Με πτώση ξεκίνησε ο Απρίλιος για τον BDI
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 07 Απριλίου 2021 07:23
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker & Maritime investments consultant
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε να δέχεται πιέσεις σε όλους τους επιμέρους δείκτες του BDI, την προηγούμενη «κοντή» εβδομάδα (λόγω του Πάσχα των Καθολικών). Μόνο κάποιοι δείκτες των Capes παρέμειναν πράσινοι, χωρίς όμως αυτό να είναι αρκετό, για να κρατηθεί ο γενικός δείκτης στα ίδια επίπεδα. Έτσι, ο BDI κατέγραψε πτώση 104 μονάδων και έκλεισε στις 2072 μονάδες την Πέμπτη 1η Απριλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στον Ειρηνικό είδαμε κακό ξεκίνημα της εβδομάδας, αλλά υπήρχε έντονη κινητικότητα προς το τέλος της, σημειώνοντας ένα θετικό κλείσιμο. Η ηρεμία της Αυστραλίας, στην αρχή της εβδομάδας, έκανε τους πλοιοκτήτες να αναζητούν εναλλακτικές στην Ινδία και την Ινδονησία. Όμως, στο τέλος εβδομάδας οι φορτωτές από τη Δυτική Αυστραλία αποφάσισαν να προχωρήσουν ανεβάζοντας τη δραστηριότητα. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 8,9-9,9 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό, η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία πλευρά, τα φορτία και τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία ήταν αρκετά, και από την άλλη τα υπερατλαντικά ταξίδια ήταν λιγότερα και με τα νούμερα κινήθηκαν πτωτικά. Και στο Βόρειο Ατλαντικό παρατηρήθηκε αύξηση της δραστηριότητας, η οποία όμως δεν αποτυπώθηκε στους δείκτες ναυλαγοράς, οι οποίοι υποχώρησαν. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 21-20,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 33-34Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, Ο Ατλαντικός για ακόμα μία εβδομάδα σημείωσε απώλειες. Ωστόσο, μόνο η Βραζιλία ξεχώρισε με αρκετά φορτία σιτηρών προς την Κίνα, καταγράφοντας εβδομαδιαία αύξηση 15% αύξηση στον αντίστοιχο δείκτη. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία έκλειναν στα $ 28,5-29,5Κ/ημέρα (παράδοση στην Ινδία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 21-22Κ/ημέρα +1.200-1.300K BB και για κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στη Β. Ευρώπη στα $ 17-18Κ /ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, η Ασία ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των πλοιοκτητών στην Αυστραλία, προκειμένου να καλύψουν τα πλοία τους πριν την περίοδο της ανάπαυλας οδήγησε σε περαιτέρω μείωση των ναύλων. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά παρουσίασε σταθερότητα ως προς τα νούμερα με τη ροή φορτίων να κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα, τόσο από Ινδονησία όσο και από Αυστραλία.Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 31-32Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή εμφάνισε πτώση στα νούμερα σε όλες τις γραμμές, εξαιτίας της συγκέντρωσης χωρητικότητας. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 22-23Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 16-17Κ/ημέρα.
Ο Αραβικός Κόλπος και η Δυτική Ινδία παρουσίασαν σημαντική πτώση στους ναύλους. Μπορεί το μπλοκάρισμα του Σουέζ να κράτησε αρκετά πλοία στη Μεσόγειο, διατηρώντας την προσφορά πλοίων στα ίδια επίπεδα, αλλά οι διακοπές στην Ινδία και το καθολικό Πάσχα δεν βοήθησαν στην αύξηση της ζήτησης. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 30,5-32Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 25,5-27Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 22-23Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος κόλπος παρουσίασε πτωτικές τάσεις, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ζήτηση μέσα στον Απρίλη. Μόνο τα υπερατλαντικά ταξίδια κατάφεραν να κρατήσουν τα νούμερα τους. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 27,5-28,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA δέχτηκε πιέσεις, αφού η γενικότερη πτώση της αγοράς έχει αυξήσει τον ανταγωνισμό του τομέα και από τα μεγαλύτερα μεγέθη (Panamaxes). Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα μειώθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα + 700-800Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης ήταν ήρεμη, με τους ναυλωτές να περιμένουν την ξεκούραση των σύντομων διακοπών του Πάσχα. Ελπίζουμε σε μία ενεργητική επιστροφή μετά τις διακοπές. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 20,5-21,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 26-27Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο παρουσίασε αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας, ενώ η ζήτηση παραμένει μειωμένη. Έτσι, αρκετά πλοία μένουν "ανοιχτά" περιμένοντας κάποια δουλειά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 26,5-28 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 17-18Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies , η Ευρώπη παρέμεινε ενεργή, με αρκετά φορτία κυρίως προς τη Δυτική Μεσόγειο. Όμως διαπραγματεύσεις και κλεισίματα ήταν σε χαμηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 17-18Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο παρατηρήθηκε ηρεμία, με τους ναύλους να συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο υποχώρησαν στα $ 1,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα.
Η άλλη πλευρά του Ατλαντικού έχει ρίξει στροφές, με πολλούς ναυλωτές να έχουν καλυφθεί ενόψει των πασχαλινών διακοπών. Ο Αμερικάνικος Κόλπος εμφάνισε ιδιαιτέρως χαμηλή ροή φορτίων και έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των πλοιοκτητών. Κάθε μέρα σημειωνόταν και ένα νέο χαμηλό επίπεδο στη ναυλαγορά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 24-25Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA δεν παρουσίασε ιδιαίτερες ευκαιρίες για τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι ευελπιστούν ότι το 2ο μισό του Απριλίου θα είναι πιο ενεργό. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28-29Κ/ημέρα.
Η αγορά στην Ασία, ακολούθησε την ευρύτερη πτωτική εικόνα, ωστόσο η δραστηριότητα ήταν η ψηλότερη, από την αντίστοιχη του Ατλαντικού. Μάλιστα, οι διαδρομές από την Άπω Ανατολή προς την Ινδία και από την Ινδονησία προς το βορρά διατηρήθηκαν σταθερές. Επίσης από τον αραβικό κόλπο παρατηρείται ροή φορτίων, με τους ναυλωτές να θέλουν να προλάβουν τους μουσώνες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 19-20,5Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''