter