Τα Capes κράτησαν το γενικό δείκτη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 13 Απριλίου 2021 07:08
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker & Maritime investments consultant
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε να εμφανίζει πτωτικές τάσεις κυρίως στα μικρότερα μεγέθη. Αντιθέτως, τα Capes σημείωσαν άνοδο σε όλους τους επιμέρους δείκτες του BCI, την προηγούμενη εβδομάδα, κρατώντας στο γενικό δείκτη το θετικό πρόσημο. Έτσι, ο BDI κατέγραψε οριακή άνοδο 13 μονάδων και έκλεισε στις 2085 μονάδες την Παρασκευή 9 Απριλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Η αγορά του Ειρηνικού ξεκίνησε δυνατά, όμως προς τα μέσα της εβδομάδας παρουσίασε κάμψη. Όμως, η αυξημένη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα, προς το τέλος της εβδομάδας, ώθησε τη διαδρομή Αυστραλία-Κίνας ώστε να κλείσει πάνω από τα 10 $/tn. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 9,5-10,5 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε έντονη κινητικότητα και είδαμε βελτιώσεις στους δείκτες, τόσο στη Βραζιλία, όσο και στο βορρά. Μάλιστα τα Υπερατλαντικά ταξίδια και τα ταξίδια από την Ευρώπη/Μεσόγειο προς την Ασία παρουσίασαν πάνω από 20% εβδομαδιαία αύξηση. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 21,5-22,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 40-44Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 19-20Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η αγορά συνεχίζει να παρουσιάζει έντονα πτωτική πορεία, καθώς η ζήτηση είναι υποτονική και η προσφορά χωρητικότητας αυξάνεται συνεχώς. Παράλληλα, τα FFAs συνεχώς μειώνονται δημιουργώντας επιπλέον πίεση στους ναύλους. Στον Ατλαντικό η έλλειψη φορτίων ήταν έντονη. Η Βαλτική παρουσίασε κάποιες ευκαιρίες με φορτία άνθρακα, αλλά δεν ήταν αρκετές για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα. Επίσης, η Λατινική Αμερική και ο Αμερικανικός Κόλπος παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, οδηγώντας τα νούμερα σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία έκλειναν στα $ 23-24Κ/ημέρα (παράδοση στην Ινδία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 18-19Κ/ημέρα +800-900K BB και για κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στη Β. Ευρώπη στα $ 13-14Κ /ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στον Ειρηνικό, Αυστραλία και NOPAC έχασαν πάνω από 10% στους ημερήσιους ναύλους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Από την άλλη πλευρά, η Ινδονησία εμφάνισε περισσότερο ενδιαφέρον για τους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 23-24Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά συνέχισε με μειωμένη δραστηριότητα, αφού απουσίαζαν τα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Κίνα και την Ινδία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 25-26Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή υποχώρησε, λόγω της απουσίας φορτίων χάλυβα και κάρβουνου, αν και σημειώθηκαν κάποια καλά κλεισίματα με σύντομα ταξίδια στο βορρά. Επιπρόσθετα, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 19-20Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 15-16Κ/ημέρα.
Ο Αραβικός Κόλπος και η Δυτική Ινδία κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Όμως αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή της ανατολικής Ινδίας εμφάνισε τη μεγαλύτερη πτώση. Ελπίζουμε ότι όσο πλησιάζουμε στο Ραμαντάν θα υπάρξει μία ώθηση στη ζήτηση. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 28,5-30Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 22,5-24Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 19-20Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος κόλπος ήταν δραστήριος, κυρίως για τα ταξίδια προς την Ασία και όχι τόσο για τα υπερατλαντικά. Η ναυλαγορά, όμως συνέχισε να βρίσκεται υπό πίεση. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 15-16Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26-27Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA παρατηρήθηκε ένα αργό ξεκίνημα, αλλά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας η δραστηριότητα βελτιώθηκε. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός από τα μεγαλύτερα μεγέθη δεν επέτρεψε άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα μειώθηκαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα + 650-750Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης επανήλθε από τις πασχαλινές διακοπές με περισσότερες απαιτήσεις, όμως ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παραμένει μεγάλος και δεν αφήνει περιθώρια βελτιώσεων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 18,5-19,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 20-21Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο τείνει να έρθει σε μία ισορροπία ως προς την προσφορά και τη ζήτηση, όμως ακόμα οι ναυλωτές δείχνουν να ελέγχουν την αγορά και να επιβάλουν τις ιδέες τους. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 26,5-28 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16-17Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 16-17Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, στην Ευρώπη υπήρχαν περισσότερα φορτία λιπασμάτων με κατεύθυνση την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όμως δεν ήταν αρκετά ώστε να απορροφήσουν όλα αυτά τα πλοία που έχουν μαζευτεί το προηγούμενο διάστημα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο άρχισαν να εμφανίζονται αρκετές απαιτήσεις, αλλά για το 2ο μισό του μήνα. Αντιθέτως, τα άμεσα διαθέσιμα πλοία αναζητούν εναγωνίως κάποια απασχόληση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο υποχώρησαν στα $ 14-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε την καθοδική πορεία, που παρουσιάζει πριν από το Πάσχα των καθολικών, καθώς η συγκέντρωση χωρητικότητας είναι μεγάλη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 13-14Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA παρουσίασε επίσης πτωτικές τάσεις, όμως η μικρή αύξηση της ζήτησης επιτρέπει μία συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15-16Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά στην Ασία, Νοτιοανατολική Ασία και Άπω Ανατολή δέχθηκαν πιέσεις και παρουσίασαν έντονη πτώση. Και η αγορά της Ινδίας υποχώρησε, όμως ο ρυθμός μείωσης ήταν μικρότερος σε σχέση με την υπόλοιπη περιοχή. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 17,5-18,5Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''